Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 13 oktober 2008, 09:08
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Meewerkende partner: belastingdienst vraagt schriftelijke overeenkomst

Volgens de website van de Belastingdienst is de meewerkaftrek vanaf 2008 verleden tijd. Geldt dit pas vanaf 2009, of zie ik wat anders over het hoofd?
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #12  
Oud 13 oktober 2008, 09:29
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Meewerkende partner: belastingdienst vraagt schriftelijke overeenkomst

Zover ik weet is dit een oud bericht en is de meewerkaftrek gewoon in stand gebleven.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 13 oktober 2008, 09:40
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Meewerkende partner: belastingdienst vraagt schriftelijke overeenkomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marjan Bekijk bericht
Zover ik weet is dit een oud bericht en is de meewerkaftrek gewoon in stand gebleven.
Ok, bedankt! Da's weer goed nieuws
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #14  
Oud 13 oktober 2008, 11:44
klusmarie klusmarie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 februari 2007
Berichten: 18
Standaard Re: Meewerkende partner: belastingdienst vraagt schriftelijke overeenkomst

Hoi Marjan en andere geïnteresseerden,

Ik zal jullie zeker op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

Fijn dat je ook zo'n geldverslindende partner hebt, maar laten we wel wezen: hij moet er wel wat voor doen!

Laterrr
Maria

PS: heel lekker geslapen trouwens! Hoop jij ook.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 13 oktober 2008, 19:12
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Meewerkende partner: belastingdienst vraagt schriftelijke overeenkomst

Yep, lekker geslapen, zij het zoals gewoonlijk kort. Mijn geldverslindende partner (die zijn geld overigens dubbel en dwars waard is) had nachtdienst dus een heel groot bed voor mij alleen
Met citaat reageren
  #16  
Oud 28 oktober 2008, 09:47
klusmarie klusmarie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 februari 2007
Berichten: 18
Standaard Re: Meewerkende partner: belastingdienst vraagt schriftelijke overeenkomst

Collegae,

Aangezien ik jullie op de hoogte zou houden, volgt hier de stand van zaken. Ik heb de goede man op de hoogte gebracht van het misverstand dat uit de correspondentie bleek aangezien hij de meewerkovereenkomst interpreteerde als bedoeld voor meewerkaftrek, terwijl ik het juist over reële arbeidsbeloning ging. Hij belde meteen de volgende dag op. Uit het moeizame gesprek bleek dat hij geen idee had wat reële arbeidsbeloning was. Ik moest betalingsbewijzen overleggen. Ik zei dat we de beloning als schulderkenning hadden vastgelegd, maar dat de boekhoudkundig adviseur maandag, gisteren, zou komen en dat ik dit zou bespreken.
Dat deed ik dus en nu neemt zij, de boekhoudkundig adviseur dus, het over en zal ik volgende week wel weer wat meer horen. Deze keek er overigens in het geheel niet van op dat de BD-man van hoed noch rand wist. Het was geheel conform haar ervaring. Bel drie keer naar de BD en je krijgt drie verschillende antwoorden, was haar ervaring.
Tot zover. Later meer.

Hartelijke groet en een fijne werkdag,
Maria
Met citaat reageren
  #17  
Oud 28 oktober 2008, 20:13
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Meewerkende partner: belastingdienst vraagt schriftelijke overeenkomst

Hoi Maria,

Dank voor je update. Tsja, de ervaringen met de Belastingdienst zijn heel verschillend. Het scheelt als je een goede ingang hebt maar ook dan moet je soms echt doorduwen. Probleem is denk ik vooral dat daar zo weinig mensen werken die snappen hoe de echte wereld buiten de blauwe envelop eruit ziet. Heb al in menig gesprek/discussie ervaren dat zij onze taal niet (willen?) spreken. En hoe wij ook ons best doen om hun taal te spreken het blijft vaak moeizaam.
Nu maar afwachten waar je boekhouder weer mee terugkomt. Lijkt me toch niet zo'n moeilijke kwestie.

groeten,
Marjan
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
meewerkende partner


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Freelancer - Overeenkomst Eveline Al die andere praktische dingen 14 10 september 2008 07:10
BTW meewerkende partner klusmarie Belasting 9 13 maart 2007 21:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon