Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 23 mei 2011, 15:09
GerB GerB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 3 december 2009
Berichten: 100
Standaard Urencriterium: gratis werk

Ik ben parttime freelancer. 1 dag in de week reserveer ik voor opdrachten, 's avonds en in het weekend ben ik regelmatig nog bezig met nazorg, administratie, etc. Als ik puur kijk naar uren die direct gerelateerd zijn aan het freelancen dan schat ik dit op zo'n 12-15 uur per week. Als ik het ruim schat kom ik op basis hiervan uit op zo'n 800 uur per jaar. Onder het urencriterium dus en daarom hou ik het ook niet echt bij.

Buiten dit werk besteed ik echter ook veel tijd aan werk dat gerelateerd is aan het freelancewerk. Ik hou diverse websites bij (ook die niet van mijzelf zijn), lever gratis support via phpBB.nl voor die forumsoftware, etc. en daar krijg ik geen geld voor. Noem het hobby, noem het vrijwilligerswerk, maar vooralsnog noem ik het geen onderdeel van mijn freelancewerk. Als ik die uren optel bij de uren van het freelancewerk dan gaat het wel richting de 1200 uur schat ik zo. Dan zou het dus interessant worden om hier een registratie van bij te houden om zo eventueel in aanmerking te komen voor zelfstandigenaftrek.

De hamvraag is dus: kan/mag dat? Het leveren van support is namelijk deels ook reclame maken (tonen van mijn capaciteiten), ik onderhoud mijn vakkennis, etc. Het heeft dus ook wel een meerwaarde voor mijn bedrijfsmatige activiteiten. Maar hoe kijkt meneer de belastinginspecteur hier tegenaan?
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Uren meerekenen als ik wacht terwijl de computer langdurig aan het werk is? MrMartinH Administratie 18 5 augustus 2011 11:35
o.a. over voorschotten factureren / kleine ondernemersregeling / vast werk & freelance werk iroQuai Belasting 4 8 januari 2010 10:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon