Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 1 mei 2007, 17:08
laMark laMark is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2007
Berichten: 17
Standaard Re: Vriendendienst of stuur je toch een factuur?

Ik sluit mij aan bij annedien en ben altijd voor een service swab. Word je zelf meestal ook beter van. En altijd even (per mail) de vrienden-disclaimer (wat er kan gebeuren etc). Als ik een vriend adviseer mag hij/zij weer teksten schrijven (of parket leggen )

laMark
__________________

Met vriendelijke groet,
laMark

www.lamark.nu & www.MarketingVoorStarters.nl
Met citaat reageren
  #12  
Oud 13 februari 2012, 14:09
joop123 joop123 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 februari 2012
Berichten: 2
Standaard

Weet iemand ook wat de fiscale gevolgen zijn van een vriendendienst? Kun je als bestaand bedrijf zomaar gratis diensten weggeven? Kan me voorstellen dat het als acquisitiekosten is te verantwoorden, maar hoeveel mislukte acquisitiekosten kun je opvoeren? Want uiteraard is het altijd maar de vraag of je van vrienden een wederdienst kunt verwachten in de vorm van een echte opdracht.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 16 februari 2012, 20:35
Ikvertaalvooru Ikvertaalvooru is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2012
Berichten: 14
Standaard

Ik doe niet aan *vriendendiensten* want dat wordt *huildiensten*
Prive en zaken gescheiden houden,ik zou diegene doorsturen naar iemand anders waarvan ik weet dat die ook goed werk afleverd!!

Laatst gewijzigd door ramon fincken; 16 februari 2012 om 22:20 Reden: mod Ramon Fincken: Geen berichten quoten aub
Met citaat reageren
  #14  
Oud 17 februari 2012, 00:04
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard

Een vriendendienst (je doet iets voor een ander zonder er iets voor terug te krijgen of te verwachten) is geen zakelijk handelen. Ik begrijp dus niet zo goed waarom je de kosten van een vriendendienst als mislukte acquisitie wilt opvoeren?

Als jij middelen aan de zaak onttrekt om een vriendendienst te leveren zijn dit gewoon privé opnamen en geen kosten. Je levert toch een vriendendienst?
__________________
maak eens een buiteling:
www.saltoadvies.nl
Met citaat reageren
  #15  
Oud 27 februari 2012, 17:51
Flierp Flierp is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2011
Berichten: 11
Standaard

Altijd heel leuk om voor vrienden iets te kunnen doen, maar tegelijk lastig om om er dan geld voor te vragen. Je zou voor diezelfde vriend gratis je een dag lang een breuk sjouwen bij een verhuizing, maar als je een dag lang iets doet wat je normaal als werk doet, kost het geld... vind ik zelf altijd best dubbel

Wel dubbel of het als aqcuisitie kan gelden. Stel ik ontwerp een geboortekaartje voor iemand. Die heeft weer allerlei bevriende stellen met babies in aantocht, zien dat kaartje en bellen mij omdat ze er ook een willen... daarnaast zet ik het op mijn site als voorbeeld van mijn werk. Is dat dan niet hetzelfde als zelf een ontwerp maken voor op je site als voorbeeld wat je KUNT maken, dus een vorm van PR... en uren die je in je PR steekt zijn zakelijke uren, maar eigenlijk is in dit geval een vriendendienst ook een vorm van PR... lastig!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wel of niet een AOV? forumbeheerder Al die andere praktische dingen 71 29 oktober 2010 10:29
Factuur per mail Isabelle Omgaan met opdrachtgevers 15 31 augustus 2009 23:38
geen BTW op factuur carsten888 Administratie 25 3 september 2006 23:59
Opdrachten vóór de start forumbeheerder Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 8 15 maart 2006 17:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon