Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 juni 2012, 10:11
Remy's schermafbeelding
Remy Remy is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 29 augustus 2007
Berichten: 333
Standaard Wachten op opdrachtgevers, of verder zoeken?

Ik heb last van een soort 'stilte voor de storm' gevoel en weet niet zo goed wat te doen.

Op dit moment heb ik nauwelijks werk wat ik direct kan uitvoeren terwijl ik wel een aantal opdrachten heb lopen (wachten op feedback van klanten e.d.), en daarnaast heb ik een hele sloot offertes en andere potentiële opdrachten uit staan. Mijn verwachting is dat daar meer dan genoeg werk voor de komende periode uit gaat komen, maar er is nog niks echt concreet.

Dus zit ik met de vraag wat nu verstandig is. Gewoon doorgaan met nieuwe opdrachten binnen slepen met het risico dat de boel overloopt? Meer druk uitoefenen op de lopende opdrachten en potentiële opdrachtgevers? Of rustig afwachten op een terrasje in de zon?
__________________
Remy Jacobs Freelance Webdesign
www.remyjacobs.nl
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 juni 2012, 12:33
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

Als je zeker bent van opdrachten straks en het financieel en qua rust voor jezelf redt .. pak lekker een terrasje (met paraplu)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 juni 2012, 23:04
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard

Hoi Remy,

Hoe is het nu. Is de situatie veranderd? Uit ervaring weet ik dat één dag al een groot verschil kan maken. Een onverwachtse opdracht kan ineens heel veel drukte geven.

Dus volg het advies van Ramon op en geniet van elk zonnestraaltje. Op het moment dat het dan druk wordt heb je alle energie om er tegenaan te gaan.

Succes en hou ons op de hoogte.

Groeten van Hetty
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 juni 2012, 23:04
JokeHeikensTekst's schermafbeelding
JokeHeikensTekst JokeHeikensTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 juni 2008
Berichten: 118
Standaard

Dank je wel Ramon voor deze gouden tip! Toen ik hem voor het eerst las, wilde ik meteen in mijn toetsenbord klimmen om te zeggen dat dit niet kan, want je bent als ondernemer nooit zeker van een inkomen...
Maar eigenlijk zit ik in dezelfde situatie, dat ik even tussen opdrachten inzit en omdat ik het zo druk heb gehad, nam ik je tip ter harte en neem ik wat meer tijd voor mezelf!

En inderdaad, de opdrachten komen vanzelf binnen, daar hoef ik niet altijd actief iets aan te doen!

Groet,

Joke
__________________
www.jokeheikenstekst.nl
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 juni 2012, 23:06
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard

Hoi Joke,

Het is de kunst te genieten van rustige momenten en te knallen als dit nodig is. De balans vinden is lastig Ik weet het uit ervaring.

Goede nacht.

Groeten van Hetty
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 juni 2012, 15:03
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

Jeejte .. ben ik nu dan ook coach? Vast niet

Maarre .. wat ik zelf doe als ik wat meer tijd heb:
* geheel andere dingen
* prive projecten uitbreiden ( ik denk dat je hier ook wel wat van zult hebben )
Met citaat reageren
  #7  
Oud 5 juli 2012, 10:04
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard

Als het hier wat rustiger is en ik weet dat er wel het een en ander gaat komen, dan richt ik me meestal op wat andere dingen. Eerst heeft dat nog wel te maken met werk, maar na een dag of een week ga ik b.v. in de tuin aan de slag of opruimen/verbouwen. Dan heb je daarna vaak ook weer meer dan genoeg energie en ideeën om de nieuwe toevoer aan klussen aan te pakken!
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #8  
Oud 9 juli 2012, 15:26
wingnl wingnl is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 juli 2012
Berichten: 8
Standaard

Je zou ook eens kunnen denken (als je denkt dat je het aankunt) om potentiele klanten te benaderen voor nieuwe opdrachten, of gewoon even gaat peilen met de uitstaande offertes.

Ik weet niet in welk vakgebied je zit, maar je zou altijd (mooi zomerklusje) kunnen werken aan je marketing/imago/identiteit te verversen/verfrissen

Ik zelf heb het te druk, maar vind het wel leuke dingen om te doen
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Twee klussen bij verschillende afdelingen, telt dat als 1 of 2 opdrachtgevers? ophelia Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 4 23 oktober 2011 20:13
Opdrachtgever vraagt naar contactgegevens andere opdrachtgevers thomas1983 Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 4 12 juli 2011 11:16
Diverse 'opdrachtgevers' bieden dezelfde opdracht aan.... Fallon Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 5 7 januari 2009 21:40
Elkaar facturen sturen om aan meer opdrachtgevers te komen? Bassfly123 Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 2 9 augustus 2008 12:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon