Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 april 2008, 11:25
Edk Edk is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 1
Standaard Contracten beoordelen

Ik loop er nu al een paar keer tegen aan, bij een nieuwe (ICT)opdracht hoort een nieuw contract, hoe beoordelen jullie zo'n contract? Ik heb daar niet voldoende juridische kennis voor, tot nu toe vond ik wel iemand bereid er even naar te kijken. Samen kom je dan een heel eind, maar ik wil mezelf beter indekken. Veel klanten komen namelijk zelf met een contract met algemene voorwaarden en wijze mijn alg.voorwaarden dan af.
Iemand suggesties? Jurist inschakelen? Is dat kostbaar?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 april 2008, 12:28
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Contracten beoordelen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edk Bekijk bericht
Ik loop er nu al een paar keer tegen aan, bij een nieuwe (ICT)opdracht hoort een nieuw contract, hoe beoordelen jullie zo'n contract? Ik heb daar niet voldoende juridische kennis voor, tot nu toe vond ik wel iemand bereid er even naar te kijken. Samen kom je dan een heel eind, maar ik wil mezelf beter indekken. Veel klanten komen namelijk zelf met een contract met algemene voorwaarden en wijze mijn alg.voorwaarden dan af.
Iemand suggesties? Jurist inschakelen? Is dat kostbaar?
1) zelf AV laten opmaken en omdat klant jouw aanneemt eisen dat deze de geldende voorwaarden zijn

2) iig punt 1 maar ook als je op iemand anders' AV zit te werken een jurist bellen. Ik kan je wel een goede aanbevelen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 april 2008, 12:35
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 397
Standaard Re: Contracten beoordelen

De kvk organiseert ook seminars over AV. Ben ik ook geweest. Was wel goed.
Verder heb ik een rechtsbijstandverzekering bij DAS. Een AV-check (dus niet opstellen!) door een advocaat was gratis.

Wim
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 april 2008, 13:10
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Contracten beoordelen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edk Bekijk bericht
Veel klanten komen namelijk zelf met een contract met algemene voorwaarden en wijze mijn alg.voorwaarden dan af.
Met name dat laatste is riskant en ingewikkeld, zeker als je beroepsaansprakelijkheidsverzekering op je algemene voorwaarden is gebaseerd. Dat zou ik alleen bij heel grote opdrachten doen, en er dan inderdaad een jurist naar laten kijken.

Ja, dat is kostbaar. € 200/uur is helaas heel normaal. Aan de andere kant hoeft een eerste check en advies niet zoveel uren te kosten.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Contracten wilco Al die andere praktische dingen 6 3 december 2007 17:02
Leveringsvoorwaarden, contracten... sioux Omgaan met opdrachtgevers 7 3 mei 2007 12:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon