Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Archief > Verklaring Arbeidsrelatie (VAR)

Mededelingen

Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) De Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) is afgeschaft per 1 mei 2016. Dit forum is gesloten en gearchiveerd.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 november 2007, 13:37
Rene_S's schermafbeelding
Rene_S Rene_S is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 2 november 2007
Berichten: 87
Standaard Een VAR-Wuo verklaring bij interimwerk?

Hallo,

Allereerst: wat een goede site! Heb hier al veel informatie verslonden...

Per 1 januari a.s. wil ik als freelancer beginnen. Ik ga mijzelf als financiele interim wegzetten bij bedrijven. Ik kan een klus aannemen van circa 7 a 9 maanden. Dit is een klus bij een shared service centre, waarbij veel werkzaamheden gedurende komend jaar naar een buitenlandse vestiging verhuizen. Vanwege het (verwachte) verloop kan ik hier deze grote opdracht vervullen. Voor rekening en risico van mijzelf. Maar ik kom waarschijnlijk niet aan 3 opdrachtgevers. En ook is het waarschijnlijk dat ik meer dan 70% van de omzet bij deze ene klant maak. Kom ik evengoed in aanmerking voor een VAR-Wuo verklaring?

En: als ik een VAR-row verklaring krijg, betekend dit 1 op 1 dat in een verkapt dienstverband ben aangegaan met deze werkgever?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten,
René
  #2  
Oud 2 november 2007, 13:46
Rene_S's schermafbeelding
Rene_S Rene_S is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 2 november 2007
Berichten: 87
Standaard Re: Een VAR-Wuo verklaring bij interimwerk?

Nog even een aanvulling:
- ik ben van plan om reclame te maken en € 2500 te investeren
- ik ga fulltime freelancen,
- ik beschik niet over een startkapitaal of goederen die ik in de onderneming stop.
  #3  
Oud 2 november 2007, 14:03
MarcoB's schermafbeelding
MarcoB MarcoB is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 september 2007
Berichten: 36
Stuur een bericht via ICQ naar MarcoB
Standaard Re: Een VAR-Wuo verklaring bij interimwerk?

Ik doe min of meer hetzelfde werk en kom waarschijnlijk ook niet op drie dit jaar. Als je de VAR invult aan de hand van de richtlijnen elders op deze site is er niets aan de hand. Belangrijkste is niet zozeer het aantal opdrachtgevers maar het totaalbeeld, of je ondernemersrisico loopt, en zelf kunt bepalen of en hoe je je werk inricht. Dit kun je het best wel contractueel vastleggen.
  #4  
Oud 2 november 2007, 15:46
Rene_S's schermafbeelding
Rene_S Rene_S is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 2 november 2007
Berichten: 87
Standaard Re: Een VAR-Wuo verklaring bij interimwerk?

Bedankt voor je snelle reactie. Maar: als ik die richtlijnen volg en evengoed invul dat ik >70% vd omzet bij één klant haal en dat ik <3 klanten heb kom ik waarschijnlijk toch in aanmerking van een VAR-Wuo?
  #5  
Oud 2 november 2007, 16:27
MarcoB's schermafbeelding
MarcoB MarcoB is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 september 2007
Berichten: 36
Stuur een bericht via ICQ naar MarcoB
Standaard Re: Een VAR-Wuo verklaring bij interimwerk?

Waarschijnlijk wel. Het beste kun je gewoon de aanvraag indienen en kijken wat eruit komt. Er zijn erg veel interimmers die dit "probleem" hebben. Dan hangt het meer af van de andere criteria. Het belangrijkste is dat je echt als zelfstandig ondernemer de markt op gaat, dus onafhankelijk en dat de opdracht voor jou risico komt. Deze clausules staan vaak wel in de overeenkomst van opdracht.
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe breed? Cindy77 Marketing en acquisitie 22 27 september 2007 10:42
VAR WUO - creatieve opdrachtgever Dennis Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 3 24 augustus 2007 14:27
Persberichten schrijven in 20 stappen (Boekrecensie/overzicht) Adine Versluis Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 30 juli 2007 16:35
Wel een VAR WUO, maar geen IB-ondernemer? Bart Belasting 3 11 mei 2007 17:22
Payrolling-vragen van een leek met vast dienstverband starter Al die andere praktische dingen 9 5 april 2007 08:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon