Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 juli 2011, 16:57
Gerda Gerda is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2011
Berichten: 4
Smile Is € 2,10 voor 200 woorden SEO-schrijven een normale vergoeding?

Ik heb de volgende baan aangeboden gekregen en ik wilde graag van andere copywriters horen of de vergoeding een beetje normaal is.

200 artikelen per maand van elk 200 woorden. Vergoeding per artikel is €2,10 excl. btw.

Dit leek me nogal aan de lage kant. Ik zal er als freelancer ook nog IB over moeten afdragen. Netto kom je dan op iets van €1,25.

Graag hoor ik van anderen wat zij verdienen.

Alvast bedankt.

Groetjes Gerda

Laatst gewijzigd door René; 19 juli 2011 om 17:48 Reden: Berichten verplaatst van oude discussie
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 juli 2011, 17:03
Sofie's schermafbeelding
Sofie Sofie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Berichten: 205
Weblogartikelen: 1
Standaard

Sorry dat ik het zo bot zeg, Gerda, maar ik vind dit niet aan de lage kant, maar ronduit schandalig.. Ben je zeker dat de komma niet verkeerd staat en het niet 20 moet zijn in plaats van 2,1??? Je zou dan aan 0,01 cent per woord komen..
__________________
Creative Concepts BVBA

Website
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 juli 2011, 17:11
JokeHeikensTekst's schermafbeelding
JokeHeikensTekst JokeHeikensTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 juni 2008
Berichten: 118
Standaard

Zelfs 1 cent per woord is nog schandalig weinig. Je kunt zelf wel uitrekenen dat de kassière in de supermarkt veel meer verdiend per uur... Dit soort tarieven is belachelijk. Vraag eens aan degene die jou dit biedt of ze zelf voor zo'n tarief zouden werken.. Dan kun je veel beter in de bijstand zitten, dan krijg je meer!

Joke
__________________
www.jokeheikenstekst.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 juli 2011, 17:41
Gerda Gerda is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2011
Berichten: 4
Standaard

Bedankt voor de snelle reacties :-)

Nee komma staat niet verkeerd ;-)
Vond het zelf ook nogal laag. Een andere collega krijgt 1 euro per 50 woorden dus 2 cent per woord bruto.

De artikelen die ik moet schrijven hoeven nergens over te gaan, het is puur voor SEO-doeleinden. Dus ergens op een door de klant aangegeven website inloggen en dan daarin een link plaatsen met de 200 woorden eromheen.

Mijn collega die 2 cent per woord krijgt moet wel leuke artikelen schrijven.

Maar alles is bruto he, dus eigenlijk te weinig om van te leven, netto.
Daarom vroeg ik me af, wat een beetje normaal is qua tarief.

Ik ben nog zo gek dat ik al een deel heb gedaan (ongeveer 100 artikelen) en nu pas kom ik erachter hoe ontzettend veel werk het is.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 juli 2011, 19:25
MargreethMedia MargreethMedia is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 juni 2010
Berichten: 83
Standaard

Gerda, trap er niet in. Je wordt simpelweg uitgebuit.

Zie ook http://www.lancelots.nl/forum/showthread.php?t=11055.

Citaat:
Mijn collega die 2 cent per woord krijgt moet wel leuke artikelen schrijven.
Ehrm, wat doe jij dan? Stomme artikelen schrijven..?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 juli 2011, 13:09
GerB GerB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 3 december 2009
Berichten: 100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerda Bekijk bericht
De artikelen die ik moet schrijven hoeven nergens over te gaan, het is puur voor SEO-doeleinden. Dus ergens op een door de klant aangegeven website inloggen en dan daarin een link plaatsen met de 200 woorden eromheen.
Dat is natuurlijk ook een werkje van niets he. Zulks is SEO-spam: verzin relevante sleutelwoorden, plaats er een link omheen en klaar. Daar ben je 5 minuten mee bezig. Per uur kom je dus op zo'n € 25,- wat natuurlijk nog steeds erg schamel is.

Dat terzijde kun je je natuurlijk ook afvragen of je wil meewerken aan zulke praktijken. Het is pure spam wat je dan aan het produceren bent.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 21 juli 2011, 15:27
EvH EvH is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 april 2011
Berichten: 39
Standaard

Dus je hebt voor 210 euro 100 artikelen zitten schrijven? Ik zou zeggen: de groeten!
Bovendien, hier heb je toch zelf verder helemaal niets aan? Voegt niks toe aan je portfolio als die artikelen ook nog eens nergens over gaan.
Maar ieder mag natuurlijk zelf weten welke klussen hij wel of niet aanneemt.
__________________
www.finepoint.nl - freelance journalist en tekstschrijver
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 juli 2011, 10:11
jesse jesse is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 428
Standaard

Waarom zou je willen werken voor zo'n vooroorlogs loontje?
Je hebt toch daarnaast ook onkosten

Dan maar liever gratis werken voor een goed doel daar zou ik me zeker stukken beter bij voelen.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 22 juli 2011, 11:08
Pentatext's schermafbeelding
Pentatext Pentatext is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 augustus 2008
Berichten: 361
Standaard

Ik kan me wel voorstellen dat als je helemaal geen werk hebt, en zeker als dit al langer aan de gang is, elk betaald werk beter is dan niets. Al is het maar omdat je weer geestelijk geactiveerd wordt en daardoor weer zin hebt om verder naar werk te zoeken.

Ik heb wel eens zo'n periode gehad, en accepteerde dan een belachelijk laag betaalde vertaling van een bureau dat ik daarvoor al verschillende keren te kennen had gegeven dat zij de markt verpestten en dat ik geen zin meer had voor hen te werken (in voor mij betere tijden). Dan zat ik me wel weer een maand op te vreten dat ik zo hard moest werken voor zo weinig, dat weer wel

Dus als je je in in een vergelijkbare, zwakke, situatie bevindt, zou ik zeggen: lekker een maandje hard domme stukjes schrijven en intussen uitzien naar betere kansen (is de nood niet zo hoog, dan afzeggen natuurlijk, zeker als je het niet eens erg leuk vind om te doen, want uiteindelijk gaat dit frusteren natuurlijk).
__________________
Groetjes van Anna

Zie www.pentatext.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Persberichten schrijven in 20 stappen (Boekrecensie/overzicht) Adine Versluis Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 30 juli 2007 17:35
Hoe veel te schrijven? (boekrecensie) René Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 3 20 juli 2007 20:48
Payrolling-vragen van een leek met vast dienstverband starter Al die andere praktische dingen 9 5 april 2007 09:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon