Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Freelancepraktijk starten

Mededelingen

Freelancepraktijk starten De formele en praktische dingen die je allemaal moet regelen bij de start als freelancer. Aanmelden, kopen, inrichten, opzetten...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 juni 2016, 13:17
mdie mdie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 juni 2016
Berichten: 1
Standaard Freelance klus voor 6 maanden

Ik heb altijd in loondienst gewerkt en ben sinds vorige maand werkloos. Gelijk hard op zoek gegaan naar een nieuwe baan, en het is gelukt! In juli kan ik beginnen bij iets nieuws.

Het is alleen een tijdelijke baan, voor 6 maanden. Er is mij de optie gegeven om betaald te krijgen via payroll, of als freelancer.

Ik koos in eerste instantie voor payroll, omdat me dat gewoon het meest handig lijkt, maar nu blijkt dat ik via payroll (veel!) minder zou gaan verdienen dan als freelancer. Te weinig voor mij om van rond te komen.

Omdat het me wel heel leuk lijkt, het precies is wat ik wil en het de perfecte aanvulling is op mijn cv, zit ik er nu aan te denken om freelancer te gaan worden. In mijn werkgebied wordt sowieso heel veel gewerkt met freelancers, dus wie weet wat het na deze 6 maanden zal brengen.

Alleen, is het mogelijk om freelancer te worden als je weet dat je sowieso de eerste 6 maanden voor 1 werkgever gaat werken? Ik lees overal over 3 werkgevers, maar over welke periode gaat dit?

Ik weet natuurlijk niet hoe het gaat na die 6 maanden. Misschien vind ik weer een andere klus, misschien kan ik daar wel in dienst treden..

Hulp gevraagd, wat moet/kan ik het beste doen?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 juni 2016, 16:53
OttovanPeer OttovanPeer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2016
Berichten: 7
Standaard Wel of niet starten als freelancer

Beste Mdie,


Heb je er aan gedacht dat een freelancer ook te maken krijgt met bedrijfskosten, voor bijvoorbeeld een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering, reis- en kantoorkosten en het (laten) bijhouden van een administratie?


Is de intentie om vast werk te vinden, vergeet dan het freelanceschap en vraag om een tijdelijk arbeidscontract.


Start je toch als freelancer, zorg dan op termijn voor meerdere opdrachtgevers. Vergeet ook niet met de bedrijven een modelovereenkomst op te maken.


M.vr.gr.
Otto van Peer
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
3-daagse freelance klus in EU-land, A1 verklaring nodig Prosign Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 0 27 februari 2015 15:19
EMZ/BV vanuit WW + 1 freelance opdracht? cmedh Freelancepraktijk starten 2 24 juli 2009 15:27
Freelance klus voor werkgever, naast vast contract fonsdebeer Al die andere praktische dingen 6 14 augustus 2008 22:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon