Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 december 2014, 11:07
peterw peterw is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 december 2014
Berichten: 2
Standaard Jaren ZZP-er en tijdelijk part-time met loonheffing

Beste lancelots,

Ik ben nu al een jaar of 6 ZZP-er en dat gaat prima. Zit elk jaar met een winst rond de €20.000 en haal het urencriterium. Ik ben echter ook nog bezig met mijn studie en dit jaar heb ik voor 7 maanden een afstudeeropdracht bij een bedrijf gedaan. Hiervoor kreeg ik een vergoeding ("heffingsloon" op de specificatie) van €550 per maand (€507 per 4 weken). Op deze specificaties staat ook dat ik hierover €183 aan loonheffing betaal, wat erop neerkomt dat ik €324 gestort krijg op mijn privérekening.

Mijn vraag is nu hoe ik dit moet verrekenen met mijn ZZP-werkzaamheden. Ik dacht zelf deze vergoeding bij mij winst op te tellen, maar dan weet ik niet welke van de twee bedragen (507 of 324). En kan ik uiteindelijk nog iets van die loonheffing terugvragen? Heb het e.e.a. gegoogled hierover maar heb het antwoord niet kunnen vinden.

Het idee dat ik zelf had is 7 * 550 bij het de winst uit onderneming op te tellen en vervolgens door te rekenen. (Een deel van?) de ingehouden loonheffing van 7 * 184 kan ik dan terugvragen onder de kop "Terug te ontvangen inkomstenbelasting en premies volksverzekeringen". Klopt dit?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 december 2014, 12:31
nietskeoh nietskeoh is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 december 2010
Berichten: 16
Standaard

beste Peter