Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Freelancepraktijk starten

Mededelingen

Freelancepraktijk starten De formele en praktische dingen die je allemaal moet regelen bij de start als freelancer. Aanmelden, kopen, inrichten, opzetten...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 24 september 2009, 10:59
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: klanten opbouw

Leuk lijstje van Miranda, maar Michiel heeft een ICT servicebureau. Je kunt dit grofweg vergelijken met de loodgieter, tuinman en klusjesman. Ik denk dat Michiel nu overdonderd wordt door een bos waar hij de juiste bomen niet meer kan zien (om maar eens even een paar spreekwoorden door elkaar te husselen!).

Michiel, je wilt natuurlijk vooral dat particulieren in jouw buurt/stad bekend worden met wie jij bent en wat je levert. Misschien is het een idee om een samenwerking aan te gaan met een of meerdere pc-discounters in de buurt. Bij mij in Lelystad zit b.v. een aantal zaken waarbij je pc's met fikse korting kunt kopen, soms zelf tweedehands pc's en waar je reparaties uit kunt laten voeren. In deze tijd wachten steeds meer mensen met het kopen van een nieuwe pc, maar veel mensen zullen er wel eentje nodig hebben. Je zou je diensten b.v. bij verschillende van die bedrijven kunnen aanbieden om tekorten bij die winkels op te vangen. Als je daarbij nog extra service levert die zo'n discounter niet levert, kun je daarop je bedrijf uitbreiden. Andere opties zijn b.v. computerclubs voor ouderen, maar ook b.v. lokale verenigingen waar je wat kunt doen en zo naamsbekendheid kunt opbouwen. Denk ook aan vrijwilligerswerk dat in het verlengde ligt van je bedrijf (b.v. webmaster spelen) voor een redelijk grote vereniging in je buurt. Ik denk dat in eerste instantie vooral ouderen gebruik zullen maken van je diensten, dus als je een vereniging kunt vinden waarvan de leden gemiddeld boven de 50 zijn en waar ze regelmatig bij elkaar komen, zit je al redelijk goed.

Houd er wel rekening mee dat het op dit moment inderdaad wat moeilijker zal gaan en dat je dit aan het plannen bent voor jaren (ook al wil je graag nu klanten). Als een kip zonder kop allerlei dingen uitproberen zal dan ook averechts werken, ga voor een of twee strategieën en houd dat vol.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #12  
Oud 2 februari 2016, 15:29
Ana Ferreira Alves Ana Ferreira Alves is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 februari 2016
Berichten: 3
Standaard ICT services

Hoi Migg,

doe je toevallig ook websites bouwen? Dat is toch ook ICT? ik wil mijn eigen website laten maken met behulp van een techneut. Wel op mijn aanwijzingen het liefst. Denk dat je niet hoeft langs te komen, want het gaat slechts om een webshop. Heb je gegevens die je mij kunt sturen? Ik merk dat veel bureau' s er flink wat geld voor vragen, dus ik zoek eigenlijk een wat meer realistisch bedrag.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 11 februari 2016, 08:54
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ana Ferreira Alves Bekijk bericht
Hoi Migg,

doe je toevallig ook websites bouwen? Dat is toch ook ICT? ik wil mijn eigen website laten maken met behulp van een techneut. Wel op mijn aanwijzingen het liefst. Denk dat je niet hoeft langs te komen, want het gaat slechts om een webshop. Heb je gegevens die je mij kunt sturen? Ik merk dat veel bureau' s er flink wat geld voor vragen, dus ik zoek eigenlijk een wat meer realistisch bedrag.
Ken je deze keuze?

Fast, Good or Cheap. Pick two.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe zorg je dat klanten niet direct bij je afnemer bestellen? MvdV Omgaan met opdrachtgevers 2 21 november 2009 10:13
Namen van potentiële klanten vinden? nancy_kelpie Marketing en acquisitie 10 1 oktober 2009 17:43
Kun je aan klanten komen zonder koude acquisitie? René Marketing en acquisitie 20 18 oktober 2007 10:06
Klanten werven Evenementenbureau.....??? Agent Variety Marketing en acquisitie 4 19 februari 2007 15:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon