Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Actueel > Nieuws - Voor en door freelancers

Mededelingen

Nieuws - Voor en door freelancers Op het freelancersvlak wil er nog wel eens wat veranderen. Lancelots verzamelt het belangrijkste freelancenieuws. Iedereen in het forum mag zich als nieuwsjager opwerpen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 augustus 2009, 11:59
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Eenmanszaken slecht bereikbaar

http://www.nu.nl/economie/2067207/ee...ereikbaar.html

Interessant om eens te lezen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 augustus 2009, 12:44
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Eenmanszaken slecht bereikbaar

Ik wilde hem er ook op gaan zetten... Zelf heb ik er niet zoveel last van; mijn eigen naam is ook mij bedrijfsnaam en als je me op mijn vaste nummer belt, krijg je me tijdens werkuren meestal wel te pakken (ik ga gemiddeld 2 a 3 keer per maand naar een klant). En verder heb ik gewoon een voicemail.

Maar laatst kwam ik wel iets tegen dat hierbij zou kunnen helpen: een skype abonnement. Je bent dan namelijk overal met hetzelfde nummer bereikbaar: thuis heb je een skype telefoon, en met je pda kun je via internet bellen. Aan de andere kant is de telefoon natuurlijk niet het enige middel om bereikbaar te zijn, zeker niet voor de meer technische beroepen onder ons..

Aanvulling: een skype abonnement omdat je dan ook vanaf vaste nummers naar een echt telefoonnummer kunt bellen (en andersom) en dat abonnement ook wereldwijd kan zijn voor een relatief lage prijs.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 augustus 2009, 15:22
ZinVol ZinVol is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2008
Berichten: 37
Standaard Re: Eenmanszaken slecht bereikbaar

Het is niet zozeer een onafhankelijk nieuwsbericht als wel een reclamebericht voor/persbericht van de in het bericht genoemde telecomaanbieder.

Dit geschreven hebbend: het is uiteraard wel belangrijk dat we goed letten op hoe we zelf de telefoon beantwoorden. Ik antwoord bijvoorbeeld altijd met m'n meest vriendelijke stem, want de beller kan er niks aan doen wanneer jij een dag hebt waarop alles tegen zit of waarop je ziek bent. De enkele keer dat ik dit vergeet te doen, en bijvoorbeeld ietwat verstrooid opneem, heb ik er onmiddellijk spijt van. Je hoort direct hoe de persoon aan de andere kant van de lijn enige gereserveerdheid in acht neemt.

Aan de dingen die de telecomaanbieder in het persbericht noemt, kun je eenvoudig zelf wat doen. Huisgenoten (zodra ze oud genoeg zijn :-)) kun je rustig vragen of zij de telefoon tijdens jouw werkuren willen opnemen met een beleefd 'goeiemiddag, toestel van [jouw naam].' Je kunt de voicemail zakelijk inspreken als je maar 1 lijn/voicemail hebt voor zakelijk/privé: dat zal je vrienden vast niks uitmaken. :-)
En ten slotte: je hoeft ook helemaal niet van vroeg tot laat bereikbaar te zijn. Mensen snappen best dat een zzp'er ook klantgesprekken moet voeren met de telefoon uit, moet presenteren, moet concentreren , of gewoon even een fatsoenlijke lunch moet eten. Als je maar zorgt dat je nummermelding hebt, en dat mensen een boodschap kunnen achterlaten, zodat je mensen wel op korte termijn keurig kunt terugbellen, is er niks aan de hand.

Goeie werkdag!
Miranda
__________________
-----------------------------
ZinVol - Vertel je eigen verhaal
Marketingcoach voor zelfstandigen
Vind inspiratie en tips over het
werken voor jezelf op mijn website:
http://www.ditiszinvol.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 september 2009, 12:06
Rub3n's schermafbeelding
Rub3n Rub3n is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 januari 2009
Berichten: 199
Standaard Re: Eenmanszaken slecht bereikbaar

Als dan bedrijven hun nummers stoppen te blokkeren kan Ruben ze ook gewoon fijn terugbellen!
__________________
Webdesign, webhosting & grafische vormgeving onder één dak!

Webstylerz staat graag voor u klaar.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 1 september 2009, 13:07
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Eenmanszaken slecht bereikbaar

Ik neem bijna nooit op indien er een prive nummer belt.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 1 september 2009, 13:08
Rub3n's schermafbeelding
Rub3n Rub3n is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 januari 2009
Berichten: 199
Standaard Re: Eenmanszaken slecht bereikbaar

Tja, ik zit redelijk om opdrachten verlegen, dus ik neem toch maar op! Stel dat het een mogelijke opdrachtgever is.
__________________
Webdesign, webhosting & grafische vormgeving onder één dak!

Webstylerz staat graag voor u klaar.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 1 september 2009, 14:40
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Eenmanszaken slecht bereikbaar

Janouja ... die nummers zijn meestal bedrijven waar ik niets mee te maken wil hebben ( denk aan adverteerders, verkopers, buitenlandse bedrijven ).

Opnemen geeft meer ellende dan niet opnemen in mijn geval.
Bovendien ben ik uitstekend per mail te bereiken
Met citaat reageren
  #8  
Oud 1 september 2009, 16:06
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Eenmanszaken slecht bereikbaar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken Bekijk bericht
Janouja ... die nummers zijn meestal bedrijven waar ik niets mee te maken wil hebben ( denk aan adverteerders, verkopers, buitenlandse bedrijven ).

Opnemen geeft meer ellende dan niet opnemen in mijn geval.
Bovendien ben ik uitstekend per mail te bereiken
Heb ik precies hetzelfde: opdrachtgevers weten me mobiel te bereiken en verder ben ik per mail uitstekend te bereiken. Hoewel ik natuurlijk niet weet wat ik misloop door mijn telefoonnummer niet duidelijk op internet te plempen, geloof ik toch echt niet dat dat opweegt tegen de ongelofelijke ergernis - om nog maar niet te spreken van verspilling van kostbare tijd en concentratie - die bij mij de kop op steekt als ik onverwachts bijvoorbeeld verkopers of adverteerders aan de lijn krijg...
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #9  
Oud 1 september 2009, 16:39
MartienZZP MartienZZP is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2009
Berichten: 22
Standaard Re: Eenmanszaken slecht bereikbaar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NowHow Bekijk bericht

Aanvulling: een skype abonnement omdat je dan ook vanaf vaste nummers naar een echt telefoonnummer kunt bellen (en andersom) en dat abonnement ook wereldwijd kan zijn voor een relatief lage prijs.
Ik vind skype inderdaad best een aardige voorziening en ik koppel het dan aan XOIP. Ik ben me momenteel een beetje aan het oriënteren op wat meer structureel freelancen maar vind het nog net een beetje te ver gaan om mijn reguliere telefoonnummer op mijn website te plaatsen. Vandaar dat ik het XOIP-nummer op mijn site heb staan. Mensen kunnen dan in elk geval een voicemailbericht achterlaten en als ik in de avonduren aan de pc zit kan ik gewoon opnemen.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 21 september 2009, 14:31
adminjohn adminjohn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 september 2009
Berichten: 34
Standaard Re: Eenmanszaken slecht bereikbaar

Ik werk vanuit huis en neem tussen 9-5 de telefoon op met mijn bedrijfsnaam. Mijn mobiel nummer is alleen bekend bij vrienden/familie.
Mocht men mij niet thuis treffen dan kan men inspreken en bel ik binnen 24 uur terug. Iemand die niet inspreekt bel ik ook niet terug.
Verder schakel ik door naar een telefoonservicebedrijfje van een vriendin, die tevens klant van mij is, bij afwezigheid langer dan een dag.
Sinds ik zelfstandig ben (2 jaar) nog geen signalen gehad dat ik slecht bereikbaar zou zijn (maar als je slecht bereikbaar bent bereiken die signalen je misschien ook niet goed? ).
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
2 eenmanszaken, 1 VOF Rub3n Freelancepraktijk starten 6 7 mei 2009 10:03
Belastingtelefoon ook op vrijdagavond en zaterdag bereikbaar Lilian Roos Nieuws - Voor en door freelancers 0 19 februari 2008 22:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon