Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Actueel > Nieuws - Voor en door freelancers

Mededelingen

Nieuws - Voor en door freelancers Op het freelancersvlak wil er nog wel eens wat veranderen. Lancelots verzamelt het belangrijkste freelancenieuws. Iedereen in het forum mag zich als nieuwsjager opwerpen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 juli 2009, 19:19
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard ICT-freelancers ingehuurd via online marktplaats i.p.v. intermediairs

Interessant artikel in ICT-vakblad Automatisering Gids van 17 juli: Inhuren kan nog veel goedkoper.

Het komt erop neer dat het UWV tegenwoordig externe ICT'ers inhuurt via een online marktplaats, op zo'n manier dat een freelancer net zoveel kans maakt als de grote marktpartijen en intermediairs. Andere overheidsorganisaties volgen het model met belangstelling.

Dit lijkt goede kansen te bieden aan zzp'ers, en de marktmacht van de intermediairs in te perken.
__________________
René
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 juli 2009, 19:23
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: ICT-freelancers ingehuurd via online marktplaats i.p.v. intermediairs

Hmm ik zie zo snel niets over kwaliteit van de mensen die ze leveren of kijk ik daar overheen?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 juli 2009, 23:20
martijn martijn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2006
Berichten: 29
Stuur een bericht via MSN naar martijn
Standaard Re: ICT-freelancers ingehuurd via online marktplaats i.p.v. intermediairs

hoi allemaal,

in het artikel wordt gesproken over de marktplaats, ook abn zou er een hebben, maar weet iemand over welke martkplaats dit gaat?

Groetjes martijn
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 juli 2009, 01:44
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: ICT-freelancers ingehuurd via online marktplaats i.p.v. intermediairs

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken Bekijk bericht
ik zie zo snel niets over kwaliteit van de mensen die ze leveren
Het gaat niet zozeer over mensen leveren, maar over anders inhuren. Voorheen huurden overheidsorganisaties voornamelijk in via aanbestedingsprocedures, waar alleen de grote ICT-molochen aan mee konden doen. Nu huren ze per vacature een individu in, die net zozeer freelancer kan zijn als (bijvoorbeeld) via IBM ingehuurd worden.
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 juli 2009, 17:26
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: ICT-freelancers ingehuurd via online marktplaats i.p.v. intermediairs

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martijn Bekijk bericht
in het artikel wordt gesproken over de marktplaats, ook abn zou er een hebben, maar weet iemand over welke martkplaats dit gaat?
Wat ik begrijp uit het artikel is, dat 'ze' Olivia heet , ik kan 'haar' alleen niet vinden ...

Groeten, Renée
Met citaat reageren
  #6  
Oud 31 juli 2009, 08:08
sioux's schermafbeelding
sioux sioux is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 5 augustus 2006
Berichten: 58
Standaard Re: ICT-freelancers ingehuurd via online marktplaats i.p.v. intermediairs

Ik heb mij al een tijdje geleden ingeschreven bij de marktplaats van UWV. Er komen toch regelmatig leuke opdrachten voor bij, die bij mij profiel passen. Alleen op dit moment ben ik fulltime ingezet en zal dus niet op korte termijn reageren.

Wat mij wel opvalt. Als een opdracht geplaatst wordt krijg ik direct een email. Mijn mailbox staat altijd wel open of ik ontvang mail op mijn iPhone. Zo kan ik dus snel erbij zijn. Meteen staat ook het tarief erbij vanuit de klant. Je bent op deze manier niet meer afhankelijk van tussenpartijen.

Je ziet tot 5 dagen na de plaatsing van de aanvraag op de UWV marktplaats dat tussenpartijen de aanvraag via copy & paste overal plaatsen en mailen. Waarbij tot 40 euro van het tarief afgesnoept wordt.

Ik hoop dat UWV met deze manier van inhuren een trend gaat zetten, voor freelancers is het namelijk enorm positief. Hogere uurtarieven en je zit direct bij de klant, zonder tussenpartijen!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 31 juli 2009, 08:09
sioux's schermafbeelding
sioux sioux is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 5 augustus 2006
Berichten: 58
Standaard Re: ICT-freelancers ingehuurd via online marktplaats i.p.v. intermediairs

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martijn Bekijk bericht
hoi allemaal,

in het artikel wordt gesproken over de marktplaats, ook abn zou er een hebben, maar weet iemand over welke martkplaats dit gaat?

Groetjes martijn
http://www.uwv.nl/marktplaats
Met citaat reageren
  #8  
Oud 31 juli 2009, 09:31
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: ICT-freelancers ingehuurd via online marktplaats i.p.v. intermediairs

Martijn, dankjewel!

Ik ben gelijk even gaan kijken, maar je kunt het aanbod alleen bekijken als je geregistreerd bent, jammer. Vooral als je, net als ik, een behoorlijke UWV-registratiedrempel hebt.

Voordat ik dus wellicht onnodig registreer (of eerder: onnodig niet-registreer), zou ik graag een antwoord willen van reeds geregistreerden op het volgende:
Zijn het alleen maar ICT-opdrachten? Op locatie, of ook ècht extern?

Alvast bedankt en groeten, Renée
Met citaat reageren
  #9  
Oud 31 juli 2009, 11:39
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: ICT-freelancers ingehuurd via online marktplaats i.p.v. intermediairs

Als UWV-klant vind ik het wel raar dat ze dit niet bekend maken bij potentiële freelancers.

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
  #10  
Oud 31 juli 2009, 12:29
martijn martijn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2006
Berichten: 29
Stuur een bericht via MSN naar martijn
Standaard Re: ICT-freelancers ingehuurd via online marktplaats i.p.v. intermediairs

hallo allemaal,

heb me ingeschreven, olivia is de naam van de portal waar je op terecht komt na registratie. Echter ik zie geen enkele aanvraag, je kan je expertise invullen in je profiel, ik heb maar alle beschikbare expertises ingevuld, maar nog steeds geen opdrachten.
maar even afwachten of er wat komt de komende tijd, of zou het nog niet gebruikt worden?

Groetjes martijn
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Freelancer gezocht (opdracht) Synensis Pool zoekt freelancers in de ICT Synensis_Pool Marktplaats 0 11 november 2008 10:50
Idee voor website: marktplaats voor freelancers en opdrachtgevers? Lennert Marketing en acquisitie 3 25 september 2007 18:27
Freelancers Online (nieuwe Engelse marktplaats voor freelance-opdrachten) andresbuzzio Nieuws - Voor en door freelancers 0 3 juni 2007 22:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon