Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 mei 2010, 04:40
jotrys jotrys is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 april 2010
Berichten: 2
Standaard Incl. BTW of Excl. BTW?

Wat is effectiever bij het vermelden van de prijs van een dienst op een website? Exclusief BTW of inclusief BTW?

(Vraag is dus niet of ik BTW wel of niet afmoet dragen. Er is genoeg daarover in dit forum, want dat is een populaire topic!)

Voorbeeld:
Zelf ga ik (en ik heb een bedrijf) web design diensten aanbieden op de web en daarbij wil ik ook een prijs quoten.
"Basis website voor x euro excl. BTW"

Maar mijn doelgroep zijn niet alleen bedrijven (die gewend zijn aan excl BTW) maar ook particulieren. En voor particulieren is het zo dat de prijs meestal incl BTW is. Bijv AH, MediaMarkt, etc. Dus voor consumenten is het beter om incl. BTW prijzen te vermelden.

Ik neig naar het vermelden van prijzen incl. BTW. Wat dachten jullie? Maakt het iets uit?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 mei 2010, 17:06
NSIFS NSIFS is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 maart 2010
Berichten: 61
Standaard Re: Incl. BTW of Excl. BTW?

Als u zich voornamelijk richt op consumenten, dan kunt u beter de prijzen incl. btw vermelden. Anders zou ik kiezen voor excl btw. In dit geval moet u natuurlijk op de site vermelden dat de prijzen excl. btw zijn .
succes
__________________
met vriendelijke groet
Nermin

www.ns-accountancy.nl
accountancy, belastingen en financiële diensten
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 mei 2010, 20:17
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard Re: Incl. BTW of Excl. BTW?

Waarom maak je niet gewoon 2 tariefpagina's Tarieven bedrijven en tarieven particulieren

Op de particulieren prijzen incl btw en een paar eenduidige (all-in) producten.

op de bedrijven pagina zet je tarieven excl btw en kun je ook extra info toevoegen over uurtarieven of tarieven voor een cms pakket, hostingpakket e.d.
(als je dat aanbied natuurlijk)
sommige bedrijven willen ook gewoon een all in pakket maar sommige willen juist onderdelen los kunnen gebruiken..
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 mei 2010, 23:13
nancy_kelpie's schermafbeelding
nancy_kelpie nancy_kelpie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 3 januari 2009
Berichten: 190
Stuur een bericht via MSN naar nancy_kelpie
Standaard Re: Incl. BTW of Excl. BTW?

Zijn er veel particulieren die interesse hebben om een professionele website te kopen? Ik denk zelf dat je veel meer zakelijke klanten zal krijgen. Particulieren hebben minder behoefte aan een website en zo wel hebben ze er vaak geen honderden euro's voor over.

Misschien een paar mensen die op het randje zitten, bijv. als hobby dingen maken en die willen verkopen op een website. Toch zou ik die gewoon als zakelijke klant beschouwen.

Ik denk dat de meeste klanten er dus meer aan hebben om prijzen excl. BTW te noemen.

Mocht je echter goed nagedacht hebben over je doelgroep en denk je dat je juist het grootste gedeelte voor particulieren zal werken zou ik incl. BTW doen. Dit lijkt me echter wel zeldzaam en moet je echt een uniek plan hebben bedacht waar particulieren interesse voor hebben.
__________________
illustraties, animaties & games
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 mei 2010, 11:41
Joasbuijs's schermafbeelding
Joasbuijs Joasbuijs is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 29 april 2010
Berichten: 116
Standaard Re: Incl. BTW of Excl. BTW?

zover ik weet is het zo dat als je producten voor particulieren aanbied een incl.btw prijs verplicht is. gaat het om zakelijke producten dan is excl btw gebruikelijk. bedien je dus beidde dan zul je een excl en een incl btw bedrag moeten melden
__________________
Kijk op www.zetjezaakopzeker.nl

Joas Financiële Dienstverlening - Zet je zaak op zeker
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 mei 2010, 19:15
jotrys jotrys is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 april 2010
Berichten: 2
Standaard Re: Incl. BTW of Excl. BTW?

Bedankt voor de reacties. Ze zijn hulpzaam want ik had een geval van "analysis paralysis".
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Activiteit is vrij van btw, wel btw over reiskosten? Ingeborg Belasting 4 8 november 2010 22:20
BTW Vergeten Btw op factuur te zetten mvanwitsen Belasting 1 16 februari 2010 11:51
BTW heffen als freelance tekstschrijfster? Hermina Belasting 4 27 juni 2008 14:22
Boeken van afgedragen BTW Thymen Belasting 7 22 januari 2008 02:36
BTW op nieuwe prive auto Marjan Belasting 5 24 november 2007 22:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon