Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 januari 2006, 23:25
forumbeheerder forumbeheerder is offline
Administrator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 90
Standaard Die opdracht staat je goed

Neem je alles aan wat op je pad komt en kijk je dan of het loopt? Je verlegt ‘gewoon’ je grenzen als het wat lastiger blijkt te zijn dan je dacht? Of weet jij precies wat je in je mars hebt en kun jij feilloos aanvoelen wat je moet aannemen? Helpt het nu echt als je jezelf doelen stelt?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 maart 2006, 19:44
JP (één)'s schermafbeelding
JP (één) JP (één) is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Berichten: 44
Standaard Re: Die opdracht staat je goed

Op "mijn" markt (consultancy en interimmanagement) wil ik alleen die opdrachten aannemen die echt bij mij passen. Een van de redenen om voor mijzelf te beginnen is ook dat ik wil dat die match (opdracht en ik) er is.
Ik heb dan ook al opdrachten en daarmee inkomsten aan mij voorbij laten gaan. Wel probeer ik die dan via mijn netwerk bij een geschikte kandidaat te krijgen.

Regelmatig blijkt echter dat de opdrachtgever zijn probleem niet volledig in beeld heeft. En als hij/zij niet kan vaststellen wat mijn opdracht wordt, weet ik dus niet (zeker) waar ik instap. Van belang is dat ik dit bespreekbaar houd, zelfs in de prille relatie met de opdrachtgever.

Mij helpt dit, omdat hierdoor over en weer de verwachtingen en de belangen duidelijk worden gesteld. Dat versterkt de relatie en maakt mij geloofwaardiger.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon