Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 1 augustus 2009, 10:50
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Hoe gaan jullie om met prospects die zgn. "testjes" vragen?

Een voorbeeld van een mede-lancelotter, over hoe het met haar voorbeelden verliep kun je hier vinden:
http://www.lancelots.nl/forum/showthread.php?t=7642
Met citaat reageren
  #12  
Oud 1 augustus 2009, 16:04
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Hoe gaan jullie om met prospects die zgn. "testjes" vragen?

Ramon, kunnen niet-leden na het doorlezen het topic nou ook lezen, of gelden dan weer de regels van het besloten deel van het forum?

Groeten, Renée
Met citaat reageren
  #13  
Oud 1 augustus 2009, 16:07
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Hoe gaan jullie om met prospects die zgn. "testjes" vragen?

probeer zelf maar eens met een andere browser dan die waar je nu mee bent ingelogged

Antwoord: nee, besloten = enkel voor ingelogde leden zichtbaar
Met citaat reageren
  #14  
Oud 1 augustus 2009, 16:14
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Hoe gaan jullie om met prospects die zgn. "testjes" vragen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken Bekijk bericht
probeer zelf maar eens met een andere browser dan die waar je nu mee bent ingelogged
Nee dank je, ik probeer waar en wanneer ik maar kan het gebruik van IE te vermijden en meer heb ik er niet. Ik geloof je op je woord, is véél makkelijker.

Wel prettig om te weten dat je dus voor leden 'veilig' items van het besloten deel kunt aanhalen/linken!

Groeten, Renée
Met citaat reageren
  #15  
Oud 1 augustus 2009, 16:16
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Hoe gaan jullie om met prospects die zgn. "testjes" vragen?

Linkjes plaatsen kan uiteraard gewoon, de rest handelt het forum af

Update: even voor de duidelijkheid: in het openbare deel kun je dus gewoon een linkje plaatsen. het gaat niet om een tekst die je copieert of iets in die trant, dus wees altijd voorzichtig!
Met citaat reageren
  #16  
Oud 20 augustus 2009, 16:53
MartienZZP MartienZZP is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2009
Berichten: 22
Standaard Re: Hoe gaan jullie om met prospects die zgn. "testjes" vragen?

Ik heb een keer een frustrerende ervaring gehad met iemand die wilde dat ik een website voor hem maakte en ook wat "voorbeeldjes" wilde, gevolg was dat ik al bijna een halve website heb gemaakt opdat de opdrachtgever kon beoordelen of ik een website voor hem mocht maken. Gelukkig zijn mijn freelance-klussen niet mijn hoofdinkomen dus ik heb de goede man toch maar vriendelijk bedankt voor de opdracht en deze teruggegeven.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 20 augustus 2009, 17:51
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Hoe gaan jullie om met prospects die zgn. "testjes" vragen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MartienZZP Bekijk bericht
Ik heb een keer een frustrerende ervaring gehad met iemand die wilde dat ik een website voor hem maakte en ook wat "voorbeeldjes" wilde, gevolg was dat ik al bijna een halve website heb gemaakt opdat de opdrachtgever kon beoordelen of ik een website voor hem mocht maken. Gelukkig zijn mijn freelance-klussen niet mijn hoofdinkomen dus ik heb de goede man toch maar vriendelijk bedankt voor de opdracht en deze teruggegeven.
Mijn Zus lost dat op door een (zeer beperkte) testsite op haar eigen domein te zetten. De klant is duidelijk op de hoogte van die constructie, dus 'klanten' die denken op die manier aan een gratis website te komen, zijn al snel weer vertrokken. Over het algemeen al na het eerste telefoongesprek.

Groeten, Renée
Met citaat reageren
  #18  
Oud 20 augustus 2009, 19:27
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Hoe gaan jullie om met prospects die zgn. "testjes" vragen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyonesse Bekijk bericht
Mijn Zus lost dat op door een (zeer beperkte) testsite op haar eigen domein te zetten. De klant is duidelijk op de hoogte van die constructie, dus 'klanten' die denken op die manier aan een gratis website te komen, zijn al snel weer vertrokken. Over het algemeen al na het eerste telefoongesprek.

Groeten, Renée
Ik zet ook als ik een accoord over het project heb vaak een site of applicatie op een eigen server/test domein, maar doet je zus dit nu ook? dat is met niet duidelijk
Met citaat reageren
  #19  
Oud 22 augustus 2009, 05:24
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Hoe gaan jullie om met prospects die zgn. "testjes" vragen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken Bekijk bericht
Ik zet ook als ik een accoord over het project heb vaak een site of applicatie op een eigen server/test domein, maar doet je zus dit nu ook? dat is met niet duidelijk
Ik begrijp je vraag niet helemaal, dus ik zal haar werkwijze even uitleggen.

Eerst zet ze een zeer beperkte vorm op haar eigen domein. Dit is eigenlijk de offerte, waar ze ook een beperkte hoeveelheid tijd/werk in steekt.

Mijn zus werkt (hoofdzakelijk) tegen vooruitbetaling. Als er een akkoord is over een project, moet de klant dus eerst een bedrag aan haar overmaken voordat ze werkelijk aan de slag gaat (verder gaat met het uitwerken van de 'offerte').

De website-in-aanbouw blijft het hele traject op haar eigen domein staan tot de werkelijke oplevering; ze zet 'm bij een definitief akkoord over het eindproduct over naar z'n definitieve locatie (elders of op haar eigen domein), onder z'n definitieve url. Op dit moment is al haar werk betaald.

Zij is overigens door schade en schande overgegaan tot het systeem van vooruitbetaling. Nu hoeft zij niet eens herinneringen meer te sturen: een belletje of mailtje dat het saldo ontoereikend is voor verdere werkzaamheden is over het algemeen al ruim voldoende om de klant tot spoedige betaling over te laten gaan. Het financiële risico dat ze loopt bestaat eruit dat ze voor een niet-betalende klant geen werk meer kan uitvoeren. Dat komt héél af en toe nog wel eens voor, maar dat is een stuk overkomelijker dan het niet betaald krijgen van wel uitgevoerd werk.

Ik hoop dat ergens in dit verhaal het antwoord op je vraag staat.

Groeten, Renée
Met citaat reageren
  #20  
Oud 22 augustus 2009, 10:06
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Hoe gaan jullie om met prospects die zgn. "testjes" vragen?

Nice! Ik kom er vanavond even op terug
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
proefopdracht


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Reacties via website verbeteren Verwijderd account Marketing en acquisitie 37 15 januari 2009 12:50
Aanvullende tips en vragen voor het startersbezoek van de Belastingdienst? Sebastiaan... Belasting 0 14 oktober 2008 23:36
Starter met een aantal belastingvragen. bellaa Belasting 1 20 juli 2008 01:08
Hoe breed? Cindy77 Marketing en acquisitie 22 27 september 2007 10:42


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon