Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 juli 2009, 16:42
Sebastiaan... Sebastiaan... is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 december 2007
Berichten: 16
Question Kosten vliegticket gedeeltelijk zakelijk en gedeeltelijk privé?

Beste mede ridders van de freelancetafel,

Het is al weer even geleden dat ik op deze fantastische website ben geweest. Het is weer goed om bij te lezen!
Binnenkort ben ik voor een bepaalde periode in het buitenland.
Op mijn weg naar mijn eindbestemming dat privé zal zijn, heb ik met een klant een paar dagen werk afgesproken op een buitenlands kantoor van hen.
Hiervoor maak ik een tussenstop in het land van de klant en daarna vlieg ik door naar mijn eindbestemming. Het retour is toevallig op de terugweg ook via het land van de klant, maar valt natuurlijk buiten de periode dat ik de opdracht zal uitvoeren. Ook als je direct na de klus terug zou keren naar 'huis' heb je een retourticket nodig.
Ik denk dat het wel te verdedigen is om de kosten van retourticket naar het land van de klant in verhouding tot de totale kosten van het retourticket aan mijn administratie te declareren als zakelijke kosten die ik privé heb gemaakt voor het bedrijf.
Als je met de auto op een dag meerdere trajecten aflegt voor privé en zakelijk kun je ook de zakelijke kilometers declareren.
Kan iemand mij aangeven wat gangbaar is bij dit soort combinaties?

Met vriendelijke groet,

Sebastiaan.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 juli 2009, 17:04
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Kosten vliegticket gedeeltelijk zakelijk en gedeeltelijk privé?

Dag Sebastiaan,

Met kilometers is het zo, dat je privé-omrijkilometers buiten beschouwing moet laten.

In jouw geval zouden dan de meerkosten voor het bereiken van de privé-bestemming niet aftrekbaar zijn en de rest wel.

Of dat inderdaad gangbaar is bij vliegreizen (want die vallen een stuk meer op in de boekhouding en komen relatief minder vaak voor dan privé-omrijkilometers), weet ik echter niet.

Wie wel????

Groeten, Renée
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 juli 2009, 11:39
Sebastiaan... Sebastiaan... is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 december 2007
Berichten: 16
Standaard Re: Kosten vliegticket gedeeltelijk zakelijk en gedeeltelijk privé?

Reneé,

Dankjewel voor je reactie. Zit ik in ieder geval op een gedachtenlijn die door anderen wordt gedeeld...
Is leuk om de verhouding in gevlogen zakelijke en privé kilometers te berekenen...

Grt,

Sebastiaan
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Auto privé of zakelijk Markie Al die andere praktische dingen 7 14 oktober 2014 14:41
Bureau prive of zakelijk M2be Al die andere praktische dingen 6 19 januari 2009 22:17
Telefoonabbonnement gedeeltelijk zakelijk Mux Belasting 5 20 december 2008 16:49
Prive en zakelijk scheiden, welke rekening? mik Al die andere praktische dingen 15 11 augustus 2008 21:55
Greenwheels zakelijk of privé abonnement nemen? Claudia C Al die andere praktische dingen 4 15 maart 2008 22:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon