Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 5 september 2010, 19:39
Markie Markie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Berichten: 160
Exclamation Voordelen/nadelen milieuvriendelijke auto

Hoi,

Ik ben begin volgend jaar toe aan een andere auto. Die van mezelf is al oud en heeft veel gelopen. Nu heb ik daar wat vragen over.

Huidige auto staat privé. Ik krijg 3/4e van de btw van de brandstof en onderhoud terug. Tevens reken ik voor elke zakelijk gereden kilometer 0,19 cent. Die wordt dus in mindering gebracht op de winst.
Met deze auto rijdt ik vrijwel uitsluitend zakelijk. Bijtelling heb ik niet.

Als ik een andere auto koop kan ik een 2e hands kopen van rond de 10-12000 euro. Ik houdt hem dan privé zoals mijn huidige auto.

Nu las ik echter dat zo'n milieuvriendelijke auto ook fiscaal aantrekkelijk kan zijn en ik wil dit eigenlijk vergelijken met de bovenstaande optie van een 2e hands.

Als voorbeeld neem ik een opel corsa exoflex. Ik heb op de opel site gekeken en eentje geheel naar wens komt op 18.535 incl. Btw.

Excl. btw is dat 15.575.

Ik heb gelezen dat wanneer je dergelijke auto op de zaak koopt, 28% van het aanschafbedrag als investering geldt.
Dat is dus rond de 5000 euro.
Wel heb je dan bijtelling.

Ik rijdt rond 10-20.000 km per jaar zakelijk.
Met zo'n milieuvriendelijke auto betaal je ook geen wegenbelasting. Die betaal ik nu 93 euro per maand voor mijn dieselauto.

Wanneer ik dergelijke auto zakelijk zou aanschaffen kan ik ook niet meer die 19 cent per kilometer in mindering brengen op de winst.

Zou iemand globaal uit kunnen/willen rekenen wat nou precies voordeliger is in deze situatie?

Ben zelf niet zo'n rekenwonder, en weet niet of ik alles wel bij het rechte eind heb hier.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bijtelling bij een auto uit 1994 (zakelijk) i-1 Belasting 18 11 december 2009 04:09
Auto kopen als promotiemiddel VakantiehuizenVergelijker Al die andere praktische dingen 3 24 januari 2009 13:04
Zakelijk auto verkopen Diamond Al die andere praktische dingen 1 9 januari 2008 21:54
BTW op nieuwe prive auto Marjan Belasting 5 24 november 2007 22:18
Auto kopen? hellup tolg Al die andere praktische dingen 17 7 november 2006 22:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon