Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Archief > Verklaring Arbeidsrelatie (VAR)

Mededelingen

Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) De Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) is afgeschaft per 1 mei 2016. Dit forum is gesloten en gearchiveerd.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #31  
Oud 28 januari 2014, 11:27
Jane Jane is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 13
Standaard

Ze moeten vast op een of andere manier problemen hebben gehad, dat ze nu zo fel op die VAR WUO zijn. Het is in elk geval stompzinnig inderdaad. Bedankt voor jullie reacties!
  #32  
Oud 28 januari 2014, 16:55
wilmy wilmy is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 januari 2014
Berichten: 4
Standaard Var

Hai,
Ik zit in hetzelfde schuitje als jullie. Ik werk al 3 jaar voor Lionbridge en nog nooit een probleem gehad met mijn Var. Ik denk dat het voor mij ook exit is vanaf 25 februari. Ik heb mij bij de KvK ingeschreven maar ik denk dat het niets gaat uitmaken.

gr.
Wilmy
  #33  
Oud 29 januari 2014, 16:20
cakedealer cakedealer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Berichten: 17
Standaard

Hoi Wilmy,

Heb jij ook een mailtje naar Lionbridge gestuurd hierover? Hopelijk, als ze meer mailtjes ontvangen over de VAR WUO, beseffen ze dat ze door deze maatregel veel goede werkers verliezen. Maar waarschijnlijk weten ze dat al en maakt het ze niks uit .
Ik dacht er ook over om me in te schrijven bij de KvK, maar een van de voorwaarden is dat je meer dan 1 opdrachtgever moet hebben...
  #34  
Oud 29 januari 2014, 16:31
wilmy wilmy is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 januari 2014
Berichten: 4
Standaard

Ja, ik heb meerdere mailtjes gestuurd. Vandaag kreeg ik een berichtje waarin ze hun excuses maakten voor het niet reageren! Ze hadden een achterstand opgelopen in het beantwoorden ( misschien wel door alle boze Nederlandse raters.. ik hoop het) Ik moest nog even geduld hebben. Ik vind de hele situatie absurd. Ze raken naar mijn idee op deze manier al hun Nederlandse raters kwijt. Misschien hebben de verschillende afdelingen bij Lionbridge te weinig contact met elkaar en is er binnenkort een overleg gepland? Ik heb in elk geval voor het eerst geen standaard mail teruggekregen.
  #35  
Oud 29 januari 2014, 20:39
Jane Jane is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 13
Standaard

Hopelijk lukt het jullie om hier iets op te verzinnen.. wie weet kan ik het dan ook nog proberen.. Succes!
  #36  
Oud 29 januari 2014, 22:36
cakedealer cakedealer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wilmy Bekijk bericht
...Ze hadden een achterstand opgelopen in het beantwoorden ( misschien wel door alle boze Nederlandse raters.. ik hoop het) Ik moest nog even geduld hebben....
Ik heb hetzelfde mailtje ontvangen! Ze moeten dan wel erg veel mailtjes hebben, want ik had ze bijna een week geleden gemaild.
  #37  
Oud 13 februari 2014, 03:00
EpicHenk EpicHenk is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 februari 2014
Berichten: 2
Standaard

Ten eerste moet ik zeggen dat ik blij verrast ben eindelijk lotgenoten te hebben gevonden! Ik ben ook internet assessor voor LB (sinds een jaar) en zag dit probleem al aankomen, maar zonder oplossing. VARs aanvragen heeft totaal geen nut aangezien je de goede toch niet krijgt. Het enige wat mijns inziens nog te proberen valt, zoals uit dit forum is gebleken, is om de situatie aan LB uit te leggen via persoonlijk contact, en dus niet die de standaard 'klantenservice'.

Ik ben er zelf nog niet achteraan gegaan, maar ik hoop toch voor die 25 februari een oplossing te hebben gevonden!
  #38  
Oud 13 februari 2014, 11:14
lindopindo lindopindo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 februari 2014
Berichten: 3
Standaard Het zelfde schuitje

Hallo allemaal,
Fijn dat ik dit forum heb gevonden. Ik zit ook met het zelfde. Ik werk bijna 2 jaar voor Lionbridge en ieder jaar accepteerden (of tollereerden ze de van ROW). Dit jaar alleen niet. Ik heb samen met een vriend van me ze een uitgebreide mail gestuurd met de uitleg waarom ik niet aan de verklaring kan komen. Ik heb een standaard mailtje terug gekregen dat de VAR WUO de enige verklaring is die ze willen.

Vervolgens TOCH maar geprobeerd om aan de VAR Wuo te komen. Heb me ingeschreven bij de KVK end e VAR aangevraagd. Ik kreeg een brief terug dat ik geen recht heb op een VAR Wuo en ze hebben me een VAR ROW gestuurd. Ik ben nu dan ook bezig met het proces om me weer uit te schrijven bij de KVK.

Voor die VAR DGA moet je je als BV inschrijven en hiervoor heb je een akte van de notaris nodig etc. Dit is dus nog veel ingewikkelder en je loopt meer risico als dat je eenmanszaak bent. Ik heb nu ook de deadline van 25 augustus gekregen.

Hoe is het nu verder bij jullie? Hoe hebben jullie het verder opgelost en hebben jullie al een reactie? Ik baal hier behoorlijk van omdat het een zeer relaxed bijbaantje is die ik gewoon echt niet kwijt wil.
  #39  
Oud 13 februari 2014, 13:25
Siemen1234 Siemen1234 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 december 2013
Berichten: 20
Standaard

Hier nog steeds geen verandering Nog altijd geen update van de recruitment department. Voorlopig werk ik dus vrolijk door, maar blijf vrezen dat het op een bepaald moment opeens ophoudt.
  #40  
Oud 13 februari 2014, 17:15
cakedealer cakedealer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Berichten: 17
Standaard

Goed om meer raters hier te zien!
Ik heb ook nog geen update van de recruitment team ontvangen . Misschien wachten ze gewoon tot de 25e om ons er allemaal uit te gooien, maar ik hoop het niet. Het aantal rating tasks lijkt nu ook VEEL minder te zijn of ik ben er ook gewoon telkens te laat bij.
 

Favorieten/bladwijzers

Labels
lionbridge, var-wuo

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verschillende diensten - geen VAR WUO - toch aftrekposten? rverheij Belasting 1 14 augustus 2012 13:55
VAR aanvragen of in loondienst blijven? Maria72 Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 3 8 september 2010 22:45
VAR ROW tot eind 2009 of toch een VAR WUO? Anneee Freelancepraktijk starten 3 24 september 2009 10:29
Uitsluiting van VAR WUO? Jan16 Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 10 5 februari 2009 20:18
Intermediair stelt aansprakelijkheid tot € 500.000 als voorwaarde, hoe beperk ik mijn risico? MAEP Al die andere praktische dingen 4 25 juni 2008 21:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon