Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Archief > Verklaring Arbeidsrelatie (VAR)

Mededelingen

Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) De Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) is afgeschaft per 1 mei 2016. Dit forum is gesloten en gearchiveerd.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 november 2012, 14:58
Timbaz Timbaz is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 november 2012
Berichten: 2
Post VAR tussentijds wijzigen

Goedendag,

Laat ik eerst even een situatieschets geven. Ik ben sinds 3 maanden werkzaam als freelance journalist & tekstschrijver. In maart van dit jaar ben ik afgestudeerd als journalist en vanwege de 'vraag naar ervaring' en de overige perikelen op sollicitatiegebied heb ik besloten om de weg van de freelancer in te slaan.

Ik heb tot het einde van dit jaar een VAR-ROW. Dat is mijn eerste VAR en die had ik aangevraagd omdat ik voorheen ook in loondienst werkte. Dat baantje is komen te vervallen en nu ben ik dus alleen nog maar werkzaam als freelance journalist. Ik sta met mijn eenmanszaak ingeschreven bij de KvK en mijn inkomsten bestaan dus slechts uit het freelancen. Nu heb ik dus ook voor 2013 een VAR WUO aangevraagd.

Maarrrr... ervan uitgaande dat ik die VAR ook daadwerkelijk krijg (altijd spannend bij de BD), kan ik die in de loop van 2013 nog wijzigen of zit ik er echt tot 2014 aan vast?

Ik ambieer namelijk het freelancen naast een parttime baan. Ik solliciteer nog genoeg op full-of parttime functies. Mijn droomwens is om via een parttime of fulltime baan financiële zekerheid te realiseren en mijn overige tijd wil ik besteden aan freelance werkzaamheden. Als ik dit ook voor elkaar krijg, kan ik alleen niet de VAR WUO behouden (ik ben immers weer in loondienst dan). Is het dan een simpele handeling om dat door te geven bij de BD en weer een VAR ROW toebedeeld te krijgen? Hoe gaat dat precies in zijn werk?

Ik hoop dat iemand mijn verhaal snapt en er uitleg over kan geven.
  #2  
Oud 30 november 2012, 03:02
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timbaz Bekijk bericht
Maarrrr... ervan uitgaande dat ik die VAR ook daadwerkelijk krijg (altijd spannend bij de BD), kan ik die in de loop van 2013 nog wijzigen of zit ik er echt tot 2014 aan vast?
Hoezo aan vast? De WUO is de meest-gewilde VAR en heeft geen negatieve gevolgen voor jou. Normaliter wil je die niet wijzigen, maar als je feitelijke situatie structureel gaat afwijken van de antwoorden die je op her VAR-aanvraagformulier hebt gegeven dan ben je daartoe verplicht (dat wil zeggen, je moet het formulier dan opnieuw indienen). Dat staat in de VAR die je hebt ontvangen.
__________________
René
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
VAR voor 2010 aanvragen René Nieuws - Voor en door freelancers 6 16 februari 2010 22:55
VAR ROW tot eind 2009 of toch een VAR WUO? Anneee Freelancepraktijk starten 3 24 september 2009 10:29
Uitsluiting van VAR WUO? Jan16 Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 10 5 februari 2009 20:18
Evaluatie wet uitbreiding rechtsgevolgen VAR René Nieuws - Voor en door freelancers 3 8 februari 2008 20:40
werkzaamheden VAR wijzigen Rosa Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 14 9 juni 2007 14:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon