Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 januari 2010, 10:47
pjaveld pjaveld is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2009
Berichten: 7
Standaard Bankboek 2009 in 2010 bijwerken

Hallo, hopelijk kan iemand mij met de volgende vraag helpen.
In mijn boekhoudprogramma wil ik mijn laatste afschrift over 2009 invoeren, zodat ik het jaar kan afsluiten. Er stonden nog een paar rekeningen open die nu afgesloten kunnen worden. Echter, als ik nu (in januari 2010) een inkoopfactuur wil afboeken, zegt mijn programma (Informer) dat de valutadatum (waar ik dus de afschriftdatum invoer) binnen het boekjaar moet liggen. De inkoopfactuur heb ik in december 2009 ingeboekt, en de daadwerkelijke betaling zoals die op het afschrift met datum 6-1-2010 staat, wil ik nu nog op 2009 boeken. Kan dat eigenlijk wel? Of moet ik dat op een andere manier doen, zodat een en ander toch nog in het boekjaar 2009 terecht komt?
Ik ben nog maar een beginner op het gebied van boekhouden, dus ik zal vast wel iets fout doen, maar wat?

groetjes
Peter
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 januari 2010, 11:00
Rene_S's schermafbeelding
Rene_S Rene_S is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 2 november 2007
Berichten: 87
Standaard Re: Bankboek 2009 in 2010 bijwerken

Je kunt deze betaling gewoon in het nieuwe boekjaar 2010 invoeren. Je hebt de factuur in 2009 ingevoerd; dus de kosten zijn in het goede jaar verwerkt. Aan het einde van 2009 heb je nu een balanspost "crediteuren" staan. Deze loopt dus op 6 januari 2010 weer weg.
__________________
Adviseur Prestatie Management

Gratis nieuwsbrief ontvangen met interessante items op gebied van Prestatie Management? Schrijf je in op www.predi.nl!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 januari 2010, 11:10
pjaveld pjaveld is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2009
Berichten: 7
Standaard Re: Bankboek 2009 in 2010 bijwerken

Hallo Rene, bedankt voor je reactie! Is eigenlijk logisch achteraf gezien, maar ja, als groentje kom je vaak veel vragen tegen. Weer wat geleerd!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Januari 2010 van start, dan werk van december 2009 factureren? djagga Freelancen iets voor mij? 11 22 december 2009 14:31
Btw uit het buitenland terugvragen vanaf 2010 eenvoudiger René Nieuws - Voor en door freelancers 0 16 april 2009 12:12


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon