Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Freelancepraktijk starten

Mededelingen

Freelancepraktijk starten De formele en praktische dingen die je allemaal moet regelen bij de start als freelancer. Aanmelden, kopen, inrichten, opzetten...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 mei 2008, 12:11
Liz Liz is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Berichten: 3
Smile VAR-ROW en geen BTW, maar wanneer en hoe aangifte?

Hallo allemaal,

Allereerst mijn complimenten voor deze website. Echt super wat hier allemaal te vinden is!

Ik zal mijn situatie even omschrijven. Ik ben een studente en heb geen vaste bijbaan. Ik heb de afgelopen tijd voor een periode van drie weken bij een opdrachtgever als webredacteur gewerkt. Hiervoor ben ik door de belastingdienst aangemerkt als VAR-ROW. Hierdoor neem ik aan dat ik het bedrag dat ik verdien aan het eind van het jaar bij mijn particuliere aangifte kan opgeven (1e vraag)? Ik neem aan dat ik dan wel inkomstenbelasting zal moeten afdragen á +/- 30% (2e vraag)? Daarnaast is teksten schrijven voor internet een vrij beroep en neem ik aan dat ik dus geen btw hoef te innen en af te dragen (3e vraag)? En dat ik mij niet bij de KvK hoef te registreren (4e vraag)?
Ik heb gehoord dat je je volgend jaar sowieso moet registreren bij de KvK, maar ik ben tegen die tijd klaar met mijn studie en zal dan ook niet meer op deze manier werken. Sowieso inschrijven bij de Kvk doe ik dus liever niet.

Het zijn nog een hoop vragen geworden en ik hoop dat iemand hier de antwoorden op weet, aangezien ik mijn specifieke situatie niet in eerdere discussies heb kunnen terugvinden .

Bvd!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 mei 2008, 14:21
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: VAR-ROW en geen BTW, maar wanneer en hoe aangifte?