Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 mei 2011, 20:38
dennisboard dennisboard is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 januari 2011
Berichten: 10
Standaard Wat is een reële offerte prijs voor Corporate Identity ontwikkeling

Geachte,

Als eenmanszaakje met een eigen gewilde professionele stijl van vormgeven wil een bedrijf ( eenmanszaak maar personeel in dienst en groeiende ) mij de volgende onderdelen laten ontwikkelen:

- Handelsnaam
- Logo
- huisstijl ( briefpapier, visitekaartje, vervolgvel ) bedrukt en digitaal
- In een later stadium een website.
- Inclusief drukwerk en font aanschaf

Belangrijk is dat er goede onderzoeken aan vooraf gaan om ervoor te zorgen dat het uniek en onderscheidend is in de branche. Voor de eerste 3 componenten moet ik nu een offerte opstellen. Het moet een persoonlijk aansluitend geheel worden.

De eigenaar van de zaak kan de vraag niet meer aan, wil groeien en professionaliseren en aan mij de taak de onderdelen te ontwikkelen hierboven aangegeven. Echter ik weet niet goed hoeveel ik moet vragen vanwege het feit dat ik normaliter met grote bedrijven werk (multinationals) Hopelijk kunnen jullie een richtprijs geven, of andere tips verstrekken.

Bij voorbaat dank,

D.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 juni 2011, 12:39
hansbodt hansbodt is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 juni 2011
Berichten: 1
Standaard reeele prijs

Beste D,

Een klein bedrijf kan groot zijn in haar opdracht. Uiteindelijk verkoop jestrategische expertise en creatieve vaardigheid. Wat mij betreft is de logischevraag aan de opdrachtgever; Wat is het budget? Wat verwacht je dat ik oplos?Indien opdrachtgever geen budget wil geven dan moet je gaan raden en dat isnooit leuk.

Bij de vaststelling van een reële prijs zijn er een paar variabelen en eenpaar randvoorwaarden;

De variabelen:

- Wat lever je precies; design, strategie, oplossen van problemen, campagnes,acties

- Met welke vergoeding neem jij genoegen?

- Kan je bij budget krapte het werk zinvol in tijd en geld faseren?

- Heb je ander werk dat beter / slechter betaald?

- verkoop je een proces of een resultaat?

Bij een proces hoort een uurtarief. Indien het product een resultaat is dankan je werken met een fixed fee, uurtarief of met alle 2.

Het is logisch om het advieswerk (als dat echt waarde heeft voor deopdrachtgever per uur te doen). Voor een klein bedrijf past een budget tussen3.000 en 10.000. En het creatieve werk voor een fixed fee.

De randvoorwaarden:

Hoeveel tijd wil de opdrachtgever van je? Een nieuwe bedrijfsnaam kan in eenhalve dag bedacht worden of kan 4 maanden en 80 besprekingen duren. Indien deleveranciers een degelijke systematiek hanteert kan je voor een naam tussen1.000 en 10.000 vragen.

Voor een logo en huisstijl; Is dit werk positionerend of is het eenbeeldmerkje. Kost wat mij betreft tussen 500 en 20.000 euro.

Pay-off die in de markt werkt samen met campagne planning; Afhankelijk vande degelijkheid van het advies tussen 1.000 en 6.000.


Een logische budget aanpak is;

Start met strategie - expectations management voor 2000

Naam indien niet teveel werk (2 dagen) voor 1600

Logo uitgewerkt en huisstijl manual voor 5000

Correspondentiepakket 100 euro per item

etc.


Groet, Hans
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
klant, offerte, prijs


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat kost een boekhouder/accountant? Son Administratie 57 19 december 2016 10:09
VAR aanvragen of in loondienst blijven? Maria72 Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 3 8 september 2010 21:45
Prijs offerte webproduct; product ook hergebruiken voor andere klanten? Havelaer Omgaan met opdrachtgevers 6 7 juni 2010 15:49
Hantering spoedtarief in Voorwaarden Nouks Omgaan met opdrachtgevers 22 15 september 2009 15:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon