Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 april 2008, 23:52
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Hotelproblemen

Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen:

Omdat ik nogal in een uithoek van het land woon (Zeeuws Vlaanderen) plan ik mijn afspraken (waarvoor ik veelal de Randstad in moet) bij voorkeur buiten de spitsuren. Dit lukt echter niet altijd, soms moet je gewoon bij een overleg aanwezig zijn dat om 8.30 uur begint. Ik boek dan de avond ervoor een hotel vlakbij de plaats van de afspraal om de volgende ochtend zonder stress, files en vertragingen en uitgerust aan te kunnen schuiven bij het overleg.
Nu overkwam het mij vanavond voor de tweede keer dit jaar: 10 dagen geleden via een bookingservice een hotelkamer geboekt met creditcard garantie, keurig de bevestiging per email gekregen envanavond dus op naar het hotel (2 uur rijden hier vandaan). Bij het hotel aangekomen kreeg ik de boodschap dat zij mijn reservering niet in het systeem hadden staan en geen kamer voor mij hadden. De receptioniste heeft nog een aantal hotels in de omgeving gebeld in een poging mij elders onderdak te krijgen, wat niet is gelukt. Verder geen woord van excuus: "vervelend voor u maar wij kunnen hier niets aan doen".
Ik ben uit pure ellende dan weer terug gereden naar huis, ben in totaal 5 uur onderweg geweest en heb niets aan mijn werk kunnen doen vanavond. Zit nu danig gefrustreerd een glaasje wijn weg te werken met het aangename voorzuitzicht om morgen om 5.30 uur in de auto te moeten zitten om toch nog enigszins op tijd bij mijn afspraak te arriveren.
Eigenlijk ben ik dus gewoon erg boos, vanwege het tijdsverlies, vanwege de reiskosten (400 km voor jandoedel gereden), vanwege de voorzienbare korte nachtrust etc. maar vooral omdat zo'n hotel(keten) hier dus gewoon mee weg zou kunnen komen?
Zij zijn naar mijn mening degene die gekozen hebben van een bepaalde internetbookingservice gebruik te willen maken en feitelijk verantwoordelijk voor dit debacle. Er is geen sprake van overmacht (het hotel is niet ingestort of iets dergelijks).
Iemand al eens zijn schade (reiskosten, tijdverlies) verhaald op het hotel in een dergelijke situatie?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 april 2008, 00:28
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Hotelproblemen

Wie zegt dat het hotel de zwakste schakel is?

Denk bv ook aan webhost die iets niet goed had ingesteld, een mailserver die niet functioneerd, maildelay, en pas aan het eind vd keten zit je hotel ...
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 april 2008, 23:20
tijn1978 tijn1978 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 april 2007
Berichten: 124
Standaard Re: Hotelproblemen

Dag Marjan,

Lijkt mij een erg vervelende situatie. Gelukkig heb ik dit zelf nog nooit meegemaakt.

Ik zou als ik jou was een officiele klacht indienen (schriftelijk / fax) bij de directie van partij waar je de overnachting geboekt hebt met een kopie aan de directie van de hotelketen.
Mijn ervaring is dat de meeste organisaties gevoelig zijn voor officiele schriftelijke klachten en bereid zijn om eea te vergoeden. (of een korting bij een volgende boeking...)

Of het hotel aansprakelijk is weet ik niet, het kan best zijn (zoals Ramon ook zegt) dat de reservering niet goed verwerkt is door de boekingsorganisatie. Ik zou er maar niet op hopen dat ze alle geleden schade vergoeden, meestal is dat uitgesloten in de voorwaarden waartegen je boekt ...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon