Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 2 april 2009, 14:44
vanzutphen vanzutphen is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 april 2009
Berichten: 4
Standaard Offerte opgesteld, en klant laat werkzaamheden uitvoeren door 'maatje'

Beste mensen,

Ik ben bezig met het opzetten van een bedrijfje in ICT dienstverlening. Een toekomstige klant van mij wilde zijn ICT omgeving professionaliseren, en vroeg mij te bekijken wat er beter kon.

Hiervoor ben ik op gesprek geweest, heb ik de situatie bekeken, en (gratis) advies uitgebracht wat er beter kon.
Hierop kwam de vraag om een offerte op te stellen, met de zaken die aangeschaft/aangepast moesten worden, wat dit zou gaan kosten, en hoeveel mijn diensten zouden kosten.

Zeker 2 werkdagen uitzoeken later, had ik een lijst met aan te schaffen apparatuur, pijnpunten in de omgeving van de klant en wat het zou gaan kosten als ik de werkzaamheden uit zou voeren.

Hierop heeft de klant mijn lijst aan een vriend van hem gegeven: Dit moet ik hebben.

Deze vriend, neem ik aan, rekent een symbolische prijs. Waar ik zeker een halve dag mee bezig denk te zijn, doet hij zogenaamd in een uur, voor een fractie van het geld wat ik ervoor reken.

Hoe kan ik zo'n situatie in het vervolg het beste voorkomen?
Ik zat te denken aan geld vragen voor een gespecificeerde offerte, met de prijs van deze offerte als reductie op het totaalbedrag bij het geven van de opdracht.

Heeft iemand ervaring met dergelijke situaties?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Labels
offerte


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon