Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 februari 2009, 10:54
dillen-bo dillen-bo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 februari 2009
Berichten: 1
Standaard Hoe uurtarief bepalen voor ZZP´er met 8 jaar saleservaring

Al geruime tijd zou ik graag als freelancer aan de slag willen. Op dit moment biedt zich wellicht de gelegenheid aan.
Ben op dit moment nog in dienst bij werkgever, echter een andere werkgever heeft interesse in mijn activiteiten als sales-business consultant. In principe in dienstverband.
Ik ben zelf serieus aan het overwegen of ik mijn te verrichte werkzaamheden als freelancer ga aanbieden bij deze opdrachtgever.

Maar hoe kom ik dan tot een uurtarief. Kan ik als uitgangspunt mijn uurloon hanteren en dan evt de daarbij te betalen sociale lasten-belastingen. Is dit inderdaad ongeveer 50 % wat je apart moet houden.

Wat zijn andere zaken waarmee ik rekening moet houden.

Alvast erg veel dank voor reactie.

Groet
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 februari 2009, 20:34
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hoe uurtarief bepalen voor ZZP´er met 8 jaar saleservaring

In mijn ogen is het niet echt gebruikelijk een vergelijking te maken met een salaris situatie. Het beste kan je gewoon even bij je concurrenten kijken. Prijs jezelf niet uit de markt, maar duik ook niet. Ik neem aan dat je met jouw acht jaar lange ervaring in je netwerk best mensen kent die freelancen binnen je vakgebied.

Welke andere zaken wil je weten? Beetje erg ruime vraag ;-)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 februari 2009, 07:51
nick nick is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 mei 2008
Berichten: 28
Standaard Re: Hoe uurtarief bepalen voor ZZP´er met 8 jaar saleservaring

Onderschat de kosten van een eigen onderneming niet. Enkel je huidige salaris verhogen met de sociale lasten lijkt me niet voldoende om ook op de lange termijn een succesvolle onderneming te runnen. Je moet ook rekening houden met je oudedagsvoorziening, vrije dagen (ook de onverwachtte), reiskosten, opleidingen, aquisitiekosten, representatiekosten, enz, enz.

Probeer eens voor jezelf een overzicht te maken van de kosten die je verwacht en de hoeveelheid uren die je effectief aan het werk bent per jaar. Hou hierbij ook rekening met het feit dat je misschien over een jaar een nieuwe opdracht moet vinden en je daarvoor ook tijd moet reserveren. Op die manier kun je een minimaal uurtarief berekenen. Vervolgens kijk je wat het marktconforme tarief is en kun je beoordelen of de marge tussen beiden voldoende is voor jou om zelfstandig verder te gaan.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Reacties via website verbeteren Verwijderd account Marketing en acquisitie 37 15 januari 2009 12:50
Hoe en wat met FOR DennisWillemse Belasting 28 16 april 2008 08:54
Mogelijke VAR-problemen met BV na bijna 19 jaar ondernemen? marcello Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 30 29 oktober 2007 22:04
Freelance met 1 opdrachtgever, hoe? Eva_ Al die andere praktische dingen 7 27 juni 2007 19:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon