Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 juli 2011, 15:41
chyndi1 chyndi1 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 juli 2011
Berichten: 1
Standaard Uurtarief Allround administratief

Ik ben me aan het oriënteren op de freelance-markt, en nu hoor ik veel over de uurtarieven van een administratief/boekhoudkundig persoon.

Dus ik denk, bij Lancelots krijg ik daar vanzelf wel een inzicht van wat het gemiddelde uurtarief is.

Het hangt natuurlijk af van je talenten, bij mij zijn dat de boekhouding, allround administratie, inzet in de toerisme en recreatie.

Wie o wie kan mij een klein beetje op weg helpen met een gemiddeld uurtarief.
Ik weet niet of 25 euro per uur genoeg is of dat het te weinig is.

Ik zie graag jullie reactie!!

Groet,

Cindy
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 juli 2011, 17:08
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard

Hoi Cindy,

Voor puur administratieve klussen is mijn uurtarief € 60,00 als ik het op mijn eigen kantoor kan doen en € 80,00 als ik op locatie ga, maar het hangt er wel van af wat je daarvoor precies doet. Mailtjes/telefoontjes beantwoorden reken ik bijvoorbeeld niet apart, dat zit bij het uurtarief inbegrepen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 augustus 2011, 15:03
Daniella's schermafbeelding
Daniella Daniella is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Berichten: 51
Standaard

Ik denk dat 30 euro zo'n beetje het minimum is voor een zelfrespecterend freelancer, al moet ik zeggen dat ik in het begin ook wel voor minder heb gewerkt. Mijn eerste website was voor mijn eigen kapper () en was bijna gratis. De tweede voor de vader van een vriendin van mij, toen kwam mijn uurtarief neer op zo'n 20 per uur. Inmiddels factureer ik 30 - 50, het hangt heel erg van het soort werk af en als ik heel eerlijk ben, ook van de klant. Ik denk dat 30 - 50 euro per uur heel redelijk is voor een "junior" webdesigner (wel benoemend dat mijn werk kwalitatief zeer in orde is!).

Ik heb echter ook de ruimte om soepel om te gaan met mijn uurtarief omdat freelancewerk voor mij een extraatje is en niet mijn "basisinkomen". Ik moet ook zeggen dat de klanten die ik tot nu toe heb gehad (met uitzondering van mijn kapper ) heel begripvol zijn geweest t.a.v. mijn uurtarief. Om dat begrip te creeren, heb ik uiteengezet waar de uren per onderdeel in gaan zitten, en heb niet alleen maar een totaalprijs gegeven. Dat lijkt goed te werken bij websites. Hoe het met administratief werk zit, weet ik helaas niet zo goed.
__________________
Webbes!
Professioneel webdesign. Betaalbare prijzen.

http://www.webbes-webdesign.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Uurtarief naast en zonder vaste baan Liselot Omgaan met opdrachtgevers 7 9 januari 2011 19:24
uurtarief freelance architect/bouwkundige? Joep Omgaan met opdrachtgevers 1 23 februari 2009 22:52
Reiskosten in uurtarief, of uurtarief voor reizen? Kees_ASB Al die andere praktische dingen 1 11 januari 2009 18:30
Uurtarief voor klus als stagebegeleider anders dan mijn normale uurtarief? jeroen94704 Omgaan met opdrachtgevers 3 22 april 2008 08:59
Vrouwen beuren hoger uurtarief Mariëlle Schrijft Nieuws - Voor en door freelancers 0 26 september 2007 16:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon