Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 mei 2010, 20:15
Ceres Ceres is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 mei 2010
Berichten: 2
Standaard Bedrijfsnaam ICT + Beloning! :-)

Hallo iedereen,

Het is tijd voor iets nieuws, hierbij ga ik de stap als zelfstandige wagen. Met jarenlange ervaring binnen het ICT gebeuren heb ik voldoende portfolio om een gewaagde gok uit te voeren :-).
Dit zal niet voor de komende maand zijn, echter wil ik wel al zeker zijn dat mijn bedrijfsnaam beschikbaar is, zodoende kan ik mij focussen op het uitwerken van het businessplan, website, etc, voor we 'live' gaan.

Nu acht ik mezelf creatief genoeg, maar blijkbaar is het hele internet mij nog een stap te boven in mijn creativiteit. A ls ik echt is denk van : 'dit is het' blijkt het natuurlijk te bestaan.
Hierbij vraag ik dus jullie help om eventueel mee te zoeken naar een geschikte naam, hieronder kunnen jullie ook een paar namen vinden die blijven hangen zijn tijdens mijn brainstorm sessie.

Het bedrijf zelf zal zich richten op enterprise solutions/integration binnen het kleinere business segment (KMO, e.d). Maw : 'dure' oplossingen creatief en goedkoop integreren.

Enfin, volgende zaken had ik al :

Aurasys
AndroIT (woordspeling op android en IT, helaas misschien een probleem voor Google android?)
Virenti
EISCO (Enterprise Integration Services, en dan een woordspeling op ijsco .. waarvan de co evt. voor company kan dienen)

Hebben jullie nog andere schitterende ideeen? Ik ben zelfs bereid om hier een bonusje van 25 euro aan te hangen, zo doen jullie ook niks voor niks. (Uiteraard als ik deze naam ook daadwerkelijk registreer)

Groeten,
Phil (BE)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 mei 2010, 22:20
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Bedrijfsnaam ICT + Beloning! :-)

Vergeet niet dat een naam niet alleen leuk moet klinken maar ook onthoudbaar moet zijn als iemand m intikt.

EISCO is dus niets waard als potentiele klanten ijsco.be intikken ..
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 mei 2010, 23:06
Tom Tom is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Berichten: 63
Standaard Re: Bedrijfsnaam ICT + Beloning! :-)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken Bekijk bericht
Vergeet niet dat een naam niet alleen leuk moet klinken maar ook onthoudbaar moet zijn als iemand m intikt.

EISCO is dus niets waard als potentiele klanten ijsco.be intikken ..
Die is nog beschikbaar, als je daar een 300 of 301 of variant aan hangt (weet niet wat in dit geval SEO-technisch beter is, maar ik zou voor de 301 gaan) hoeft dat niet zo'n probleem te zijn toch?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 mei 2010, 23:13
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Bedrijfsnaam ICT + Beloning! :-)

301 moet je dan hebben, maar hiermee dwalen we af ..

Ik kan Ceres niet echt op weg helpen, want ik kan me geen beeld vormen van de branche/niche.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 mei 2010, 08:43
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Bedrijfsnaam ICT + Beloning! :-)

Hej Ceres,
wat dacht je van Solinte? (solutions/integrations). Dan integreer je je twee hoofdwerkzaamheden in één woord. Ligt lekker in het gehoor, vind ik. Makkelijk te onthouden, makkelijk in te typen.

Geen idee of 't al bestaat, maar dat kun je zelf wel uitzoeken.

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 mei 2010, 10:06
Ceres Ceres is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 mei 2010
Berichten: 2
Standaard Re: Bedrijfsnaam ICT + Beloning! :-)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TamTamTekst Bekijk bericht
Hej Ceres,
wat dacht je van Solinte? (solutions/integrations). Dan integreer je je twee hoofdwerkzaamheden in één woord. Ligt lekker in het gehoor, vind ik. Makkelijk te onthouden, makkelijk in te typen.

Geen idee of 't al bestaat, maar dat kun je zelf wel uitzoeken.

Marlies
Hi Marlies,

Ik moet toegeven dat het een leuke woordspeling is, echter vind ik de naam nogal vrouwelijk klinken, het zou zelfs niet misstaan voor een Afrikaanse schoonheid. Wel bedankt voor de tip, met Sol vooraan ben ik nu ook aan het experimenteren.

Laat maar komen en bedankt!

Phil
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Freelancer gezocht (opdracht) Synensis Pool zoekt freelancers in de ICT Synensis_Pool Marktplaats 0 11 november 2008 10:50
ICT docent/consultant freelance of vaste dienst Bas Freelancen iets voor mij? 6 26 juli 2008 21:52
Bedrijfsnaam die lijkt op die van een ander Peet Al die andere praktische dingen 3 25 oktober 2007 22:04
Met meerdere freelancers één bedrijfsnaam? Jenny Al die andere praktische dingen 9 27 februari 2007 23:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon