Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 mei 2010, 14:08
Beautiful La-La-Land's schermafbeelding
Beautiful La-La-Land Beautiful La-La-Land is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2007
Berichten: 29
Standaard Credit card voor freelancers?

Misschien dat iemand van jullie hiermee ervaring heeft.

Ik heb een tijd in Spanje in loondienst gewerkt en heb om die reden daar een bankrekening. In Spanje is het heel normaal dat je bij je rekening een credit card krijgt, zoals in Nederland een pinpas. Die credit card gebruik ik alleen om vliegtickets te boeken en incidenteel een online aankoop te doen (incidenteel is alle paar maanden).

Nu wil ik graag van die Spaanse rekening af en al mijn financiën bij mijn Nederlandse bank laten lopen. Voor online betalingsverkeer had ik ook graag een credit card, maar mijn bank, de ABN, verleent alleen credit cards als er maandelijks een bedrag binnenkomt. Gezien mijn huidige freelance situatie is dat niet het geval (en welke freelancer is wél zeker van zijn maandelijkse inkomsten?).

Ik wil geen aparte zakelijke rekening openen, zoveel betalingsverkeer is er niet. Van bank wisselen is ook niet echt een optie; ik heb het jaren geleden eens gedaan en ben toen weken bezig geweest alles weer op orde te krijgen.

Weet iemand een goedkope, betrouwbare credit card waaraan je je niet blauw betaalt?

Alvast bedankt!
__________________
Mvg,
Barbara

BTFL4ND / Behance / LinkedIn
  #2  
Oud 28 mei 2010, 19:49
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Credit card voor freelancers?

Hej Barbara,
dit is iets waar ik helemaal geen verstand van heb. Maar mijn partner heeft een credit card via de ANWB, tot volle tevredenheid. Misschien kun je op hun site kijken naar de voorwaarden?

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
  #3  
Oud 28 mei 2010, 21:01
Beautiful La-La-Land's schermafbeelding
Beautiful La-La-Land Beautiful La-La-Land is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2007
Berichten: 29
Standaard Re: Credit card voor freelancers?

Hallo Marlies,

Bedankt voor je reactie.
Moet je geen ANWB-lid zijn om die kaart te mogen aanvragen? Heb namelijk geen rijbewijs
__________________
Mvg,
Barbara

BTFL4ND / Behance / LinkedIn
  #4  
Oud 29 mei 2010, 12:02
JokeHeikensTekst's schermafbeelding
JokeHeikensTekst JokeHeikensTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 juni 2008
Berichten: 118
Standaard Re: Credit card voor freelancers?

Ik heb ook een creditcard via de ANWB, mijn man is lid en ik ben partnerlid geworden. € 5 per jaar en nog iets van 15 voor de creditcard.
Ik heb eerder een creditcard via de ECI gehad, gratis en geen gezeur. Natuurlijk willen maatschappijen wel zekerheid hebben omtrent een afbetaling. Zonder inkomsten ook geen creditcard, maar dat lijkt me logisch.

Groet en succes,

Joke
__________________
www.jokeheikenstekst.nl
  #5  
Oud 29 mei 2010, 13:06
Beautiful La-La-Land's schermafbeelding
Beautiful La-La-Land Beautiful La-La-Land is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2007
Berichten: 29
Standaard Re: Credit card voor freelancers?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JokeHeikensTekst Bekijk bericht
Zonder inkomsten ook geen creditcard, maar dat lijkt me logisch.
Klinkt logisch, maar hoe kunnen freelancers dan een credit card krijgen? Mijn inkomsten zijn nooit zeker (heb bv. net een project afgerond en even niks in het vooruitzicht), maar zonder die kaart kan ik niet eens een vliegticket boeken als ik naar een bespreking in het buitenland moet. Rare regels in Nederland…
__________________
Mvg,
Barbara

BTFL4ND / Behance / LinkedIn
  #6  
Oud 29 mei 2010, 20:02
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Credit card voor freelancers?

Ik vind die regels helemaal niet raar. Een creditcardcompany schiet jou het geld voor dat je uitgeeft. Als daar niets tegenover staat (vast inkomen of kapitaal) lopen ze het risico dat jij ze niet kunt terugbetalen natuurlijk liever niet.

Lijkt me erg logisch.

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
  #7  
Oud 29 mei 2010, 22:46
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard Re: Credit card voor freelancers?

Beste Barbara,

Banken zijn de moeilijkste met het uitgeven van creditcards die zijn gericht op particulieren vragen inderdaad vaak een vast inkomen / salaris. Als je een goede account manager hebt en al een aantal jaar bij dezelfde bank zit zou je toch aan zo'n kaart met een lage limiet (2.500) kunnen krijgen. Maar er zijn genoeg alternatieven.

Anwb en ECI boekenclubb zijn al genoemd nu zijn dit verenigingen waar je waarschijnlijk lid van moet zijn om er een aan te kunnen vragen. Maar er zijn er meer die "private label" kaarten aanbieden, bijvoorbeeld de bijenkorf en als je gaat zoeken vind je er vast meer. ik weet dat sommige postorder bedrijven ze ook aanbieden, maar welke weet ik niet precies.

Je hebt sinds kort ook prepaid creditcards bijvoorbeeld deze:
https://www.mediuscard.com/NL_nl/?re...FRQrDgodKhshEQ

grofweg stort je daarbij zelf eerst saldo naar de creditcard en daarna kun je de creditcard gewoon gebruiken als een normale Mastercard.

Verder kun je eens kijken op de site http://www.creditcardvergelijking.nl/
onder het kopje business cards, de keus is wat beperkt en de kosten wat hoger per jaar (43 euro is de goedkoopste van visa) maar ik neem aan dat de zakelijke credit card geen vast salaris zal eisen

ik hoop dat bovenstaande info je verder helpt bij het vinden van een credit card.
  #8  
Oud 4 november 2011, 13:09
nathalie2000
Gast
 
Berichten: n/a
Talking

Hoi
Echt ik was ook aan het zoeken voor een goede creditcard en heb er uiteindelijk een gevonden! Voor mij was de ANWB kaart een goede. Maar kijk zelf wat je nodig hebt hierzo: <sitepromotie verwijderd>

Ik wens je veel succes!
  #9  
Oud 4 november 2011, 13:17
Beautiful La-La-Land's schermafbeelding
Beautiful La-La-Land Beautiful La-La-Land is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2007
Berichten: 29
Standaard

Hallo Nathalie,

Dank voor je reactie en fijn dat je een passende kaart hebt gevonden. Ben inmiddels (alweer) vertrokken uit Nederland en ben weer terug bij af.

Mvg,
Barbara
  #10  
Oud 4 november 2011, 13:25
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Dan lijkt me dit een mooi moment om dit topic te sluiten.
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers

Labels
banken, credit card, financieen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon