Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Actueel > Nieuws - Voor en door freelancers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Nieuws - Voor en door freelancers Op het freelancersvlak wil er nog wel eens wat veranderen. Lancelots verzamelt het belangrijkste freelancenieuws. Iedereen in het forum mag zich als nieuwsjager opwerpen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 16 augustus 2009, 20:46
Myrax Myrax is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 222
Standaard Re: ICT-freelancers ingehuurd via online marktplaats i.p.v. intermediairs

Ik denk dat men met "ABN Amro" bedoelt het initiatief genaamd "associates.nl". Ik heb er destijds naar gekeken maar het voor mezelf als (nog) niet interessant beoordeeld.

Ben wel nieuwsgierig naar de ervaringen rondom die website van het UWV. Dus als daar nog eens reacties op komen, graag!
__________________
Rixter Algra
Met citaat reageren
  #12  
Oud 20 augustus 2009, 00:53
Maarten Versteeg's schermafbeelding
Maarten Versteeg Maarten Versteeg is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 september 2007
Berichten: 5
Standaard Re: ICT-freelancers ingehuurd via online marktplaats i.p.v. intermediairs

Dit soort marktplaatsen gaat er zeker meer komen. Grote bedrijven zullen echter ook voor een groot deel met hun 'preferred suppliers' blijven werken. Zo'n groot bureau kan dan bijvoorbeeld een voorselectie maken, wanneer 60 freelance professionals zich ergens voor inschrijven.

De marktplaats is echter wel een manier om de hegemonie van een bureau te doorbreken. Soms zit het juridisch zo dichtgetimmerd, dat je niet langs het bureau rechtstreeks zaken kan doen. Ik ken meerdere situaties waar de klant aan een freelancer vraagt om zich via een bureau aan te melden, omdat er niet rechtstreeks zaken gedaan mag worden. Het bureau heeft dan dus geen rol gespeeld in het matchingsproces, maar wil toch even 25% van uurtarief vangen.

Mijn mening is dat bureaus zeker toegevoegde waarde kunnen leveren, ik heb met velen van hen contact. Maar in een aantal situaties is de toegevoegde waarde niet aanwezig en is er sprake van barrieres. Zeker als je vervolgens ook nog een 'concurrentiebeding' van 2 jaar krijgt, die stelt dat je tot 2 jaar na een opdracht geen zaken met de eindklant mag doen.

Hulde voor de marktplaats dus.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Freelancer gezocht (opdracht) Synensis Pool zoekt freelancers in de ICT Synensis_Pool Marktplaats 0 11 november 2008 10:50
Idee voor website: marktplaats voor freelancers en opdrachtgevers? Lennert Marketing en acquisitie 3 25 september 2007 18:27
Freelancers Online (nieuwe Engelse marktplaats voor freelance-opdrachten) andresbuzzio Nieuws - Voor en door freelancers 0 3 juni 2007 22:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon