Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Freelancen iets voor mij?

Mededelingen

Freelancen iets voor mij? Je denkt erover te gaan freelancen, misschien eerst parttime, maar twijfelt nog. Ervaren freelancers geven raad.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 27 januari 2020, 19:16
Sledge Sledge is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 september 2013
Berichten: 25
Smile Starten als ZZP binnen BTW volledig vrijgestelde diensten

Hoi hoi,


Het is al weer even geleden dat ik hier actief mijn neus heb laten zien, maar ik lees nog regelmatig mee (helaas is de aanwas nieuwe posts beperkt, maar de reacties nog immer hoog van kwaliteit, vandaar mijn vraag hier).


Met mijn onderneming gaat het prima, maar nu ben ik een vriend met raad en daad aan het bijstaan in een overstap naar ZZP-schap.


Het betreft ZZP binnen de uitvaart branche. Het is mij duidelijk dat alle activiteiten van mijn kennis zullen vallen binnen de vrijstelling ( https://www.belastingdienst.nl/wps/w...artondernemers ) omdat het puur verzorgen en opbaren van de overledene betreft (incl gebuiksgoederen).


Eea is nu in een oriënterende en startende fase, naast een 10-uren contract bij een uitvaartondernemer. Er is geen conflict binnen het contract, eea is duidelijk besproken met de werkgever. De eerste twee ZZP opdrachtjes zijn reeds voldaan (250 eu) en het plan is om uit te breiden.


Wat voor mij niet geheel duidelijk is;
- In hoeverre is inschrijving KvK verplicht in dit geval?
- Is er een administratieve last, of in het geheel niet? Ik neig naar wel, maar krijg niet echt een beeld bij de praktische uitvoering/omvang.


Verder is er wat twijfel in hoeverre er kan worden gesnuffeld zonder problemen met de belastingdienst of eea levensvatbaar (pun intended) is.



Ik kom er niet helemaal met zekerheid uit.


Bedankt!
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Starten als freelancer fotograaf: welke formaliteiten? GlennVanDaele Freelancepraktijk starten 7 23 december 2007 21:08
BTW afdragen bij buitenlands bedrijf als "opdrachtgever" nl04537 Belasting 0 15 november 2007 10:14
Kan ik nog starten als ondernemer? Art Freelancepraktijk starten 5 5 mei 2007 19:02
BTW en starten : snel BTWnr aanvragen? alfred Belasting 3 7 mei 2006 16:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon