Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 januari 2007, 14:20
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard samenwerken met iemand die geen freelancer oid is

hoi allemaal, soms weet ik niet goed waar ik een vraag moet laten, ik hoop dat-ie hier goed staat.
Ik ben zzp-er en samen met iemand anders wil ik een project gaan doen. De andere persoon is geen freelancer/zzp-er oid, zij werkt alleen in loondienst. Het zou kunnen dat er vanuit het project wat winst ontstaat en dat we er eigen geld instoppen. Is het mogelijk om samen te werken of moet die ander ook "iets" worden? Hoe gaan we om met de verantwoordelijkheid en de eventuele winst? Het is een kleinschalig projectje.

ik ben benieuw of iemand hiermee ervaring heeft.

Groeten, mariska
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 januari 2007, 17:12
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 397
Standaard Re: samenwerken met iemand die geen freelancer oid is

Je bent niet of ondernemer of in loondienst. Beiden kan ook. Jouw partner werkt in loondienst en kan daarnaast gaan ondernemen (mits zij daarmee niet in concurrentie treedt met haar werkgever, e.d.). De inkomsten die uit jullie project verdient geeft ze gewoon bij debelastingaangifte op. De belastingdienst ziet haar denk ik toch niet als ondernemer en ziet haar inkomsten meer als bijverdienste.

Als het wat gaat worden kunne jullie overwegen een vof op te zetten. Als het allemaal profesioneler gaat worden is het wel belangrijk een administrateur te raadplegen, die zich in jullie situatie kan inleven.

Wim
Met citaat reageren
  #3