Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 maart 2012, 01:55
Avalaxy Avalaxy is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2012
Berichten: 6
Standaard Mailen voor het bouwen van een nieuwe website?

Ik wil een aantal websites (zelfde branche, zelfde regio, concurrenten dus) gaan mailen dat hun website slecht is (ziet er lelijk uit, is onduidelijk voor gebruikers, wordt slecht gevonden door Google, etc.) en aan te bieden een nieuwe website voor ze te bouwen.

Wat is nou de beste manier om dit aan te pakken?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 maart 2012, 10:24
Jean-Paul Jean-Paul is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2007
Berichten: 48
Standaard

Lelijk en onduidelijk voor gebruikers is subjectief.
Heb je gebruikers gevraagd wat ze ervan vinden?
Veel mensen konden lezen en schrijven met de shortcuts van WordPerfect, maar voor een nieuwe gebruiker was het wennen.

Alleen als je kunt aantonen dat met bepaalde verbeteringen ze ook echt meer tevreden gebruikers (= meer omzet) krijgen, maak je een kans.
__________________
Didago IT Consultancy
www.didago.nl

"Connecting People and Systems using Microsoft Technology"
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 maart 2012, 12:34
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

wacht even .. je wil aan concurenten je diensten aanbieden om zo minder bezoekers op je eigen site te willen krijgen/houden?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 maart 2012, 16:53
Avalaxy Avalaxy is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2012
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Paul Bekijk bericht
Lelijk en onduidelijk voor gebruikers is subjectief.
Heb je gebruikers gevraagd wat ze ervan vinden?
Veel mensen konden lezen en schrijven met de shortcuts van WordPerfect, maar voor een nieuwe gebruiker was het wennen.

Alleen als je kunt aantonen dat met bepaalde verbeteringen ze ook echt meer tevreden gebruikers (= meer omzet) krijgen, maak je een kans.
Aantonen is niet zo'n probleem, ik kan objectieve feiten noemen waarom hun website beter kan.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 maart 2012, 16:53
Avalaxy Avalaxy is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2012
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken Bekijk bericht
wacht even .. je wil aan concurenten je diensten aanbieden om zo minder bezoekers op je eigen site te willen krijgen/houden?
Nee nee, ze zitten niet in mijn eigen business. Ik houd me bezig met software-ontwikkeling, de websites waar ik het over heb zijn bedrijven uit een hele andere sector.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 maart 2012, 20:22
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard

Hej Avalaxy (?),
als je mensen aanschrijft om te vertellen dat hun website niet goed is, volgens jou of jouw bedrijf, heb je kans dat je ze tegen je in het harnas jaagt.

Zij zijn namelijk heel tevreden over hun site, anders hadden ze hem niet de lucth in gestuurd.

Als je gaat vertellen waarom hun website niet deugt en hoe jij daar verbetering in kunt aanbrengen, nemen ze jouw ideeën misschien in dankbaarheid af en passen ze hun site zelf aan. Op basis van jouw tips.

Kortom, het is een wankel pad waarop je je begeeft. En ik denk, in mijn onnozelheid, dat je met je mails meer kwaad dan goed doet voor je eigen bedrijf.

Denk je bijvoorbeeld eens even in dat iemand jou een vergelijkbaar mailtje stuurt over jouw website. Hoe zou jij je dan voelen? Beledigd, toch?

Probeer te denken vanuit de ander, niet vanuit jezelf of jouw bedrijf. Denk na over hoe jij zou het zou vinden als er 'out of the blue' iemand jouw website zou beoordelen, en voorstellen voor verbetering zou aandragen.

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 maart 2012, 21:09
Avalaxy Avalaxy is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2012
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TamTamTekst Bekijk bericht
Hej Avalaxy (?),
-knip-
Hey Marlies, heb je zeker gelijk in. Ook precies de reden waarom ik dit topic opende, ik wil natuurlijk niemand boos maken Al denk ik zelf dat als je met concrete feedback komt en je hulp aan bied, je zeker een dienst kan bewijzen waar mensen blij mee zijn. Het gaat vooral om hoe je het brengt.

Wellicht stuur ik ze wel gewoon alleen advies (gewoon persoonlijk), kan er wellicht altijd nog toe leiden dat ze er een professional voor inhuren.

Lijkt me wel ok toch?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 17 maart 2012, 10:04
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avalaxy Bekijk bericht
Nee nee, ze zitten niet in mijn eigen business. Ik houd me bezig met software-ontwikkeling, de websites waar ik het over heb zijn bedrijven uit een hele andere sector.
eh ik lees toch zelfde branche, zelfde regio .. maargoed ..
Met citaat reageren
  #9  
Oud 17 maart 2012, 12:40
Avalaxy Avalaxy is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2012
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken Bekijk bericht
eh ik lees toch zelfde branche, zelfde regio .. maargoed ..
Ja, de bedrijven waar ik het over heb zitten in dezelfde branche (elkaars branche dus, niet de mijne).
Met citaat reageren
  #10  
Oud 19 maart 2012, 20:39
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

aha! nu begrijp ik het!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
VAR WUO + fictief dienstverband + IB Jeli Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 8 31 juli 2010 16:27
Urencriterium en VAR Jefferson Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 4 5 juli 2010 22:20
Hulp gevraagd bij het vinden van de nieuwe bureaumanager voor La Red NowHow Marktplaats 0 2 februari 2009 22:38
Reacties via website verbeteren Verwijderd account Marketing en acquisitie 37 15 januari 2009 13:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon