Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 juli 2007, 12:31
ma2712 ma2712 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2007
Berichten: 16
Smile Contractuele voorwaarden ...

Hallo,

Ik heb de stap gezet om als ICT'er te gaan freelancen op basis van mijn VARWUO.
Ik heb de discussies over contracten hier gelezen en dit heeft vele van mijn vragen beantwoord maar deze vraag kon ik daarmee niet beantwoorden vandaar dat ik die hier neerleg:

Bedrijf X biedt mij een (deel)overeenkomst aan betreffende de specifieke opdracht; einddatum opdracht, functieomschrijving, tarief bla etc.

Bedrijf X biedt mij ook een bijbehorende algemene overeenkomst:
Ik zal, waar mogelijk, op verzoek van bedrijf X medewerkers inzetten tbv automatiseringsprojecten tbv X's werkgevers.
(Voor opdracht wordt verwezen naar de specifieke deelovereenkomst)

In deze (iets dikkere) bijlage wordt ook een punt vermeld dat stelt dat elk der partijen deze overeenkomst kan opzeggen met een opzegtermijn van 3 maanden tegen de laatste dag van een kalenderkwartaal.

Nu vraag ik mij af:
1) Verbind ik mij via deze constructie exclusief aan 1 bedrijf (=X)?
2) Als mijn opdracht afloopt bijvoorbeeld na 4 maanden wat betekent deze algemene overeenkomst dan voor mij en X?
3) Betekent het "waar mogelijk" dat ik mijzelf het recht voorbehoudt om na afloop van deze opdracht elders een opdracht aan te nemen?
4) Wat is de gedachte achter deze voorwaarde?

Ik wil in de zin van de VARWUO als ondernemer aan de slag, en kan het mij dus niet veroorloven mij exclusief aan 1 bedrijf te verbinden.

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 juli 2007, 13:53
Retulis's schermafbeelding
Retulis Retulis is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 maart 2007
Berichten: 89
Standaard Re: Contractuele voorwaarden ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ma2712 Bekijk bericht
Hallo,

Nu vraag ik mij af:
1) Verbind ik mij via deze constructie exclusief aan 1 bedrijf (=X)?
2) Als mijn opdracht afloopt bijvoorbeeld na 4 maanden wat betekent deze algemene overeenkomst dan voor mij en X?
3) Betekent het "waar mogelijk" dat ik mijzelf het recht voorbehoudt om na afloop van deze opdracht elders een opdracht aan te nemen?
4) Wat is de gedachte achter deze voorwaarde?

Ik wil in de zin van de VARWUO als ondernemer aan de slag, en kan het mij dus niet veroorloven mij exclusief aan 1 bedrijf te verbinden.

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.
1) Lijkt me niet....je hebt toch gewoon een opdrachtomschrijving met einddatum?
2) Opdracht afgerond is einde contract en ben je zo vrij als een vogel lijkt me
3) Zoals ik het lees is het gedurende de opdracht eventueel extra personeel inzetten
4) Geen idee maar waarom stel je de opdrachtgever deze vraag niet?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tip: algemene voorwaarden gratis deponeren bij website Aspon Nieuws - Voor en door freelancers 15 21 oktober 2007 13:57
Voorwaarden van opdrachtgever? Ys3 Omgaan met opdrachtgevers 4 6 juni 2007 22:27
Zijn algemene voorwaarden echt nodig? wilco Al die andere praktische dingen 5 21 december 2006 08:23
Ervaringen met algemene voorwaarden van Tekstnet? Karin Al die andere praktische dingen 6 17 oktober 2006 16:01
Algemene voorwaarden ontwerper fabianv Al die andere praktische dingen 2 14 april 2006 12:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon