Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #31  
Oud 23 oktober 2009, 13:14
Remy's schermafbeelding
Remy Remy is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 29 augustus 2007
Berichten: 333
Standaard Re: Betalingstermijn factuur is 14 dagen, maar klant zegt: betalen kan pas vanaf 30 dagen

Net een factuur binnen een dag betaald gekregen..
Ik hou van mijn klanten
__________________
Remy Jacobs Freelance Webdesign
www.remyjacobs.nl
Met citaat reageren
  #32  
Oud 23 oktober 2009, 14:25
nancy_kelpie's schermafbeelding
nancy_kelpie nancy_kelpie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 3 januari 2009
Berichten: 190
Stuur een bericht via MSN naar nancy_kelpie
Standaard Re: Betalingstermijn factuur is 14 dagen, maar klant zegt: betalen kan pas vanaf 30 dagen

Ik krijg net een mailtje van een klant die om factuur vraagt terwijl laatste gedeelte van het project nog gemaakt moet worden Of misschien is het een trucje dat hij hoopt dat het laatste stukje dan snel afkomt, lol.
__________________
illustraties, animaties & games
Met citaat reageren
  #33  
Oud 23 oktober 2009, 16:08
Marcelot Marcelot is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Berichten: 89
Standaard Re: Betalingstermijn factuur is 14 dagen, maar klant zegt: betalen kan pas vanaf 30 dagen

In het algemeen vind ik het verstandig om in het offertestadium al te overleggen over de betalingstermijn. Leg gewoon uit dat als ze bereid zijn om snel te betalen, dat je een scherp(er) voorstel wilt doen. Als ze 30 dagen aan wilt houden, gooi dan gewoon iets bovenop (kun je hen vertellen of niet, dat je een keuze).

De grootste reden dat klanten later betalen dan nodig is, is simpelweg het rentevoordeel. Je moet de klant dus duidelijk maken dat ze dat voordeel bij jou niet hebben, omdat je ALLE aspecten die te maken hebben met jouw aanbod meeneemt bij het bepalen van je prijs. Klinkt misschien vreemd, maar als je dat goed uitlegt dat is het juist professioneel en zul je begrip zien.

Doen ze echt moeilijk / heb je het gevoel dat het wel eens langer dan 30 dagen zou kunnen zijn, doe dan een voorstel om het in twee delen te factureren. Dus 50% voor aanvang van het werk en 50% bij aflevering. Dat is echt niet zo gek, iedereen begrijpt dat je erbij in schiet als je later betaald wordt. Ik heb ook een grote afnemer die 80% vooruit betaald. Tsja, dat sla ik niet af!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon