Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Freelancen iets voor mij?

Mededelingen

Freelancen iets voor mij? Je denkt erover te gaan freelancen, misschien eerst parttime, maar twijfelt nog. Ervaren freelancers geven raad.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 13 september 2007, 12:42
Interfico Interfico is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 april 2007
Berichten: 16
Standaard Re: Startend als 17-jarige, ja of nee?

Ik ben nu veel bezig met voorbereidingen en zie door de bomen het bos even niet meer.

Is er iemand die een goed overzicht heeft van dat wat ook echt van belang is voor iemand als ik die wil freelancen. Er zijn zo veel dingen waar op gelet moet worden en alles gaat maar door elkaar.


Ik heb een paar vragen.

Ik las dat wanneer je meerdere activiteiten verricht je daar ook aparte VAR's voor aan moet vragen. Ik lever werk als webdesigner en ook als grafisch ontwerper, beide diensten hebben veel met elkaar te maken en zullen beide ook tegelijk toegepast worden. Hoe zit dit nu, moet ik dan nog steeds twee keer een VAR aanvragen?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 13 september 2007, 13:30
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Startend als 17-jarige, ja of nee?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Interfico Bekijk bericht
Ik ben nu veel bezig met voorbereidingen en zie door de bomen het bos even niet meer.

Is er iemand die een goed overzicht heeft van dat wat ook echt van belang is voor iemand als ik die wil freelancen. Er zijn zo veel dingen waar op gelet moet worden en alles gaat maar door elkaar.
Dag Interfico,

Wat je vraagt is erg moeilijk zo te beantwoorden. Ik kan me ook voorstellen dat, zeker als je op deze manier start, de informatie, zelfs op Lancelots, voor jou bomen en het bos zijn. Waar je eigenlijk naar zou moeten zoeken is iemand die met je mee kan denken en je, waar nodig, adviezen kan geven. Gelukkig zijn er zulke mensen.
Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.ondernemersklankbord.nl of kijk of er iemand in je omgeving is met een eigen bedrijf of een gepensioneerde ondernemer. Die laatste zijn meestal heel erg bereid enthousiaste en serieuze starters te helpen, vaak voor niks of tegen een kleine vergoeding. Ondernemersklankbord kost je € 75,- en daarvoor brengen ze je in contact met mensen die er voor jou toe doen. De meeste adviseurs van het ondernemersklankbord zijn trouwens die senior ondernemer of adviseur...
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #13  
Oud 14 september 2007, 19:23
Interfico Interfico is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 april 2007
Berichten: 16
Standaard Re: Startend als 17-jarige, ja of nee?

Bedankt! Ik zal zeker even een kijkje nemen.

Ik heb zoveel als ik kon gelezen op deze site nu, en zoals ik het nu zit is het volgende noodzakelijk voor mij om te doen:
  • inschrijven bij de KvK
  • aanmelden bij de Belastingdienst
  • handlichting aanvragen
  • VAR formulier bemachtigen
Hierna is het nog nodig om elke periode van 3 maanden btw te regelen, en op het eind van het jaar moet de inkomstenbelasting worden betaald.

Mis ik nog iets?


PS:

Ik zie dat bullet1.gif (te zien in de hierboven geschreven lijst) niet mooi aansluit op de achtergrond van het forum.

Misschien dat deze aangepaste versie beter is:

Met citaat reageren
  #14  
Oud 14 september 2007, 19:53
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Startend als 17-jarige, ja of nee?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Interfico Bekijk bericht
Mis ik nog iets?
Een administratie opzetten.

Citaat:
Ik zie dat bullet1.gif (te zien in de hierboven geschreven lijst) niet mooi aansluit op de achtergrond van het forum.

Misschien dat deze aangepaste versie beter is:
Dankjewel. Ik zal de vormgeefster vragen een versie met transparante achtergrond te maken, want deze afbeelding wordt op allerlei pagina's van de site gebruikt, ook met een andere achtergrondkleur.
__________________
René
Met citaat reageren
  #15  
Oud 18 september 2007, 01:28
Koen's schermafbeelding
Koen Koen is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 april 2007
Berichten: 71
Standaard Re: Startend als 17-jarige, ja of nee?

Ik ben twintig en voor mij is het ook een uitgebreid bijbaantje. Mij bevalt het prima! En twintig is op zich is dat niet veel ouder dan 17. Ik denk dat het prima kan op je 17e. Met een leuke portfolio kom je al een heel eind. En als je eens hulp nodig hebt of vragen hebt dan moet je maar een berichtje sturen.
__________________
Dynamische, interactieve website nodig?

Rush Internetdiensten
Professioneel, persoonlijk en betaalbaar.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 18 september 2007, 02:32
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Startend als 17-jarige, ja of nee?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bekijk bericht
En twintig is op zich is dat niet veel ouder dan 17
Nou, in termen van hersenontwikkeling gebeurt er vrij veel tussen die leeftijden Rond 25 is dat zo'n beetje voltooid. Eigenlijk zijn allerlei dingen (auto rijden, wapens gebruiken etc.) pas vanaf 25 jaar echt verantwoord. Waar die ondergrens van 18 toch ooit vandaan gekomen is...
__________________
René
Met citaat reageren
  #17  
Oud 19 september 2007, 14:27
Koen's schermafbeelding
Koen Koen is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 april 2007
Berichten: 71
Standaard Re: Startend als 17-jarige, ja of nee?

Ik weet t - ik doe Psychologie

De grens van 18 jaar komt waarschijnlijk omdat iedereen op zijn 18e is uitgegroeid (qua hoogte iig) en dat alle secundaire geslachtskenmerken er dan zijn. niet dat dit nog te maken heeft met het onderwerp :P
__________________
Dynamische, interactieve website nodig?

Rush Internetdiensten
Professioneel, persoonlijk en betaalbaar.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 19 september 2007, 14:46
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 397
Standaard Re: Startend als 17-jarige, ja of nee?

Op je 18e werd je ook gekeurd voor militiaire dienst. Je was volgroeid en je kon daarna je dienstplicht weigeren. Ik denk dat men dit als een daad van volwassenheid heeft gezien

Wim
Met citaat reageren
  #19  
Oud 19 september 2007, 14:57
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Startend als 17-jarige, ja of nee?

Vergeet één ding niet: de volwassenheidsgrens van 18 jaar heeft een nog veel langere geschiedenis dan de dienstplicht. Nog geen 100 jaar geleden was het niet meer dan normaal dat mensen op die leeftijd een volwassen baan hadden en hun huwelijk aan het voorbereiden waren. Men trouwde en kreeg, als het goed was, negen maanden later hun eerste kind.

De maatschappij is gelukkig aardig veranderd. Als ik terug kijk was ik pas rond een jaar of 35 echt zover dat je me volwassen kon noemen... en sommige mensen worden het nooit
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #20  
Oud 19 september 2007, 15:00
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Startend als 17-jarige, ja of nee?

Voor een aantal zaken (bijvoorbeeld het nemen van risico's, zowel voor jezelf in de rol van ondernemer als voor je klant) telt ook mee hoe je je hebt ontwikkeld. De een is nu eenmaal wat verder dan de ander.
Het kan geen kwaad een mentor of coach te zoeken (iemand om mee te sparren) voor de beginperiode.

@René: Twee vragen: a) Wat deed jij eigenlijk toen je 17 of 18 was? en b) Ook al ben je nu tussen de 25 en 55 jaar oud , hoe oud voel je je?
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Inbreng kantoorinventaris uit prive aftrekbaar als kosten? christiaanjanssen Belasting 6 5 juni 2009 22:48
Als startende freelancer opdracht via voormalig werkgever Fjodor Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 25 18 maart 2008 22:34
Dilemma: Wat zou jij doen als... Annedien Hoen Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 14 12 december 2007 21:22
Consequenties bij: Opdracht als freelancer of als 'project' ??? Jaap Laaij Al die andere praktische dingen 2 16 augustus 2007 21:39
Uitkering en zelfstandig ondernemen Anoniem Al die andere praktische dingen 11 22 februari 2007 11:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon