Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 februari 2008, 13:48
dubbelmanm dubbelmanm is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2008
Berichten: 15
Angry Opdrachtgever verlengt eenzijdig de betalingstermijn

Hoi

Ik weet even niet wat ik hiermee aan moet.
Ik kreeg vandaag een brief van een van mijn opdrachtgevers.
Zij hebben besloten om eenzijdig de betalingstermijn van 45 dagen naar 90 dagen op te rekken om slagvaardiger te kunnen opereren. Jaja, ze houden het geld gewoon veel langer in hun eigen zak. Dat zijn gewoon drie maanden....

Met andere woorden al het werk dat ik in februari voor deze opdrachtgever doe, wordt pas uiterlijk begin juni uitbetaald.

Ik heb meteen contact opgenomen met de mededeling dat ik het er niet mee eens was en hoe zij dachten dat ik komende tijd financieel kan doorkomen als er geen geld binnenkomt.

Nu bestaat er zoiets als een wettelijke betalingstermijn van 30 dagen, mogen zij die eenzijdig overrulen????

Ik ben echt pissed.

Mij werd meteen gevraagd of ik dan maar niet meer voor hen wenste te werken?

Echt mijn broek zakt af.
Groetjes Marieke
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 februari 2008, 14:08
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Eenzijdig veranderen betalingstermijn

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dubbelmanm Bekijk bericht
Hoi

Ik weet even niet wat ik hiermee aan moet.
Ik kreeg vandaag een brief van een van mijn opdrachtgevers.
Zij hebben besloten om eenzijdig de betalingstermijn van 45 dagen naar 90 dagen op te rekken om slagvaardiger te kunnen opereren. Jaja, ze houden het geld gewoon veel langer in hun eigen zak. Dat zijn gewoon drie maanden....

Met andere woorden al het werk dat ik in februari voor deze opdrachtgever doe, wordt pas uiterlijk begin juni uitbetaald.

Ik heb meteen contact opgenomen met de mededeling dat ik het er niet mee eens was en hoe zij dachten dat ik komende tijd financieel kan doorkomen als er geen geld binnenkomt.

Nu bestaat er zoiets als een wettelijke betalingstermijn van 30 dagen, mogen zij die eenzijdig overrulen????

Ik ben echt pissed.

Mij werd meteen gevraagd of ik dan maar niet meer voor hen wenste te werken?

Echt mijn broek zakt af.
Groetjes Marieke
Heb je een contract/schriftelijke overeenkomst waarin je 45 dagen aangeeft? Zo niet, dan kun je er volgens mij weinig aan doen, of inderdaad niet voor ze werken. Als ze erg tevreden over je zijn en je zegt dat je niet meer voor ze werkt, veranderen ze misschien van mening, anders is het pech.

Heb je wel een overeenkomst met die betaaltermijn, dan zou ik ze daaraan houden.
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 februari 2008, 14:15
dubbelmanm dubbelmanm is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2008
Berichten: 15
Standaard Re: Opdrachtgever verlengt eenzijdig de betalingstermijn

Mmm Adine,

Ja ik sta waarschijnlijk niet sterk. In de overeenkomst die ik met deze opdrachtgever heb staat eigenlijk niets over een betalingstermijn. Deze was altijd 45 dagen, dat is me ooit mondeling mede gedeeld.

Het is gewoon, ik vind het zo onbeschoft. Het is een erg groot telecombedrijf dat haar klanten al voor minder van de telefoon afsluit. En zelf hebben ze een betalingsmoraal, die in ieder geval de grenzen van het betamenlijk opzoekt.

Groetjes Marieke
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 februari 2008, 14:21
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Opdrachtgever verlengt eenzijdig de betalingstermijn

Dan zou ik me afvragen hoe hard ik die klant nodig had. In dit geval lijkt het me slikken of stikken. Jammer maar helaas Dat het onbeschoft is ben ik helemaal met je eens!
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 februari 2008, 14:48
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Opdrachtgever verlengt eenzijdig de betalingstermijn

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dubbelmanm Bekijk bericht
Ja ik sta waarschijnlijk niet sterk. In de overeenkomst die ik met deze opdrachtgever heb staat eigenlijk niets over een betalingstermijn.
Dan is wettelijk geregeld dat de betalingstermijn 30 dagen is.

Citaat:
Deze was altijd 45 dagen, dat is me ooit mondeling mede gedeeld.
Als je die mededeling geaccepteerd hebt, dan hadden jullie kennelijk een overeenkomst dat de betalingstermijn 45 dagen is. Dat mogen ze niet eenzijdig wijzigen. Als je dat zou willen, dan zou je langs juridische weg vast en zeker tijdige betaling kunnen afdwingen.

Citaat:
Het is gewoon, ik vind het zo onbeschoft.
Helemaal mee eens! Bij dit soort bot gedrag moet je je afvragen of je nog wel voor die opdrachtgever wil werken. En de opdrachtgever moet zich afvragen of zijn freelancers nog wel goed werk willen leveren.
__________________
René
Met citaat reageren
  #6  
Oud 20 februari 2008, 15:28
dubbelmanm dubbelmanm is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2008
Berichten: 15
Standaard Lastig lastig lastig

Hela allen,

Ik vind het wel lastig hoor. Momenteel vormt deze opdrachtgever wel de bodem van mijn inkomsten. En dat al meer dan een jaar. Ik verwacht binnenkort mijn derde kind en heb niet veel tijd en puf om op zoek te gaan naar nieuwe opdrachtgevers.

Als de eerste drie maanden overbrugd zijn, dan komen daarna de inkomsten wel weer maandelijks binnen, als ik maar zorg dat de facturen op tijd de deur uitgaan.


Ben gewoon een beetje onthutst.
Groetjes Marieke
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
betalingstermijn, klantgedrag


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Betalingstermijn? Wat is normaal? Verwijderd account Omgaan met opdrachtgevers 30 6 september 2010 20:21
Wanneer is een opdrachtgever opdrachtgever? (datum ondertekenen of uitvoeren) Arend Omgaan met opdrachtgevers 12 30 november 2007 22:12
Opdrachtgever wil VAR-wuo en EV, terwijl dienstverband aantoonbaar is. Annet Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 7 6 augustus 2007 17:36
Je opdrachtgever afwijzen Koen Omgaan met opdrachtgevers 21 8 juli 2007 21:50
Voorwaarden van opdrachtgever? Ys3 Omgaan met opdrachtgevers 4 6 juni 2007 22:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon