Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 augustus 2011, 15:48
yvopiet yvopiet is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2011
Berichten: 10
Standaard Auto privé en toch btw terugvragen?

hallo,ik zit met een vraag en doe er maar gelijk een voorbeeld bij.

ik ben zzp er id bouw en gebruik mijn prive auto voor het reizen naar mijn werkplek,dus de auto is niet zakelijk.

ik heb nl gehoord als je ook puur je prive auto voor je zaak voor je werk gebruikt er wel degelijk aftrekposten zijn,nl de 19 ct per km,maar dat wist ik al.
maar het schijnt ook zo te zijn dat je 75% van je betaalde btw over je prive autokosten ook kunt aftrekken,is dit waar?
voorbeeld:
om het makkelijk te maken hou ik de btw op 20%
stel ik rijd per jaar met mijn priveauto 20.000 km,en dus zou ik 20.000 keer 20 ct= 4000 euro kunnen opvoeren.
daar 20% van =800 euro,en daar dus die 75% van =600 euro ook kunnen opvoeren?
en telt dit ook voor de andere priveautokosten,zoals onderhoud ed.?


wie weet dit?
bedankt
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 augustus 2011, 16:44
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Het klopt wel maar je voorbeeld klopt niet. zo daar heb je lekker veel aan hé..

Je mag 75% btw aftrekken van de kosten die je maakt, dus de brandstof, onderhoud e.d. op de 19 cent zit geen btw dus kun je die niet terugvragen. (het word ook erg lastig aan jezelf een factuur met btw te sturen)