Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Archief > Verklaring Arbeidsrelatie (VAR)

Mededelingen

Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) De Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) is afgeschaft per 1 mei 2016. Dit forum is gesloten en gearchiveerd.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 mei 2012, 23:05
dessinontwerp dessinontwerp is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 mei 2012
Berichten: 3
Standaard Bezwaar maken op mijn VAR-ROW?

Beste Lancelots,

Ik ben een vers lid maar volg jullie discussies al enige tijd en heb er al veel aan gehad, waarvoor veel dank.

Ik heb een soortgelijke vraag. [mod edit: verplaatst uit een oude discussie. Gelieve voor een nieuwe vraag een nieuwe discussie te starten]

Ik ben in maart dit jaar fulltime voor mijzelf begonnen (eerder parttime) en heb tot dusver 3 opdrachtgevers voor verschillende werkzaamheden.
Nu heb ik een eerste VAR aangevraagd voor een opdracht en een VAR-ROW ontvangen. Voor deze werkzaamheden heb ik naar schatting maar een opdrachtgever voor 2 opdrachten dit jaar.

Is het zinvol om in deze situatie bezwaar te maken tegen deze inschatting?
Mijn opdrachtgever wil een WUO. Ik kwam er pas achter dat ik voor mijn opdrachtgever een VAR verklaring nodig had toen ik al met de opdracht was begonnen (als gastdocent). Of is het misschien zinvol om een contract op te stellen voor de opdracht? Is ook niet gebeurd namelijk.... Niet zo slim van mij merk ik dus nu.

Groet,

Neeltje
  #2  
Oud 17 mei 2012, 17:54
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Ik denk dat je dit bedoelt: Hoe krijg ik VAR-WUO’s met twee verschillende soorten werkzaamheden?
__________________
René
  #3  
Oud 17 mei 2012, 23:17
dessinontwerp dessinontwerp is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 mei 2012
Berichten: 3
Standaard

Hoi Rene,

Dank voor je reactie en link. Helaas heb ik voor mijn andere werkzaamheden ook te weinig opdrachtgevers, maar een of twee. Na een discussie met vrienden kwam ik er echter achter dat mijn verschillende werkzaamheden wellicht onder een noemer te brengen zijn. Mijn nieuwe VAR aanvraag heeft de omschrijving: "Dienstverlening op het gebied van textielvormgeving: workshops, ontwerpwerkzaamheden, uitvoering, advies en ondersteuning."
Als dit wordt goedgekeurd zou ik een WUO moeten krijgen en zijn alle problemen opgelost . Fingers crossed.
Ik houd jullie op de hoogte.

Groet,

Neeltje
  #4  
Oud 18 mei 2012, 03:02
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dessinontwerp Bekijk bericht
Helaas heb ik voor mijn andere werkzaamheden ook te weinig opdrachtgevers, maar een of twee.
Hoezo helaas, het gelinkte artikel gaat over de situatie dat je "met het geheel van je werkzaamheden wel degelijk voor een WUO in aanmerking zou komen". En dat is bij jou het geval, begrijp ik.

Citaat:
Na een discussie met vrienden kwam ik er echter achter dat mijn verschillende werkzaamheden wellicht onder een noemer te brengen zijn.
Maar als dat lukt, dan is dat het makkelijkste.
__________________
René
  #5  
Oud 30 mei 2012, 12:41
dessinontwerp dessinontwerp is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 mei 2012
Berichten: 3
Standaard

Hoi Rene,

Bedankt voor de reactie. Je hebt helemaal gelijk. Ik heb nu een VAR WUO ontvangen met de juiste omschrijving van mijn werkzaamheden.
Ik ben vorige week op de kvk "starten als freelancer" geweest en heb daar trouwens meteen jullie site aanbevolen.

Groet,

Neeltje
  #6  
Oud 30 mei 2012, 13:45
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Mooi!

Je zet neem ik aan nog wel even een pitch in de Marktplaats om te vertellen wat je gaat doen
__________________
René
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Binnen hetzelfde kalenderjaar van VAR ROW naar VAR WUO? fuels Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 2 15 juni 2011 11:21
VAR 'achteraf' aan laten passen? King Arthur Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 3 6 februari 2011 22:18
VAR ROW tot eind 2009 of toch een VAR WUO? Anneee Freelancepraktijk starten 3 24 september 2009 10:29
Uitsluiting van VAR WUO? Jan16 Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 10 5 februari 2009 20:18
Var Row Verwijderd account Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 4 24 juni 2007 11:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon