Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Actueel > Nieuws - Voor en door freelancers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Nieuws - Voor en door freelancers Op het freelancersvlak wil er nog wel eens wat veranderen. Lancelots verzamelt het belangrijkste freelancenieuws. Iedereen in het forum mag zich als nieuwsjager opwerpen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #31  
Oud 18 juni 2009, 10:15
Cindy77's schermafbeelding
Cindy77 Cindy77 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Berichten: 222
Standaard Re: Factuur digitaal per e-mail wordt versoepeld

Wauw, je hebt gelijk natuurlijk. Geen idee hoe ik nou weer bij 39 cent kom. Dat is echt al heel lang geleden. Misschien moet ik toch nog even een uurtje terug naar bed gaan, echt uitgeslapen ben ik blijkbaar nog niet
__________________


Met wie wil jij in gesprek?
Twitter: @SocialeadsNL
Facebook: Socialeads
Met citaat reageren
  #32  
Oud 18 juni 2009, 10:27
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Factuur digitaal per e-mail wordt versoepeld

Vraagje: waarom hiervoor een webdienst in de hand nemen? Als je iedere week een aantal facturen de deur uitstuurt kan ik me er wat bij voorstellen, maar de meeste freelancers hebben max een aantal facturen per maand. Voor de 30-40 facturen die ik er per jaar uit stuur is mijn excel bestand, waar ik op aangeef welke factuur waar naar toe is gegaan, of ik hem daadwerkelijk verstuurd heb en of hij ook inderdaad betaald is, goed genoeg. Ik heb een aparte map op mijn computer waar ik netjes eerst alle te versturen facturen (digitaal of per post) in pdf formaat opsla, waarna ik ze uitprint of per e-mail verstuur. Net zoveel handelingen als zo'n webdienst, maar wel altijd bij de hand.

Lijkt mij tenminste.

Aanvulling: er zijn bij mij nog steeds klanten die het graag via de post willen hebben en sommige verstuur ik zelf liever via de post (..).
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #33  
Oud 18 juni 2009, 12:19
Cindy77's schermafbeelding
Cindy77 Cindy77 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Berichten: 222
Standaard Re: Factuur digitaal per e-mail wordt versoepeld

Vooral omdat ik niet zo'n ster ben in het bijhouden van lijsten met factuurnummers etc. Ook de rest van mijn administratie zou wat dat betreft beter kunnen: alles belandt nu op een hoop in een postbakje (behalve de dingen die echt niet kunnen wachten), waarna ik het eens in de drie maanden uitzoek en naar Alfred opstuur voor mijn BTW-aangifte. Ik heb al vaak geprobeerd om alles beter bij te houden, maar mijn hoofd staat er gewoon niet naar of zo

Voor mij werkt dit dus prettiger: ik klik op factuur maken, de klantnaam en voer de werkzaamheden in waarna alles verder behoorlijk automatisch gaat. Natuurlijk moet ik zelf nog op verzenden klikken, maar die factuurlijst wordt automatisch bijgehouden, inclusief een melding wanneer de betalingstermijn verstreken is enzovoort. Maar ieder zijn ding, natuurlijk
__________________


Met wie wil jij in gesprek?
Twitter: @SocialeadsNL
Facebook: Socialeads
Met citaat reageren
  #34  
Oud 24 juni 2009, 10:30
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Factuur digitaal per e-mail wordt versoepeld

Hmm tja het kan interessant zijn als je een dienst levert die periodiek een licentie vereist van je klanten. Zo vergeet je dat tenminste niet meer, maar dan is de vraag hoe ga je met je factuurnummers om ?
Met citaat reageren
  #35  
Oud 24 juni 2009, 10:37
Cindy77's schermafbeelding
Cindy77 Cindy77 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Berichten: 222
Standaard Re: Factuur digitaal per e-mail wordt versoepeld

Factuurnummers worden automatisch toegekend als je een factuur aanmaakt, je kunt zelf bij je instellingen een notatie kiezen en invoeren vanaf welk nummer de nummering moet gaan lopen.
__________________


Met wie wil jij in gesprek?
Twitter: @SocialeadsNL
Facebook: Socialeads
Met citaat reageren
  #36  
Oud 24 juni 2009, 12:05
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Factuur digitaal per e-mail wordt versoepeld

Ok, dan zou het goed moeten gaan, zolang alles maar oplopend en uniek is.
Met citaat reageren
  #37  
Oud 24 juni 2009, 12:22
Cindy77's schermafbeelding
Cindy77 Cindy77 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Berichten: 222
Standaard Re: Factuur digitaal per e-mail wordt versoepeld

Ja, dat is inderdaad zo. Alleen nog even afwachten of ze ook vanzelf doorhebben wanneer het 31 december is en de factuurnummers dus met 2010001 moeten gaan beginnen
__________________


Met wie wil jij in gesprek?
Twitter: @SocialeadsNL
Facebook: Socialeads
Met citaat reageren
  #38  
Oud 30 juni 2009, 11:39
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Factuur digitaal per e-mail wordt versoepeld

Kom toevallig net dit nieuwsbericht tegen:

E-factuur: ver-van-je-bed-show?

Digitaal factureren nog niet populair
Bedrijven zijn nog niet erg enthousiast over elektronisch factureren. Slechts 4,2 procent van de facturen wordt via de digitale weg verzonden.

Bij het versturen van creditnota's is de populariteit van elektronisch factureren ronduit triest te noemen. Hierbij wordt zelfs 99 procent per papieren post verstuurd. Van alle standaardberichten, waaronder aanmaningen en rekeningoverzichten vallen, wordt nog altijd 84 procent op papier verstuurd. En dat terwijl je in 2010 tien procent van je facturen digitaal moet versturen.

Tien euro winst per factuur
Volgens Register.nl, degene die marktonderzoeksbureau Prof Marketing opdracht heeft gegeven tot het onderzoek, kost het genereren en verwerken van een factuur per traditionele post of via e-mail 10,90 euro per keer. De kosten voor een digitale factuur, die met behulp van software wordt verstuurd en verwerkt, bedragen ongeveer 0,70 euro per keer.




Bron: NUzakelijk.nl
Met citaat reageren
  #39  
Oud 30 juni 2009, 12:59
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Factuur digitaal per e-mail wordt versoepeld

Citaat:
Volgens Register.nl, degene die marktonderzoeksbureau Prof Marketing opdracht heeft gegeven tot het onderzoek, kost het genereren en verwerken van een factuur per traditionele post of via e-mail 10,90 euro per keer.
heh? dat vind ik echt behoorlijk hoog en eigenlijk niet waarschijnlijk. wat voor uurtarief en tijd ben je kwijt aan een factuur maken en naar de brievenbus a 500 meter lopen ?
Dat je daarmee dus 10.20 euro beter uit bent door het electronisch te doen, nee dat gaat er bij mij niet in.

Maargoed het gaat over het genereren EN verwerken ... deel dat dus door 2 ... en dan nog een PDF wordt vaak ook geprint en duurt ook lang voordat ie verwerkt is. Dat kan nooit voor die 70 cent die je moet delen voor het genereren aan jou kant + verwerken aan de klanten-kant ...


Of praat ik nu de grootste onzin ??
Met citaat reageren
  #40  
Oud 30 juni 2009, 13:46
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Factuur digitaal per e-mail wordt versoepeld

Ik weet ook niet waar ze die bedragen vandaan halen, lijkt mij idd ook een beetje sterk, zal wel een stukje minder zijn, of ze hebben echt elke stoot en zucht met het maximale uurtarief berekend. Bijv. top-advocaat die zijn vulpen even moet hervullen, 1 minuutwerk, tegen uurtarief van 500 euro.. ofzoiets :P

Desalniettemin blijft het een feit dat digitaal factureren goedkoper en beter voor het millieu is.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Factuur per mail Isabelle Omgaan met opdrachtgevers 15 31 augustus 2009 22:38
Waarschuwing: spookfactuur van KvK-lookalike forumbeheerder Nieuws - Voor en door freelancers 13 23 januari 2009 16:42
Factuur wordt niet betaald op privérekening? Alias Administratie 9 1 april 2008 23:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon