Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 oktober 2009, 22:01
Vincent Vincent is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 2 augustus 2009
Berichten: 20
Standaard Welke sites om opdrachten te scoren?

Beste mede-freelancers,

Welke sites kan je het beste in de gaten houden als freelance ict'er zijnde? Ik ben bekend met sites als it-contracts.nl en freelance.nl maar ik kan me niet voorstellen dat er niet meer / betere sites aanwezig zijn.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 oktober 2009, 10:47
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: welke sites om opdrachten te scoren?

* mod edit: discussie verplaatst naar " Al die andere praktische dingen "
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 oktober 2009, 11:35
Vincent Vincent is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 2 augustus 2009
Berichten: 20
Standaard Re: welke sites om opdrachten te scoren?

Even een klein schopje om mijn vraag weer naar voren te halen. Ik realiseer me dat wellicht de gemiddelde ZZP'er ook ondernemer is en mogelijk dit soort informatie niet wil delen, maar toch wil ik nogmaals proberen een beroep te doen op de mensen die een "Collega" verder kunnen en willen helpen!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 oktober 2009, 08:06
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: Welke sites om opdrachten te scoren?

ik ben geen ict'er maar volgens mij ben je zelf gewoon het beste uithangbord. Goed werk met een scherpe prijs levert op langere termijn vanzelf toch reacties op ? of is dat te simpel gedacht
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 oktober 2009, 18:47
nancy_kelpie's schermafbeelding
nancy_kelpie nancy_kelpie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 3 januari 2009
Berichten: 190
Stuur een bericht via MSN naar nancy_kelpie
Standaard Re: Welke sites om opdrachten te scoren?

Citaat:
Even een klein schopje om mijn vraag weer naar voren te halen. Ik realiseer me dat wellicht de gemiddelde ZZP'er ook ondernemer is en mogelijk dit soort informatie niet wil delen, maar toch wil ik nogmaals proberen een beroep te doen op de mensen die een "Collega" verder kunnen en willen helpen!
Dat er websites zijn waar de opdrachten binnen stromen en dat succesvolle ZZP-ers daar zitten en het stil houden is erg leuk bedacht, maar totaal niet de realiteit. Je kan het beste voor jezelf reclame maken (bijv. eigen website), online netwerken en offline netwerken. Ook samenwerken met anderen helpt goed. Voor die laatste twee zou je actief naar netwerkbijeenkomsten kunnen gaan. KVK bied die aan door heel NL en je hebt bijv. Open Coffee. Verder heb je ook in eke regio wel een jonge ondernemersvereniging.

Die opdrachten sites zijn leuk als je eventjes geen klanten hebt en daar kijkt of toevallig iets interessants ziet staan. Als je als marketingplan hebt om daar de meeste opdrachten vandaan te halen zal je dat niet lukken. Zelfs als je plan is om bijv. 10% er vandaan te halen wens ik je veel succes.

Als je echter met google zoekt op "freelance" of "freelance opdrachten" kom je wel veel sites tegen waar je een profiel kan aanmaken en een link naar je website kan zetten.

Verder is mijn ervaring dat veel ondernemers heel open zijn en elkaar als collega's zien in plaats van concurenten. Ik heb altijd netjes antwoord gekregen als ik vroeg hoe anderen aan klanten kwamen. Wat boeken lezen over marketing, ondernemen, klantgerichtheid, etc. zou misschien ook helpen om te snappen hoe het "wereldje" in elkaar zit. Dat is totaal anders dan opdrachtensites en ondernemers die elkaar niks gunnen
__________________
illustraties, animaties & games
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Emigratie naar Duitsland, opdrachten voor mensen in het buitenland Vertaler Al die andere praktische dingen 0 16 maart 2009 11:01
VAR wuo en meerdere opdrachten bij 1 opdrachtgever oschulte Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 2 10 juni 2008 14:32
brieven schrijven wilco Marketing en acquisitie 22 24 augustus 2007 11:57
hulp gezocht bij het vinden van nieuwe opdrachten Hetty Dalsheim Al die andere praktische dingen 2 9 oktober 2006 12:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon