Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen Veel freelancers investeren in hun ontwikkeling, zowel vakinhoudelijk als zakelijk. Ze nemen niet meer elke opdracht aan, maar stellen ontwikkelingsdoelen en maken keuzes. Ze ontwikkelen zich gaandeweg steeds meer tot ondernemer of ze creëren nieuwe kennis en dienstverlening. Hoe blijf jij jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen? Een forum voor het delen van inspiratie, twijfels en praktische tips.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 25 december 2008, 22:08
Pet's schermafbeelding
Pet Pet is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2008
Berichten: 52
Standaard Re: Site 'Het meisje met de rode pen'

Jij weet nog niet wat voor bijzondere pennen ik heb, Sjaak!

Je hebt natuurlijk gelijk. Het stomme is dat ik zo'n fout wel uit andermans tekst zou halen, maar bij mezelf niet zie. Zelfs de beste eindredacteur heeft voor zelfgeschreven teksten nog een eindredacteur nodig. (Waarmee ik trouwens niet wil zeggen dat ik de beste ben!)
Met citaat reageren
  #12  
Oud 12 januari 2009, 14:34
arjan's schermafbeelding
arjan arjan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2007
Berichten: 27
Standaard Re: Site 'Het meisje met de rode pen'

Haha! Zoiets heb ik zelf ook weleens gezegd: "Zelfs het beste paard struikelt weleens, waarmee ik niet wil zeggen dat ik de beste ben, maar: bewezen is dat ik struikel, dus ik zou de beste kúnnen zijn..."

En het is maar al te waar. Lees een tekst honderd keer, desnoods door verschillende mensen, laat het drukken, en het eerste wat je ziet als je het gedrukte exemplaar bekijkt is die ene spelfout of grammaticale fout die iedereen over het hoofd zag...

Dan nog tot slot over je website: fantastisch, daar kan die van mij niet tegenop. Misschien zou er nog een foto geplaatst kunnen worden: jij in zwart-wit met een pen, die opvallend rood is...
__________________
Arjan Jonker

http://waardevollewebteksten.nl
Met citaat reageren
  #13  
Oud 12 januari 2009, 15:53
Pet's schermafbeelding
Pet Pet is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2008
Berichten: 52
Standaard Re: Site 'Het meisje met de rode pen'

Hoi Arjan,

Dankjewel voor je leuke reactie! Ik vind jouw site er ook goed uitzien, professioneel en compleet. En blogs zijn altijd leuk. Dan heb je iets om voor terug te komen.

Het manco van veel websites is denk ik dat er te veel informatie op staat. Zo'n site als 'het meisje met de rode pen' valt dan op door z'n eenvoud.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 12 januari 2009, 16:07
arjan's schermafbeelding
arjan arjan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2007
Berichten: 27
Standaard Re: Site 'Het meisje met de rode pen'

Zo is het maar net.

O, overigens nog één puntje: jouw naam is nu wel erg klein onderaan. Ik bewonder je bescheidenheid, maar volgens mij doet het geen afbreuk aan de opzet van de pagina als je die in dezelfde lettergrootte vermeldt. Sterker nog: het komt de leesbaarheid van die laatste regel ten goede!

Juist je naam (en evt. dus een foto) maakt de pagina alleen maar persoonlijker, en dat is voor opdrachtgevers ook belangrijk. Dat is ook één van de voordelen van mijn weblog; ik laat wat van mezelf zien...
__________________
Arjan Jonker

http://waardevollewebteksten.nl
Met citaat reageren
  #15  
Oud 20 januari 2009, 10:27
chungdha chungdha is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 januari 2009
Berichten: 14
Standaard Re: Site 'Het meisje met de rode pen'

Ik zou toch meer willen zien , en toch een logo op het website. Want immers een logo is het gezicht van uw bedrijf. De grote zin boven aan kleiner maken zodat het een regel is en niet dat er 1 losse woord los in het tweede zin zit.
__________________
www.chungdha.com
Met citaat reageren
  #16  
Oud 20 januari 2009, 10:54
Pet's schermafbeelding
Pet Pet is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2008
Berichten: 52
Standaard Re: Site 'Het meisje met de rode pen'

Hee, wat maf! Nu is bij mij ineens de bovenste regel ook veel groter geworden. Ander lettertype had ik ook. Nou ja zeg... Ik kan nu niet bij mijn webprogramma, maar zodra ik thuis ben, zal ik het meteen veranderen. Dankjewel dat je me erop wijst.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 11 februari 2009, 14:29
Arnold Jouke's schermafbeelding
Arnold Jouke Arnold Jouke is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2009
Berichten: 12
Standaard Re: Site 'Het meisje met de rode pen'

Dit is vooralsnog de leukste URL die ik heb gezien. Je weet ook meteen wat de bedrijfsactiviteiten zijn.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 15 februari 2009, 12:48
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Site 'Het meisje met de rode pen'

Ook ik kon een glimlach niet onderdrukken, beter dan dit soort url's komen ze niet. Ik heb wel een algemene opmerking. Ik ben zelf aan het rondkijken naar iemand die eventueel teksten kan redigeren en bijschaven. Op sites van mogelijke kandidaten mis ik dan vaak links naar bv sites die zij geredigeerd hebben, zodat ik kan zien of het in de stijl is die mij bevalt. Dat voorkomt achteraf spraakverwarringen en geeft goede input om een keuze te maken.
Ik schrijf veel, maar vaak technisch, juridisch en formeel. Inhoudelijk gaat het dus vaak wel goed, alleen de leesbaarheid laat dan wel eens te wensen over, zeker als je ook een ander publiek wil benaderen dan vaktechneuten.
Ben nu bijvoorbeeld benader om en artikel te schrijven voor een vakblad, maar dat moet voor mij natuurlijk meerdere doelen dienen: het overbrengen van kennis is één, lezers interesseren om een potentiele klant te worden is een tweede.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 15 februari 2009, 12:54
Pet's schermafbeelding
Pet Pet is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2008
Berichten: 52
Standaard Re: Site 'Het meisje met de rode pen'

Een goede opmerking, David. Bij een geredigeerde tekst/site is het vaak moeilijk om aan te geven wat jouw werk is en wat de oorspronkelijke auteur ermee heeft gedaan. Ik denk dat ik en mijn collega's er daarom voorzichtig mee zijn. Op mijn site kan ik wel benadrukken waar mijn kracht ligt. Kortom: het is goed dat je dit aangeeft, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik het kan vormgeven.

Het werk dat jij hebt is voor de meeste redacteuren denk ik een mooie uitdaging. Teksten herschrijven en aantrekkelijker maken is een stuk interessanter dan alleen de spelfoutjes eruit vissen.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 15 februari 2009, 12:58
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Site 'Het meisje met de rode pen'

Tsja, dat probleem kan ik ook niet voor je oplossen, dat is jouw uitdaging hahaha
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Reacties via website verbeteren Verwijderd account Marketing en acquisitie 37 15 januari 2009 12:50
Persberichten schrijven in 20 stappen (Boekrecensie/overzicht) Adine Versluis Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 30 juli 2007 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon