Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 maart 2007, 12:12
arjan's schermafbeelding
arjan arjan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2007
Berichten: 27
Standaard Adverteren in de Gouden Gids?

Hallo iedereen,

ik ben bezocht door medewerkers van de Gouden Gids internet.

Zij hebben mij ingelicht over de mogelijkheid om mijn bedrijfsnaam hoger op de lijst te krijgen wanneer potentiële opdrachtgevers zoeken. En je krijgt de mogelijkheid om een kleine presentatie erbij te zetten met of zonder een logo.

Het klonk heel interessant, maar is behoorlijk prijzig voor een startende freelancer (variërend van €62,- tot €107,- / maand).

Heeft iemand hier ervaring mee, en hoe pakte dat uit? Leidt het daadwerkelijk tot nieuwe opdrachtgevers?

Gr., Arjan
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 maart 2007, 12:38
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Adverteren in de Gouden Gids?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjan Bekijk bericht
Hallo iedereen,

ik ben bezocht door medewerkers van de Gouden Gids internet.

Zij hebben mij ingelicht over de mogelijkheid om mijn bedrijfsnaam hoger op de lijst te krijgen wanneer potentiële opdrachtgevers zoeken. En je krijgt de mogelijkheid om een kleine presentatie erbij te zetten met of zonder een logo.

Het klonk heel interessant, maar is behoorlijk prijzig voor een startende freelancer (variërend van €62,- tot €107,- / maand).

Heeft iemand hier ervaring mee, en hoe pakte dat uit? Leidt het daadwerkelijk tot nieuwe opdrachtgevers?

Gr., Arjan
Dag Arjan,

Volgens mij is het onderwerp hier al verschillende keren voorbij gekomen, dus mocht je nog verder willen spitten, kijk dan even in de archieven.

Wat betreft je vraag: ik weet van verschillende mensen dat ze een vermelding hebben in de goudengids, het ligt er echter helemaal wat hun doelgroep is hoe effectief zo'n advertentie is. Over het algemeen is het voor tektsschrijvers niet zo'n superactie: voorbeeldje: iemand geadverteerde met het woord tekstschrijver, volkomen logisch als je dat bent, ware het niet dat de enige reactie die hij kreeg van twee studentes was die dachten dat hij songteksten voor liedjes schreef... Zelf heb ik nog nooit in de Gouden Gids gestaan, maar wel in specifieke bladen. Dat leverde me uiteindelijk alleen maar reacties van verkopers van reclameruimte voor weer andere bladen op.....

Het is hier al vaker gezegd en ik kan het alleen maar beamen, maar mi. de beste manier om jezelf in de kijkert te spelen is gaan netwerken.

En wat betreft je zichtbaarheid op het internet: zorg dat anderen over je (werk) schrijven, begin een weblog en reageer, als je kunt helpen, regelmatig op berichtjes in forums als deze
Dat kost je voornamelijk tijd en niet zoveel geld, maar levert je wel heel veel op buiten het doel jezelf in de kijkert te spelen: je leert er ook nog eens heel erg veel van. Niet alleen doordat je veel leest over de ervaringen van anderen, maar ook omdat het je op een milde manier dwingt je eigen gedachten op een rij te zetten.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 maart 2007, 12:46
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Adverteren in de Gouden Gids?

Ik heb ooit gedurende twee jaar geadverteerd; dat budget (honderden euro's) had ik beter aan de Stichting ter bevordering van Onbelangrijke Doelen kunnen geven.
Het probleem met de Gouden Gids is dat het bedrijf eenvoudigweg iedere ondernemer wil laten adverteren. Je moet dus zelf nagaan of jouw doelgroep/klanten de GG en de GG website gebruiken om jou te vinden. In de BtB-markt is dat maar zeer de vraag en voor tekstschrijvers is de lijst met concurrenten gigantisch. Om daar in op te vallen zou je dan voor een grotere vermelding moeten gaan: $$$.
En laat je niet voor de gek houden: Kortingen en acties en aanbiedingen worden aan iedereen aangeboden.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 2 februari 2016, 16:05
Ana Ferreira Alves Ana Ferreira Alves is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 februari 2016
Berichten: 3
Standaard Adverteren in de Gouden Gids?

@nowhow
Dus als ik het goed begrijp is online adverteren meer dan alleen een maandelijks bedrag betalen aan een advertentiebureau, maar valt er ook zelf veel te doen. Maar is het of-of of en-en? Is juist de combinatie van netwerken en zorgen dat je online gevonden wordt niet de beste? Tegenwoordig zit iedereen elkaar altijd op te zoeken op het internet, en ik kan me voorstellen dat na een leuk gesprekiemand je best eens zou willen opzoeken. Kijken of je werk wel zo goed is als je beweert. Heeft iemand hier ervaring mee?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Marketing is meer dan alleen adverteren rgelderen Marktplaats 2 25 juni 2007 16:58
Adverteren? Niels Arts Al die andere praktische dingen 7 8 december 2006 12:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon