Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 juli 2007, 17:55
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard gewetensvraag...

Hoi,

Ik zit met een dilemma en zou graag eens horen hoe jullie hiermee omgaan.
Ik ben nu twee maanden in bespreking met een potentiele opdrachtgever. Zij willen dat ik in augustus start met een opdracht maar hebben hierover formeel nog geen beslissing genomen. Ik heb wel al sinds mei ruimte in mijn agenda gereserveerd voor ze (en andere opdrachten moeten afwijzen). Intern gedragen zij zich alsof de opdracht gewoon doorgaat.
Ik heb nog enkele andere opdrachtgevers waarvan 1 voor een groot project. Voor deze opdrachtgever zou ik graag wat extra ruimte reserveren anders halen we misschien de deadline niet.
Morgen heb ik opnieuw een gesprek met die potentiele opdrachtgever maar of er nu wel definitief een acceptatie van de offerte + opdracht uit voort komen betwijfel ik.
Nu heb ik zelf een beetje genoeg van het "wachten en tijd reserveren". Ik wil ze niet onder druk zetten maar ik heb wel sterk de neiging om, als er morgen geen concrete toezeggingen komen, de andere opdrachtgever voorrang te geven (c.q. meer uren voor ze te reserveren) en tegen hen te zeggen dat ik de opdracht graag wil doen maar pas weer ruimte ga reserveren na een definitief ja (en handtekening). In dit geval kan het betekenen dat ik pas vanaf november weer ruimte voor ze heb.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 juli 2007, 20:38
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: gewetensvraag...

Beste Marjan,

Uit je schrijven maak ik op dat je alles duidelijk op een rijtje hebt gezet en dat je wel weet wat je wilt.

Ik denk dat als je duidelijk bent naar deze mogelijke opdrachtgever, dat je meer kans hebt dat zij ook duidelijk zijn/worden dan dat je het initiatief bij hun laat.

Succes morgen met je gesprek
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 juli 2007, 22:17
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: gewetensvraag...

Beste Hetty,

Dank voor je reactie. Tsja, ik denk dat er weinig anders op zit dan morgen duidelijk te maken dat mijn offerte (c.q. tijdsplanning) niet langer geldig is als zij morgen geen beslissing nemen. Ik heb er namelijk een hekel aan om aan het lijntje gehouden te worden. De ander verplicht zich nog tot niets maar verlangt in feite wel dat er ruimte gereserveerd blijft.
Hoewel ik de opdracht graag zou doen zal ik in dit geval inderdaad zelf de keuze moeten maken en niet meer afwachten wat men wil.
OK, nog 16 uur wachten kan er wel bij
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 juli 2007, 20:54
Koen's schermafbeelding
Koen Koen is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 april 2007
Berichten: 71
Standaard Re: gewetensvraag...

en hoe is het afgelopen?
__________________
Dynamische, interactieve website nodig?

Rush Internetdiensten
Professioneel, persoonlijk en betaalbaar.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 31 juli 2007, 22:48
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: gewetensvraag...

Opdracht start per 1 augustus en loopt 4-5 maanden zonder al te veel aandringen, dus eind goed al goed en geduld beloond
Met citaat reageren
  #6  
Oud 1 augustus 2007, 17:10
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: gewetensvraag...

Gefeliciteerd met je opdracht!!!!!!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 1 augustus 2007, 22:45
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: gewetensvraag...

Dank je! Ik hoef me de komende maanden niet te vervelen. Wel of niet iemand erbij nemen is weer actueel!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gewaagde gewetensvraag voor adviseurs Annedien Hoen Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 16 19 december 2007 19:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon