Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Freelancepraktijk starten
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Freelancepraktijk starten De formele en praktische dingen die je allemaal moet regelen bij de start als freelancer. Aanmelden, kopen, inrichten, opzetten...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 november 2009, 12:29
michiel1960 michiel1960 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 november 2009
Berichten: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar michiel1960
Standaard Ervaring met 'leasejewerkgever.nl'

Wie kent 'leasejewerkgever.nl'? Wat ik er van begrijp lease je a.h.w. een werkgever, waarbij je dan in dienst bent. Er worden veel voordelen genoemd op het gebied van belasting, verzekering, auto van de zaak etc. Leuk en aardig, maar er zijn vast ook nadelen. Wie heeft hier ervaring mee?

Michiel Tom
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 november 2009, 13:54
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Ervaring met 'leasejewerkgever.nl'

Nooit van gehoord, en ik snap geen hout van die site ( qua inhoud/boodschap ).
Komt op mij erg rommelig over, ik heb geen idee wat ze nu echt bieden.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 november 2009, 20:57
Remy's schermafbeelding
Remy Remy is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 29 augustus 2007
Berichten: 333
Standaard Re: Ervaring met 'leasejewerkgever.nl'

Uh... ik sluit me bij ramon aan
__________________
Remy Jacobs Freelance Webdesign
www.remyjacobs.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 november 2009, 23:11
Kroes's schermafbeelding
Kroes Kroes is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2009
Berichten: 95
Standaard Re: Ervaring met 'leasejewerkgever.nl'

Dat het concept niet uit de doeken wordt gedaan zegt genoeg. Het gaat erom dat je blijkbaar aandelen van een vennootschap (BV) leased. Je komt in dienst bij deze BV en deze keert jou een salaris uit. Over dit salaris moet echter wel weer inkomstenbelasting worden betaald en natuurlijk blijft er voor hen een stukje over neem ik aan. Het staat of valt met de juridische kant van het contract en dan met name over de rechten op goodwill van de BV, reserves etc.
__________________
Met vriendelijke groet,

Cor Kroes
Register Belastingconsulent

www.kroesbelastingen.nl
cor@kroesbelastingen.nl
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 november 2009, 00:48
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Ervaring met 'leasejewerkgever.nl'

Het klinkt een beetje als het Uniforce-concept: net zo'n omslachtige manier om vanuit een BV te werken.

Groeten, Renée
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 januari 2010, 14:23
leasejewerkgever.nl leasejewerkgever.nl is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2010
Berichten: 5
Standaard Re: Ervaring met 'leasejewerkgever.nl'

Ik Google vandaag op leasejewerkgever en met verbazing viel ik bijna van mijn stoel. Wat een kletspraat.

Uitnodiging: aan allen die in november 2009 op Leasejewerkgever.nl subjectieve reacties hebben gegeven in dit forum op Leasejewerkgever.nl

Ik lees kreten zoals: omslachtig, rommelig, ik snap geen hout, dat zegt genoeg, ik sluit me aan, er zijn ook nadelen,etc

Grappig. Er is niemand van deze discussie die ooit contact met ons heeft gehad. Er wordt ge- en veroordeeld zonder dat iemand de in en outs weet. Natte duimen werk.

Kom eens op de (gratis) koffie bij Leasejewerkgever.nl in Capelle aan den IJssel. En leef je dan nog eens uit op dit forum. Maar dan wel graag objectief.

De conceptontwikkelaar en mede-eigenaar van Leasejewerkgever.nl

Laatst gewijzigd door leasejewerkgever.nl; 23 januari 2010 om 14:29 Reden: Foutje in tekst
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 januari 2010, 14:33
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Ervaring met 'leasejewerkgever.nl'

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leasejewerkgever.nl Bekijk bericht
Ik Google vandaag op leasejewerkgever en met verbazing viel ik bijna van mijn stoel. Wat een kletspraat.
Uitnodiging: aan allen die in november 2009 op Leasejewerkgever.nl subjectieve reacties hebben gegeven in dit forum op Leasejewerkgever.nl
Ik lees kreten zoals: omslachtig, rommelig, ik snap geen hout, dat zegt genoeg, ik sluit me aan, er zijn ook nadelen,etc
Grappig. Er is niemand van deze discussie die ooit contact met ons heeft gehad. Er wordt ge- en veroordeeld zonder dat iemand de in en outs weet. Natte duimen werk.
Kom eens op de (gratis) koffie bij Leasejewerkgever.nl in Capelle aan den IJssel. En leef je dan nog eens uit op dit forum. Maar dan wel graag objectief.
[..]

Beste (geen naam?),

ik kan een deel van je frustratie begrijpen, je hebt een concept neergezet en men lijkt enkel maar negatief te doen.

Echter ... om dit nu hier te posten lijkt me niet de beste manier. Je zou ook eens kunnen nadenken waarom men het vaag vindt en daar je voordeel mee doen? Want je hebt zoals je weet 3 groepen:
a) wil zeker niet
b) misschien, of snapt het niet
c) wil zeker wel

Het gaat er in dit geval om om groep b duidelijkheid te verschaffen zodat men goed kan beslissen of het interessant is of niet.


Groet,
Ramon
Met citaat reageren
  #8  
Oud 23 januari 2010, 15:07
leasejewerkgever.nl leasejewerkgever.nl is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2010
Berichten: 5
Standaard Re: Ervaring met 'leasejewerkgever.nl'

Beste Ramon,

Sorry, mijn naam is Rob.

Het betreft een maatwerk oplossing. Op de website laat ik alleen het resultaat zien. Het is praktisch onmogelijk iedere mogelijke situatie uit te leggen. Ik wil alleen maar een beperkt aantal en een bepaald type klanten hebben en bedienen. Dus het is (voor mij) verstandig niet iedereen onder motorkap te laten kijken. Onder de motorkap krijgt men hier op kantoor wel te horen. Ruim 99% van de geinteresseerden zijn toch shoppers en die vanuit nieuwsgierigheid willen weten hoe het zit en er toch niets mee doen. Zonde van mijn tijd. Ik zoek de 1%. Mensen die echt de moeite doen. Die serieus zijn. HBO-ers en academici zijn onze beste klanten.

Als iemand in Capelle a/d IJssel op mijn kantoor is geweest en dan achteraf commentaar geeft, dan zal ik weinig of geen last hebben van frustratie. Als het maar eerlijk en objectief gebeurd. Ik sta 100% achter dit concept.

Tot aan heden hebben vele startende en gevestigde freelancers/ZZP-ers met verbazing mijn concept aangehoord. Het is zeer simpel en ingewikkeld tegelijk. Wie moeite doet, wordt beloond (no gain,without pain)

Als laatste: het heeft niets met BV's te maken. Of buitenlandse BV's.

Het bestaat al ruim 130 jaar. Meer wil ik er nu niet over kwijt.

Met vriendelijke groet,
Rob
Met citaat reageren
  #9  
Oud 23 januari 2010, 16:27
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Ervaring met 'leasejewerkgever.nl'

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leasejewerkgever.nl Bekijk bericht
Meer wil ik er nu niet over kwijt.
Op geheimzinnigdoenerij wordt online nu eenmaal kritisch gereageerd. Ik vind het nogal raar om je concept een naam met ".nl" te geven, wat iets internetachtigs suggereert, om vervolgens op je website alleen loze reclamepraat te zetten en op kritiek te reageren met "kom maar op de koffie in Capelle a/d IJssel". Zo roep je de kritiek over jezelf af.
__________________
René
Met citaat reageren
  #10  
Oud 23 januari 2010, 16:56
leasejewerkgever.nl leasejewerkgever.nl is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2010
Berichten: 5
Standaard Re: Ervaring met 'leasejewerkgever.nl'

Kritiek is goed. Als het maar objectief is.

Mijn reactie op de kritiek van Rene.

Op geheimzinnigdoenerij wordt online nu eenmaal kritisch gereageerd= een generalisatie, dus subjectief.

Ik vind het nogal raar om je concept een naam met ".nl" te geven, wat iets internetachtigs suggereert, = je persoonlijke mening is geen maatstaf voor de wereld. Wat jij raar vind, kan een ander normaal vinden, toch. Dus subjectief.

om vervolgens op je website alleen loze reclamepraat te zetten= een persoonlijke bewering van jou, die je zonder bewijs geeft. Je roept iets zonder het te onderzoeken. Dat is loze praat. (projectie) Dus subjectief.

en op kritiek te reageren met "kom maar op de koffie in Capelle a/d IJssel". Zo roep je de kritiek over jezelf af. = Zonder wrijving geen glans

Rene, de beste stuurlui staan aan wal. Je kent het. Men roept van alles. Ik nodig iedereen "op mijn schip" uit op de koffie om mijn koers uit te leggen en te onderbouwen. Langs de kant iets roepen, zonder bewijs kan iedereen. Nogmaals de koffie staat klaar. Ik verschuil me niet achter een computerscherm. Bel me voor een afspraak.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iemand ervaring met Bobex.nl? arjan Marketing en acquisitie 5 14 april 2009 13:39
Reacties via website verbeteren Verwijderd account Marketing en acquisitie 37 15 januari 2009 12:50
ervaring met E-learning? Myrax Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 7 2 mei 2008 13:14
wie heeft ervaring met venture capitalists? erix Al die andere praktische dingen 2 8 mei 2007 23:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon