Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 maart 2009, 09:29
Black Brutus Black Brutus is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 maart 2009
Berichten: 2
Standaard Welke kosten kan ik aftrekken?

Ik ben nieuw in de wereld van het free lance gebeuren.
Heb dus weinig kaas gegeten van “ free lance belastingzaken”
Ook bij het aangifte doen krijg ik dus te maken “overige werkzaamheden”

Ik heb een aantal vragen waar ik mee worstel.
Speuren op het internet hebben mij eerder in de war gebracht als dat het helder is geworden.

Mijn situatie is als volgt:
Ik werk 36 uur in loondienst, en ik sta sinds Juli 2008 ingeschreven bij de KvK als sportfotograaf en webdesigner.
Ik heb dus een BTW nummer en ik draag netjes de door mij in rekening gebrachte BTW af.

Bij de aangifte kom ik er achter dat ik dus veel te weinig aftrekposten van mijn winst heb.

Ik heb in Maart 2008 (met privé geld) een pittig geprijsde digitale camera + toebehoren gekocht die ik alleen voor mijn werk gebruik.
Mijn vragen:

Wat kan ik aftrekken van de camera (BTW,afschrijving, enz…)


En hoe zit het met mijn GSM abonnement (gebruik ik nu alleen zakelijk)

Mijn (dure) internetaansluiting die ik voor 90% voor mijn werk gebruik.

Mijn PC die ik voor 90% gebruik voor mijn werkzaamheden.

Zakelijke Km die ik rij om bij de sportevenementen te komen.

Ik weet dat er al meer vragen omtrent dit onderwerp zijn gesteld, maar de antwoorden brengen mij aan het twijfelen omdat er elders op het internet weer andere antwoorden op mijn vragen zijn.

Daarom vraag ik het hier nu nog maar eens…

Alvast mijn dank voor jullie antwoorden.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 maart 2009, 14:50