Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 juli 2008, 11:37
turboproc turboproc is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 juli 2008
Berichten: 2
Standaard Uitbreiden activiteiten onderneming

Hallo,

op dit moment onderneem ik vanuit een eenmanszaak waarbij de activiteiten liggen op het gebied van interim management, bedrijfsadvies, coaching en training.

Aan deze activiteiten wil ik een geheel nieuwe activiteit toevoegen, namelijk fotografie.

Nu ik dit aan het vormgeven ben, loop ik wel tegen enkele vragen aan:
  • kan ik deze activiteit vanuit mijn bestaande onderneming gaan doen
  • dien ik dit te melden bij de KvK
  • kan ik dit onder een andere handelsnaam doen als de naam die ik nu gebruik. Mijn huidige handelsnaam = ondernemingsnaam vind ik niet goed passen bij de fotografie activiteiten.
  • vooral voor deze activiteit zal ik enkele financiele investeringen moeten doen (middelen). Kom ik in aanmerking voor investeringsaftrek als ik minder dan 1200 uur per jaar met fotografie actief ben. N.B., ik ben wel fulltime ondernemer
  • de kosten van deze nieuwe activiteit zullen het eerste jaar zeker hoger zijn als de opbrengsten, dat kan ik goed compenseren met de andere ondernemingsactiviteiten. Kan ik hier fiscale problemen mee verwachten.
Wie heeft er ervaring met dit soort stappen en heeft een antwoord op bovenstaande vragen.

Groet,

Roland
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 juli 2008, 11:58
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Uitbreiden activiteiten onderneming

Hoi Roland,

Ik denk dat het artikel Kan ik verschillende diensten aanbieden met één eenmanszaak? i.i.g. enkele van je vragen beantwoordt. Kort samengevat is het antwoord: ja (behalve op de laatste vraag).
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 juli 2008, 12:04
turboproc turboproc is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 juli 2008
Berichten: 2
Standaard Re: Uitbreiden activiteiten onderneming

Rene,

dank voor hert snelle en adequate antwoord.

Groet,

Roland
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
VAR en meerdere activiteiten DennisWillemse Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 2 18 juli 2008 15:17
Importeren als tweede onderneming, wat zegt de belastingdienst dan? DennisWillemse Belasting 5 31 mei 2008 16:43
Tijdje ertussenuit, onderneming stopzetten? MrHighStone Al die andere praktische dingen 5 20 september 2007 17:56
Winst uit onderneming pim Al die andere praktische dingen 6 7 december 2006 23:07
onderneming start.. wilco Freelancepraktijk starten 2 20 oktober 2006 14:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon