Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Archief > Verklaring Arbeidsrelatie (VAR)

Mededelingen

Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) De Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) is afgeschaft per 1 mei 2016. Dit forum is gesloten en gearchiveerd.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 juni 2012, 12:05
Q-S Q-S is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 juni 2012
Berichten: 2
Standaard ZZP met VAR, daarvoor op uitzendbasis

Beste Lancelots,

ik ben een (voorzichtig) beginnend ondernemer en heb al heel veel aan dit forum en de website gehad, bedankt daarvoor!

Er zijn nu nog een aantal vragen waar ik geen antwoord op vind:


1. Een grote opdrachtgever wil geen opdracht starten zonder VAR-WUO, maar er zit veel haast achter de opdracht: liever gisteren starten dan vandaag.
Mag ik voordat ik de VAR-Wuo heb al tijdelijk starten op uitzend /detacheringsbasis in loondienst, en daarna als ZZP-er zonder detachering doorgaan?
Ik heb ook al eerder voor deze opdrachtgever gewerkt in de vorm van een tijdelijke vervanging, dit is in mei afgelopen maar nu ben ik nodig om een te lange wachtlijst weg te werken. Zal dit een probleem opleveren?

2. Ik heb ergens anders nog een zwangerschapsvervanging lopen op uitzend/detacheringsbasis in loondienst, is dit een probleem?

3. Zijn studiekosten van een (deeltijd) wetenschappelijke opleiding binnen mijn vakgebied een investering?

4.Telt de tijd die in de studie wordt geïnvesteerd mee voor het urencriterium?

Het zijn veel vragen bij elkaar, ik hoop dat jullie een antwoord voor mij hebben.
  #2  
Oud 14 juni 2012, 18:35
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Q-S Bekijk bericht
1. Een grote opdrachtgever wil geen opdracht starten zonder VAR-WUO, maar er zit veel haast achter de opdracht: liever gisteren starten dan vandaag.
Mag ik voordat ik de VAR-Wuo heb al tijdelijk starten op uitzend /detacheringsbasis in loondienst, en daarna als ZZP-er zonder detachering doorgaan?
Strikt genomen: ja, mits je bij de VAR-aanvraag bij "2j Verwacht u de VAR-werkzaamheden te verrichten voor opdrachtgevers bij wie u voorheen soortgelijke werkzaamheden in loondienst heeft verricht?" ja hebt ingevuld, want die situatie creëer je hiermee.

Citaat:
2. Ik heb ergens anders nog een zwangerschapsvervanging lopen op uitzend/detacheringsbasis in loondienst, is dit een probleem?
Nee, ik zou niet weten waarom.

Citaat:
3. Zijn studiekosten van een (deeltijd) wetenschappelijke opleiding binnen mijn vakgebied een investering?

4.Telt de tijd die in de studie wordt geïnvesteerd mee voor het urencriterium?
Start hiervoor ajb een aparte discussie met wat achtergrondinformatie, want een studie op de zaak is een ingewikkelde kwestie met allerlei nuances (zie eerdere discussies hierover).
__________________
René
  #3  
Oud 14 juni 2012, 19:42
Q-S Q-S is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 juni 2012
Berichten: 2
Standaard

Beste René,

bedankt voor je reactie!

voor de andere twee vragen zal ik een nieuw bericht plaatsen op de juiste plek, maar deze twee waren even het belangrijkst voor nu :-)
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
VAR ROW tot eind 2009 of toch een VAR WUO? Anneee Freelancepraktijk starten 3 24 september 2009 10:29
Uitsluiting van VAR WUO? Jan16 Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 10 5 februari 2009 20:18
Evaluatie wet uitbreiding rechtsgevolgen VAR René Nieuws - Voor en door freelancers 3 8 februari 2008 20:40
Problemen met VAR te voorkomen? flippie Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 2 30 december 2007 18:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon