Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 november 2010, 10:57
johaneggink johaneggink is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 15
Standaard Inkomstenbelasting laag inschatten ivm hernia

Hoi,

Ik heb een vraagje. Ik heb hem ook aan mijn boekhouder gesteld en wacht nog op antwoord maar ik benieuwd naar andere meningen.

Hoogstwaarschijnlijk word ik medio januari 2011 geopereerd aan mijn hernia. Dit zal er waarschijnlijk voor zorgen dat ik 2 maanden erna geen inkomsten heb. (Mijn AOV dekt dit niet). Ik word natuurlijk weer ingeschat op voor mijn maandelijkse voorlopige aanslag obv 2010 en dat betekent waarschijnlijk dat ik 3500 per maand kan afdragen terwijl ik kwartaal 1 weining tot geen inkomsten heb. Ik heb wel een buffer, maar die gaat zo wel erg snel op.

ik kan toch een Verzoek of wijziging voorlopige aanslag voor 2011 indienen met weining tot geen omzet verwachting waardoor ik weinig tot geen belasting hoef te betalen en dit in maart 2011 weer indienen waardoor de voorlopige aanslag opnieuw wordt berekend en verdeeld over de nog te komen maanden?

Zijn er andere regelilingen voor het opschorten of uitstellen van de maandelijkse voorlopige aanslag?

Alvast bedankt!

Johan E.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 november 2010, 15:03
louisfiscaal louisfiscaal is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 5 oktober 2010
Berichten: 31
Standaard

Een verlaging van een opgelegde (of een nog op te leggen, zoals in dit geval) voorlopige aanslag bereik je inderdaad d.m.v. het indienen van een voorlopige aangifte.
In de voorlopige aangifte voor 2011 die je boekhouder moet indienen (en dat kan op dit moment al) maakt hij een schatting van je winst voor 2011, inclusief de maanden die wegvallen, en van alle overige posten die je geschatte belastbare inkomen voor 2011 bepalen en op basis hiervan zal dan over enige tijd de voorlopige aanslag voor 2011 worden opgelegd.

Groeten,

Louis
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon