Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Actueel > Nieuws - Voor en door freelancers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Nieuws - Voor en door freelancers Op het freelancersvlak wil er nog wel eens wat veranderen. Lancelots verzamelt het belangrijkste freelancenieuws. Iedereen in het forum mag zich als nieuwsjager opwerpen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 22 november 2007, 13:44
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Spammen van bedrijven wordt verboden

precies, en in geval dat er naar een phising site word geleid altijd naar abuse@isp mailen
Met citaat reageren
  #12  
Oud 22 november 2007, 20:31
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Spammen van bedrijven wordt verboden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Goede zaak. Killen die handel.

een HEEEEELE boze e-mail terug sturen en wijzen op de strafbaarheid
Bij geen respons met z'n allen naar de OPTA.
Of wellicht de volledige Encarta even emailen naar ze?
Met citaat reageren
  #13  
Oud 12 november 2008, 10:37
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Spammen van bedrijven wordt verboden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Per 1 januari 2008 mogen ook bedrijven (en dat zijn veel freelancers) bij de OPTA klagen over spam (bron: Kamerkrant).
De wetswijziging is aangenomen door de Eerste Kamer. De verwachte invoeringsdatum is inmiddels 1 juli 2009.

Naast het spamverbod voor bedrijven is ook geregeld:
  • Bel-me-niet-register dat een einde moet maken aan ongewenste telefoontjes van telemarketeers
  • Telecomabonnementen zijn na de 1e contractsperiode per maand op te zeggen
__________________
René
Met citaat reageren
  #14  
Oud 12 november 2008, 10:45
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Spammen van bedrijven wordt verboden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
De wetswijziging is aangenomen door de Eerste Kamer. De verwachte invoeringsdatum is inmiddels 1 juli 2009.

Naast het spamverbod voor bedrijven is ook geregeld:
  • Bel-me-niet-register dat een einde moet maken aan ongewenste telefoontjes van telemarketeers
  • Telecomabonnementen na de 1e contractsperiode per maand op te zeggen
Het bel me niet register (in andere landen al jaren bekend als Robinson-lijst) is enkele jaren geleden op basis van het streven naar zelfregulering ingevoerd.
Het bleek niet voldoende effectief. Daarbij kan opgemerkt worden dat er (zoals in allerlei sectoren) nog aardig wat cowboys rondlopen in callcenterland. Belangrijk is nu, dat voor geplaagde consumenten en bedrijven duidelijk wordt hoe ze kunnen optreden. Aangifte doen klinkt simpel, maar ik ben benieuwd hoe ze op het politiebureau reageren. En welke informatie moet je opvragen tijdens dat ongewenste telefoongesprek?
En wat doe je als de callcenteragent/telemarketeer goed gebriefd is en niets loslaat over zijn werkgever of opdrachtgever?
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #15  
Oud 12 november 2008, 11:07
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Spammen van bedrijven wordt verboden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Aangifte doen klinkt simpel, maar ik ben benieuwd hoe ze op het politiebureau reageren.
Dat zal wel een nieuw webformuliertje worden bij de OPTA, die deze wet uitvoert.

Citaat:
En wat doe je als de callcenteragent/telemarketeer goed gebriefd is en niets loslaat over zijn werkgever of opdrachtgever?
... en belt met 'nummer onderdrukt'. Dat is k**** inderdaad. Volgens de wet (of was het nou een Europese richtlijn) moet je als abonnee telefoontjes met 'nummer onderdrukt' kunnen weigeren, maar bijv. KPN heeft dat vziw domweg niet geïmplementeerd. Waarom dat bedrijf juridisch gezien nog kan bestaan is me een raadsel

Xs4all heeft wel iets moois: je kunt bellers na een ongewenst telefoontje blokkeren, ook al bellen ze met 'nummer onderdrukt' (de centrale van Xs4all kent het nummer namelijk wel). Het mooiste zou zijn als die centrale van de telecomprovider een klacht kan doorgeven aan de OPTA. Je wordt gebeld, vindt dat het verboden telemarketing is, hangt op, belt het servicenummer van je provider en toetst sterretje-zoveel.

In ieder geval zullen de A-merken en bona fide bedrijven niet meer outbound telemarketen en wordt het hopelijk een marginaal verschijnsel.
__________________
René
Met citaat reageren
  #16  
Oud 20 mei 2009, 14:41
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Spammen van bedrijven wordt verboden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Het bel me niet register (in andere landen al jaren bekend als Robinson-lijst) is enkele jaren geleden op basis van het streven naar zelfregulering ingevoerd.
Het bleek niet voldoende effectief.
Staatssecretaris Frank Heemskerk van Economische Zaken heeft Stichting Infofilter officieel aangewezen als beheerder van het wettelijk ‘bel-me-niet’ register dat per 1 oktober as. van start gaat.

Dit is hetzelfde register, als ik me niet vergis, dat nu een wettelijke status krijgt.

Citaat:
Belangrijkste verschil vanaf 1 oktober met de huidige situatie is dat het register dan door alle telemarketingbedrijven moet worden geraadpleegd. Bedrijven die het register niet raadplegen kunnen vanaf die datum worden aangepakt. OPTA gaat toezicht houden op de naleving van de wettelijke taken.
__________________
René
Met citaat reageren
  #17  
Oud 20 mei 2009, 16:20
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Spammen van bedrijven wordt verboden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Staatssecretaris Frank Heemskerk van Economische Zaken heeft Stichting Infofilter officieel aangewezen als beheerder van het wettelijk ‘bel-me-niet’ register dat per 1 oktober as. van start gaat.

Dit is hetzelfde register, als ik me niet vergis, dat nu een wettelijke status krijgt.
Dat klopt helemaal. Het zou eerst per 1 juli ingevoerd worden maar is uitgesteld omdat bedrijven hun databases nog niet op orde hadden (hebben ze dat ooit?)

Overigens ben ik afgelopen week nog gebeld door Oxxio (zonder recht van verzet te bieden, zonder aan te geven waar het gesprek om ging, zonder rekening te houden met mijn registratie bij Infofilter en met een nare afloop waarbij de telemarketeer begon te schelden). Na een klacht te hebben deponeerd bij OPTA, Consuwijzer en Oxxio zelf ben ik nu uitgenodigd (incl 1000 excuses) bij Oxxio om er als kritisch journalist in de telemarketing praktijk te duiken.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #18  
Oud 22 mei 2009, 18:50
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Spammen van bedrijven wordt verboden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
...ben ik nu uitgenodigd (incl 1000 excuses) bij Oxxio om er als kritisch journalist in de telemarketing praktijk te duiken.
Kijk, dat is nog eens een mooie reactie op je klacht: alle tijd en energie die je erin hebt gestoken, kun je ineens opvoeren als acquisitietijd en -kosten!

Groeten, Renée
Met citaat reageren
  #19  
Oud 28 mei 2009, 10:22
jesse jesse is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 428
Standaard Re: Spammen van bedrijven wordt verboden

Waar klachten niet allemaal goed voor zijn . Ik heb altijd een klacht als een kans gezien en niet als een bedreiging, maar dit is helemaal toppie.

Ik had gisteren ook bijna een aanvaring met zo'n dame (waarop worden zij eigenlijk geselecteerd....). Na opmerkingen 'als u het zegt' etc en meer in die trant, heb ik haar toch fijntjes uitgelegd dat ik daar niet van gediend was. Ik had geen interesse en ze bleef maar drammen....

Ik heb me trouwens ook geregistreerd maar valt dan je zaak aan huis daar automatisch onder of moet je die apart registreren?

Bedankt Renee, voor de tip!
Met citaat reageren
  #20  
Oud 28 mei 2009, 18:05
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: Spammen van bedrijven wordt verboden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jesse Bekijk bericht
Waar klachten niet allemaal goed voor zijn . Ik heb altijd een klacht als een kans gezien en niet als een bedreiging, maar dit is helemaal toppie.

Ik had gisteren ook bijna een aanvaring met zo'n dame (waarop worden zij eigenlijk geselecteerd....). Na opmerkingen 'als u het zegt' etc en meer in die trant, heb ik haar toch fijntjes uitgelegd dat ik daar niet van gediend was. Ik had geen interesse en ze bleef maar drammen....

Ik heb me trouwens ook geregistreerd maar valt dan je zaak aan huis daar automatisch onder of moet je die apart registreren?

Bedankt Renee, voor de tip!
Je moet telefoonnummers apart registreren. Het lastige wat ik tegenkwam was dat ik maar 2 mobiele telefoonnummers in kon vullen. Het nummer van mijn man en mijn (privé) nummer ingevuld, m'n zakelijke mobiel kon dus niet.. Kan best zijn dat dat wel kan met een nieuwe registratie, maar daar had ik geen zin in.
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
zwangerschapsuitkering komt er. Het is wachten tot de tweede helft van 2008. NowHow Nieuws - Voor en door freelancers 18 21 april 2008 13:56
Persberichten schrijven in 20 stappen (Boekrecensie/overzicht) Adine Versluis Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 30 juli 2007 16:35
Uitkering en zelfstandig ondernemen Anoniem Al die andere praktische dingen 11 22 februari 2007 10:27
Belasting op winst gaat omlaag per 1-1-2007 René Nieuws - Voor en door freelancers 13 20 februari 2007 21:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon