Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 september 2012, 13:56
realiZtic realiZtic is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 september 2012
Berichten: 9
Standaard Mijn website - jullie mening?

Ik bezoek deze website nu een jaar lang erg regelmatig, om alle ins/outs van het zelfstandig ondernemen te leren.
Erg nuttig. Bedankt daarvoor !

Ik probeer nu vanuit de WW een toekomst als ZZP'r te realiseren en las hier de tip om je nieuwe website in het forum te posten en de reacties te polsen.

Mijn website is www.realiZtic.com en ik zou het erg waarderen als je mij laat weten wat je er van vind en wat jij er aan zou veranderen.
Stevige kritiek is erg welkom !!!

(maar als je positieve dingen ziet, dan hoor ik het ook graag )

Bedankt,

Martin
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 oktober 2012, 17:58
Anderverhaal Anderverhaal is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2012
Berichten: 19
Standaard

Hoi Martin,

Het eerste wat ik me afvraag als ik je site bezoek: waarom alles in Engels? Als rasechte Nederlander lees ik alles het liefst in het Nederlands ;-)

Ten tweede vraag ik me af wat je precies aanbiedt. Als ik het goed begrijp, maak je 3D-tekeningen van ruimtes of objecten om te kijken hoe die er in de toekomst uit kan komen te zien. Dat mag wat mij betreft meer op de voorgrond komen. Laat zien wat je gemaakt hebt, voor wie je dat gedaan hebt en wat het resultaat was.

Nog een tip voor de subpagina 'process': 'How it works' zegt mij meer ;-)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 oktober 2012, 18:53
realiZtic realiZtic is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 september 2012
Berichten: 9
Standaard

Bedankt voor je feedback "Anderverhaal"

Ik heb veel ervaring in Retail.
De wat grotere merken zijn vaak erg internationaal georiënteerd/georganiseerd en de interne voertaal is vaak Engels.

Juist een rasechte Hollander red zich vaak prima in het Engels, dus ik hoop dat het hem niet al te veel stoort.
Al zou ik in Duitsland wonen, dan was het al lastiger en in Frankrijk werkt Engels helemaal niet.
Daarnaast blinkt mijn vakgebied uit in "vooruitstrevende" techniek en daar past Engels wel bij.

"Laat zien wat je gemaakt hebt, voor wie je dat gedaan hebt en wat het resultaat was."
Daar heb je gelijk in en daar ben ik mee bezig.
Na verloop van tijd zal ik steeds dieper op specifieke projecten ingaan.

Het geheel is meer "personal branding"
Mijn website is voornamelijk een portfolio die mensen bezoeken, nadat ik ze ontmoet heb.
In die eerste ontmoeting/email vertel ik ze al wat ik doe.
Voor dat doel werkt hij prima, want mensen zijn vaak erg onder de indruk, wanneer ik ze voor de 2de keer spreek.

"how it works" is duidelijker, maar klink ook weer een beetje denigrerend naar de lezer (een beetje overdreven : "3D for dummies")
De voornaamste reden dat ik (nu) voor "process" ga, is dat het op "profile" lijkt en dat staat leuker.
(en "profile" gebruik ik weer omdat ik "about" helemaal niks vind)

Nogmaals bedankt. Je input word erg gewaardeerd.
Dat ik hier nu tegenargumenten geef, wil niet zeggen dat ik er niks mee ga doen.
Als je nog iets ziet dan hoor ik het graag.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 8 oktober 2012, 16:01
Anderverhaal Anderverhaal is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2012
Berichten: 19
Standaard

"De wat grotere merken zijn vaak erg internationaal georiënteerd/georganiseerd en de interne voertaal is vaak Engels."
Dat vermoedde ik al, maar d8: laat ik het toch zeggen ;-). Eventueel kun je je website ook tweetalig maken met de standaard taal op Engels en dat je het dan optioneel op Nederlands kunt zetten. Doen wel meer websites.

"Mijn website is voornamelijk een portfolio die mensen bezoeken, nadat ik ze ontmoet heb."
Ok, je hebt dus specifiek voor dat doel gekozen: ondersteuning van je andere activiteiten. Daar is de website zeker geschikt voor.


""how it works" is duidelijker, maar klink ook weer een beetje denigrerend naar de lezer (een beetje overdreven : "3D for dummies")"
Sterker nog, het is de titel van een blad wat ik ooit een keer vertaald heb. Idd een blad voor dummies ;-) Ging mij in dit geval meer om het woord 'process'. Vond dat een beetje vaag. Maken Engelsen in die context zelf wel gebruik van dat woord?

Maar ja, het allitereert in ieder geval wel lekker

Suc6 ermee!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 8 oktober 2012, 16:01
Anderverhaal Anderverhaal is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2012
Berichten: 19
Standaard

"De wat grotere merken zijn vaak erg internationaal georiënteerd/georganiseerd en de interne voertaal is vaak Engels."
Dat vermoedde ik al, maar d8: laat ik het toch zeggen ;-). Eventueel kun je je website ook tweetalig maken met de standaard taal op Engels en dat je het dan optioneel op Nederlands kunt zetten. Doen wel meer websites.

"Mijn website is voornamelijk een portfolio die mensen bezoeken, nadat ik ze ontmoet heb."
Ok, je hebt dus specifiek voor dat doel gekozen: ondersteuning van je andere activiteiten. Daar is de website zeker geschikt voor.


""how it works" is duidelijker, maar klink ook weer een beetje denigrerend naar de lezer (een beetje overdreven : "3D for dummies")"
Sterker nog, het is de titel van een blad wat ik ooit een keer vertaald heb. Idd een blad voor dummies ;-) Ging mij in dit geval meer om het woord 'process'. Vond dat een beetje vaag. Maken Engelsen in die context zelf wel gebruik van dat woord?

Maar ja, het allitereert in ieder geval wel lekker

Suc6 ermee!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 8 oktober 2012, 16:31
realiZtic realiZtic is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 september 2012
Berichten: 9
Standaard

Goede vraag.
Of "process" voor engelsen direct 100% duidelijk is, is inderdaad maar heel erg de vraag. (het is voor hun sowiezo niet de meest voordehandliggende keuze)
Voordeel daarvan is dat het op die manier hopelijk nieuwsgierigheid opwekt.

Het was eerst : about the art | contact | about the artist
Dat vond ik zelf veel beter werken, was ook duidelijker, maar ik kreeg veel negatieve feedback op het woord "artist".
Voornamelijk van designers en dat zijn potentioneel toch mijn beste klanten.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 21 oktober 2012, 15:16
djsilk djsilk is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2012
Berichten: 1
Standaard

Kleine taalcorrectie op "bringing ideas to live"; daar zou ik toch "life" van maken :-)
Met citaat reageren
  #8  
Oud 21 oktober 2012, 17:46
realiZtic realiZtic is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 september 2012
Berichten: 9
Standaard dom dom dom

Dat soort lullige dingetjes is nou precies waarom het goed is om er een ander naar te laten kijken.
Het is een hoop mensen niet opgevallen, maar stond wel lekker stom op de voorpagina.
Gefikst.

Dank je !!!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 22 oktober 2012, 13:10
Tim Platschorre's schermafbeelding
Tim Platschorre Tim Platschorre is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2012
Berichten: 6
Standaard

Mooi werk! Kleine tip: een home button naast about. Je bent de link naar Home snel kwijt en denkt er pas later aan dat je logo misschien wel aanklikbaar is.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 22 oktober 2012, 13:27
realiZtic realiZtic is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 september 2012
Berichten: 9
Standaard home button

Klopt, die opmerking krijg ik van meer mensen, maar tot nu toe houd ik nog even mijn poot stijf.

Wel staat er een realiZtic.com link onderaan een aantal sub-sub-pagina's.
Ik zal nog even kijken of dit nog vaker zal doen, of toch een home-button toevoeg, maar ik vind het er niet mooier van worden.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
marketing, personal branding, website

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mag ik werk voor opdrachtgevers in het portfolio op mijn website zetten? Sofie Marketing en acquisitie 26 6 mei 2009 14:31
Wat vinden jullie van mijn (nieuwe) website? S. Jonker Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 9 20 januari 2009 11:23
Hoe wordt mijn website gevonden? Verwijderd account Al die andere praktische dingen 5 2 september 2007 13:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon